سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پنج شنبه 91 مهر 13 , ساعت 1:42 عصر

محمود احمدی نژاد در آیین تجلیل از قهرمانان و مدا‌ل‌آوران پارالمپیک 2012 لندن (دلوار)، به محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی  و کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری نشان دولتی شجاعت اهدا کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی «حلقه شهیدعلیرضا شبانی»،‌ محمود احمدی نژاد در آیین تجلیل از قهرمانان و مدا‌ل‌آوران پارالمپیک 2012 لندن (دلوار)، به محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی  و کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری نشان دولتی شجاعت اهدا کرد.
 
 در این مراسم از سوی محمود احمدی‌نژاد به محمد بنا نشان درجه یک شجاعت و همچنین به کوروش باقری نشان درجه سه شجاعت اهدا شد.
 
در این مراسم رییس‌جمهور از قهرمانان و مدال‌آوران پارالمپیک 2012 لندن تقدیر خواهد کرد.


پنج شنبه 91 مهر 13 , ساعت 1:36 عصر

http://snn.ir/pic/13910713042_201172009e.jpg

محمود احمدی نژاد صبح امروز در مراسمی پاداش قهرمانان پارالمپیک را اهدا کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی «حلقه شهید علیرضا شبانی»، در مراسم تقدیر از قهرمانان پارالمپیکی که امروز با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک در تالار وحدت تهران برگزار شد، از مدال‌آوران پارالمپیکی 2012 لندن قدردانی شد.
 
بنابراین گزارش، در این مراسم 70 تن از قهرمانان پارالمپیکی کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک 2012 لندن حضور داشتند.
 
همچنین به محمد بنا و کوروش باقری دو تن از مربیان برتر کاروان‌های ورزشی ایران نیز نشان شجاعت اهدا شد.
 
بر این اساس، به دارندگان مدال طلای پارالمپیک 200 سکه طلا، مدال نقره پارالمپیک 150 سکه طلا و برنز المپیک 100سکه طلا اهدا خواهد شد.


پنج شنبه 91 مهر 13 , ساعت 6:43 صبح

آیا نوشیدن آب وزن را کم می‌کند ؟ 

تقریباً 90 درصد خانم‌هایی که در تلاش برای کاهش وزن خود هستند این سوال را می‌پرسند و جواب ساده آن "بله" است! بله آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کنند. اکنون می‌پرسید چگونه؟ خب برای یافتن جواب خود صبور باشید و متن زیر را بخوانید

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی: تقریباً 90 درصد خانم‌هایی که در تلاش برای کاهش وزن خود هستند این سوال را می‌پرسند و جواب ساده آن "بله" است! بله آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کنند. اکنون می‌پرسید چگونه؟ خب برای یافتن جواب خود صبور باشید و متن زیر را بخوانید:

آب یک نوشیدنی جادویی است که برای زنده ماندن بشر حیاتی است . آب به شیوه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا از شر چربی‌های اضافه خلاص شوید. اولاً ، آب ارتباط مستقیمی با میزان سوخت و ساز بدن دارد . در نتیجه وقتی شما میزان بسیار زیادی آب مصرف می‌کنید به بدن خود کمک می‌کنید تا فرایند سوخت و ساز را افزایش دهد.بدین معنی که بدن موقعیت بهتری برای هضم غذایی که می‌خورید و تبدیل آن به انرژی دارد. به این فرایند چربی سوزی می‌گویند. پس اگر مشکل شما چربی اضافه است، آب یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای این مسئله است.

 دوم، آب کمک به دفع سموم و مواد بیهوده‌ای می‌کند که برای بدن مضر هستند. به بیان دیگر ، آب کمک به پاک سازی و رفع مسمومیت از سیستم گوارشی شما می‌کند. همچنین رسوبات ناسالم چربی نزدیک ران‌ها، شکم ، باسن و قوزک پا را از بین می‌برد. آب انعطاف پذیری بدن را بیشتر کرده و عضلات را روان می‌کند. در نتیجه شما داخل شدن در فعالیت‌های فیزیکی و تمرین‌های ورزشی که در برنامه کاهش وزن خود دارید را آسان می‌یابید.

 سوم، بهترین بخش در ارتباط نوشیدن آب و کاهش وزن مربوط به کسانی است که نمی‌توانند گرسنگی خود را کنترل کنند. تحقیقات نشان داده است که وقتی افراد آب کمی می‌نوشند نشانه‌های تشنگی را به غلط نشانه گرسنگی دریافت می‌کنند. و به همین دلیل شما بیشتر از معمول غذا می‌خورید. بهترین راه برای دوری از این اشتباه نوشیدن مقدار زیادی آب است. به این صورت شما احساس گرسنگی "غیر ضروری" را قطع می‌کنید.مصرف کم غذا مساوی با رسوب چربی کمتر است و هر دو مساوی با کم کردن وزن هستند.

اکنون ممکن است بپرسید چند لیوان آب من می‌توانم بنوشم؟ جواب این سوال درونی است و نیازمند یک مشاور پزشکی است. اگر نمی‌خواهید این کار را کنید می‌توانید از تست‌های آنلاین کمک بگیرید که BMI (شاخص توده بدن) شما را محاسبه می‌کند و به شما می‌گوید که چه مقدار آب بدن شما نیاز دارد.

 هر چقدر که باشد ، باید مطمئن شوید که حداقل 8 الی 10 لیوان را به طور مرتب می‌نوشید. حداقل 2 لیوان آب را 30 دقیقه قبل از غذا بنوشید چرا که آب 20% گرسنگی شما را پر می‌کند و بقیه 80% از غذای مقوی که می‌خورید کامل می‌شود. به این طریق شما تنها تا اندازه‌ای می‌خورید که کامل سیر شوید نه اینکه بیشتر از حد بخورید.

 


چهارشنبه 91 مهر 12 , ساعت 10:44 عصر

http://snn.ir/pic/13910712153_2010300126e.jpg

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: خانه سالمندان با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی سازگاری ندارد؛اما تا زمانی که وضعیت معیشت خانواده به گونه ای باشد که زن و مرد مجبور به کار در بیرون از خانه باشند، حذف خانه سالمندان امکان پذیر نیست.
به گزارش گروه اجتماعی « حلقه شهید علیرضا شبانی»، حسینعلی شهریاری در دومین همایش ملی تجلیل از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) که در در مرکز همایش های غدیر این نهاد برگزار شد گفت: به دلیل ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی پس  از پیروزی انقلاب  اسلامی امید به زندگی از 52 سال در بین زنان به 74سال و در بین مردان به 72 سال افزایش یافته است.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه پیش بینی می شود سال 1400جمعیت سالمند 10 درصد کل جمعیت کشور را تشکیل  بدهد،خاطرنشان کرد:افراد 60 سال به بالا را سالمند می نامند در حالیکه یک فرد60 ساله از توانمندی های بسیاری برخوردار است و  می توان با برنامه ریزی های دقیق از ظرفیتها و توانایی های آنان استفاده کرد.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می توان از کاهش توانایی های فرد در سالمندی پیشگیری کرد  و آن را به تعویق انداخت، گفت: در مجلس هشتم طب سالمندی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفت و هم اکنون به صورت تخصصی در چند دانشگاه راه اندازی شده است.
 
شهریاری با بیان اینکه هنوز در زمینه بهداشت و درمان سالمندان سرمایه گذاری های جدی انجام نشده است، گفت: بیماری های جسمی را می توان با انجام آزمایشهای جاری پیشگیری کرد و هزینه سنگین درمانی را نیز کاهش داد،اما سلامت روحی و روانی وسلامت اجتماعی و معنوی آنان را باید بیشتر مورد توجه قرار داد.
 
وی با بیان اینکه خانه سالمندان از غرب وارد فرهنگ ما شده است، خاطر نشان کرد:خانه سالمندان با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی سازگاری ندارد؛اما تا زمانی که وضعیت معیشت خانواده به گونه ای باشد که زن و مرد مجبور به کار در بیرون از خانه باشند، حذف خانه سالمندان امکان پذیر نیست.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد:باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا توان مالی خانواده ها ارتقا یابد تا بتوانند سالمندان خود را در خانه نگهداری کنند.


چهارشنبه 91 مهر 12 , ساعت 10:39 عصر

http://snn.ir/pic/13910712225_2012277169e.jpg

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد دانشجویان جهان میثم مصطفی جوکار نماینده وزن 84 کیلوگرم مدال طلا را تصاحب کرد، عباس طحان در وزن 96 کیلوگرم برنزی شد و پرویز هادی نیز به مدال نقره دست یافت.
به گزارش گروه ورزشی «حلقه شهید علیرضا شبانی»، در دومین روز از مسابقات کشتی آزاد دانشجویان جهان، میثم مصطفی جوکار در وزن 84 کیلوگرم در دو تایم متوالی با نتایج 3 بر صفر و 6 بر صفر حریفی از ترکیه را شکست داد و مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت.

در وزن 96 کیلوگرم نیز عباس طحان در مرحله رده‌بندی در دو تایم با نتایج 2 بر صفر و 7 بر صفر فولیکا از کانادا را مغلوب کرده و مدال برنز را تصاحب کرد. 

در وزن 120 کیلوگرم پرویز هادی دیگر نماینده کشورمان دقایقی دیگر برای کسب مدال طلا با کشتی‌گیری از ترکیه پیکار خواهد کرد.

روز گذشته رضا افضلی در وزن 74 کیلوگرم مدال طلا را به دست آورده بود.

همچنین در ادامه دومین روز از مسابقات کشتی آزاد دانشجویان جهان، پرویز هادی در وزن 120 کیلوگرم به مصاف تاها آکگول از ترکیه رفت. نماینده کشورمان تایم نخست را با نتیجه یک بر صفر به سود خود خاتمه داد، اما در تایم‌های دوم و سوم به ترتیب با نتایج یک بر صفر و 4 بر صفر به حریف ترکیه‌ای خود باخت و مدال نقره این دوره از مسابقات را بر گردن آویخت.

هادی پیش از این کشتی‌گیرانی از کشورهای کانادا، آمریکا و اوکراین را شکست داده و به فینال مسابقات کشتی آزاد دانشجویان جهان راه یافته بود.

به این ترتیب با پایان رقابت‌های کشتی آزاد دانشجویان جهان، رضا افضلی و میثم مصطفی جوکار مدال طلا را به دست آوردند، پرویز هادی نقره‌ای شد و عباس طحان مدال برنز را کسب کرد تا جمع مدال‌های ایران در رشته کشتی آزاد به عدد 4 برسد.

وزن‌کشی مسابقات کشتی فرنگی دانشجویان جهان نیز فردا برگزار می‌شود و نمایندگان کشورمان مسابقات خود را آغاز خواهند کرد.


چهارشنبه 91 مهر 12 , ساعت 10:35 عصر

http://snn.ir/pic/13910712210_2010347022e.jpg

 رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت در خصوص کنترل بازار ارز و همچنین تأمین تسهیلات لازم برای واحدهای تولیدی دستوراتی را صادر کرد.
به گزارش گروه سیاسی «حلقه شهید علیرضا شبانی» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه هیئت وزیران که صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست محمود احمدی‌نژاد تشکیل جلسه داد، مسائل مهم اجرایی کشور از جمله کنترل و مدیریت بازار ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
همچنین در این جلسه وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص کنترل نوسانات بازار ارز، پیشنهادات و راهکارهای خود را در این زمینه ارایه نمودند.
 
در ادامه جلسه امروز هیئت دولت تعدادی از پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، از تصویب دولت گذشت.


چهارشنبه 91 مهر 12 , ساعت 10:30 عصر

چرا این خانم، آن آقا را بغل کرد؟!


از نظر من نه تنها مشکلی نداره؛ بلکه خیلی هم خوب هست! ... فقط اگه خواست چنین اتفاقی بیفته من باید سریعتر برم موهام رو رنگ سفید بزنم تا مسن تر به نظر برسم تا شاید چیزی هم گیر ما بیاد!
به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی:با خودمان فکر کردیم که اگر به مانند 90 فوتبالی، 90 سینمایی هم داشتیم؛ چطوری میشد! و به وسیله ذهن بیمار نویسنده، به این نتیجه رسیدیم:

- خب دوستان الان تصاویر رو پخش کردن؛ نظر شما در مورد یغل کردن ع.انتظامی توسط ن.کریمی چیه؟!

* میشه از ابتدا پخش کنین یکبار دیگه تصاویر رو ببینم؟!

- دوستان لطفا یکبار دیگه تصاویر رو پخش کنین! ... خب اینم یکبار دیگه!

* از زاویه دیگه ندارین تصویر رو نشون بدین؟!

- نه دیگه! همین تصاویر به دستمون رسیده!

* از این زاویه که فیلمبرداری شده بود، چیزی خاصی دیده نمی شد! به نظر من شما خیلی ندید بدید هستید! این تنها یک بغل معمولی بود!

 

- یعنی به نظر شما این نوع بغل کردن مشکلی نداره؟!

* چقدر سخت میگیری! یادم بنداز یه چند تا فیلم خارجی رو بهت نشون بدم! تو عالم سینما و هنر، بغل کردن همدیگه طبیعی هست! بعدشم این آقایی که در تصویر دیده میشه خیلی سنش بالا هست و جای پدر ایشون هست!

- یعنی از فردا اگه دخترها راه بیفتن توی خیابون و هر مردی که همسن پدرشون بود رو بغل کنن مشکلی نداره!

* از نظر من نه تنها مشکلی نداره؛ بلکه خیلی هم خوب هست! ... فقط اگه خواست چنین اتفاقی بیفته من باید سریعتر برم موهام رو رنگ سفید بزنم تا مسن تر به نظر برسم تا شاید چیزی هم گیر ما بیاد!

- عجب! یادم باشه منم برم موهام رو سفید کنم و دندون مصنوعی بزارم توی دهنم! ... مسابقه پیامکی رو یکبار دیگه اعلام می کنم:

 

به نظر شما چرا این خانم این آقا را بغل کرد؟!

گزینه 1- چون مثلا می خواست نشان دهد که خیلی روشنفکر است!

گزینه 2- چون یک لحظه فراموش کرده بود بقیه دارن می بینن و دوربین هایشان روشن است!

گزینه 3- مگه بده بعد از مدت ها که تقریبا فراموش شده بود؛ دوباره خبر یک روزنامه ها و سایت ها شده؟!

گزینه 4- پس توقع داشتی بیاد شما رو بغل کنه؟!


چهارشنبه 91 مهر 12 , ساعت 10:22 عصر

فرار احمدی نژاد از دیوار کوتاه خبرگزاری فارس


هنوز مشخص نیست چرا دکتر احمدی نژاد در یک کنفرانس رسمی خبری که چشم جهانیان معطوف به آن است پر بیننده ترین خبرگزاری کشور را آماج حملات خود قرار می دهد
 به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی: اظهاراتی که این بار در کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور بیان شد یقینا فضای سیاسی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
احمدی نزاد  حرفهایی زد که با توجه به شناخت ملت از ادبیات خاص ایشان باز هم کسی انتظار شنیدن آن را از شخص اول اجرایی کشور نداشت!
یکی از مجموعه هایی که اینبار سیبل رئیس دولت قرار گرفت خبرگزاری فارس.
 
به گزارش سرویس سیاسی صراط، در حالی در نشست خبری دکتر احمدی نژاد هجمه های سنگینی به خبرگزاری فارس وارد شد که به اذعان بی بی سی و صدای آمریکا ، فارس آنها را داغدار کرده است و برای خاموش کردن صدای این رسانه بیگانگان دست به هر کاری میزنند.
 
همصدایی رئیس جمهور با رسانه های بیگانه در تخریب خبرگزاری با سابقه فارس موجب شد تا ضد انقلاب خارج نشین به سرعت واکنش نشان داده و اظهارات احمدی نژاد را تائید کنند .
رئیس دولت عدالت محور در موضعی عجیب اظهار کرد: یک رسانه وابسته به نهادهای امنیتی چرا باید وارد مسائل سیاسی کشور شود؟!
 
البته وی مشخص نکرد با چه منطقی برای رسانه ها خط قرمز مشخص کرده و آنها را از سیاستی که ما آن را جزء لاینفک دین میدانیم بر حذر می دارند؟
آیا این نظر شما با شعار آزادی بیان که این روزها جزو آچار فرانسه ادبیاتتان است و در همان کنفرانس خبری به آن تاکید کردید در تضاد نیست؟
 
هنوز مشخص نیست چرا دکتر احمدی نژاد در یک کنفرانس رسمی خبری که چشم جهانیان معطوف به آن است پر بیننده ترین خبرگزاری کشور را آماج حملات خود قرار می دهد؟
 
در حالی که خبرنگاران حاضر در نشست خبری رئیس جمهور و میلیونها بیننده تلویزیونی منتظر بودند تا رئیس جمهور با تاکتیک های عملیات روانی اش مستکبران را هدف قرار داده و از کیان و عزت جمهوری اسلامی در شرایط سخت اقتصادی دفاع کند اما اینبار علاوه بر مطرح کردن مسائلی علیه رژیم صهیونیستی و امریکای جنایتکار، خبرگزاری وابسته به نهاد امنیتی -فارس- هم از گزند نیش و کنایه های عالی ترین مقام اجرایی در امان نماند .
 
انتظار این بود شخص اول اجرایی کشور در شرایطی که ملت با بازار ملتهب ارز و سکه که تاثیر مستقیم و غیر مستقیمی بر زندگی آنها گذاشته است و با قیمت نجومی دلار در بهت فرو رفته است پاسخهای شفافی را ارائه کرده و مسائل پشت پرده ای که اظهار کردند را به صورت صریح بازگو می کرد .


چهارشنبه 91 مهر 12 , ساعت 10:18 عصر

ملت ایران به فضل الهی از گردنه‌های دشوار عبور خواهد کرد 

حلقه شهید علیرضا شبانی: رهبر معظم انقلاب اسلامی، هدف اصلی از افزایش فشارها به ملت ایران را وادار کردن ملت به تسلیم دانستند و افزودند: ملت ایران هیچگاه تسلیم فشارها نشده و نخواهد شد و علت عصبانیت دشمن نیز، همین موضوع است
به گزارش وحدت درمیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار یکهزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر جوان، حفظ و تقویت فضای نشاط و امید کنونی در میان جوانان ‌نخبه، فراهم کردن امکان پیشرفت های علمی و پژوهشی بیشتر در میان استعدادهای جوان، توجه به درون‌زایی علمی به جای مرعوب شدن در مقابل پیشرفتهای علمی غرب، تقویت روحیه احساس مسئولیت نخبگان نسبت به آینده ملت و راضی نشدن به پیشرفتهای علمی کنونی را از ضروریات ادامه حرکت پرشتاب علمی کشور برشمردند و تأکید کردند: به فضل الهی ملت ایران با تکیه بر ثروت نیروی انسانی جوان و مستعد خود و ایستادگی در مقابل فشارها، از همه گردنه های خطرناک عبور خواهد کرد و به قله سعادت خواهد رسید.
 
در این دیدار که در فضایی صمیمانه و پرنشاط برگزار شد، رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبریک به جوانان نخبه به خاطر توفیق به فعلیت رساندن استعدادها و توانایی ها، خطاب به آنان خاطرنشان کردند: شما جوانان عزیز نباید به این حد از نخبگی قانع باشید بلکه باید این بذر به ثمر نشسته به نهالی برومند و ثمربخش تبدیل شود که در همه زمانها و موقعیت ها بتواند میوه شیرین خود را به کام کشور، ملت، تاریخ و در نهایت بشریت، بچشاند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دیدگاهها و پیشنهادهای تعدادی از جوانان نخبه که در این دیدار مطرح شد، آنها را سنجیده و همراه با تفکر و برخاسته از صدق و صفا خواندند و ضمن توصیه به مسئولان برای توجه به این دیدگاهها و بررسی دقیق پیشنهادهای ارائه شده، افزودند: هنگامی که جوانان اینگونه با نشاط و امید و از روی سنجیدگی و با احساس مسئولیت، مطالبی را درخصوص پیشرفت و آینده کشور بیان می کنند، فضای شیرین بوجود می آید که باید این روحیه در میان جوانان بویژه نخبگان تقویت شود.
 
ایشان با یادآوری پیام امام خمینی(ره) به مناسبت پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات طریق‌القدس در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: امام(ره)‌ در آن پیام، تربیت جوانانی که توانستند آن پیروزی را در چنان شرایط سختی بیافرینند، فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی خواندند و امروز نیز روحیه نشاط و احساس مسئولیت جوانان نخبه نسبت به آینده کشور، همان فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی است.
 
رهبر انقلاب اسلامی نتیجه حفظ و تقویت این روحیه را، سود بردن کشور و ملت از ویژگی نخبگی دانستند و تأکید کردند: جوان نخبه ای که با چنین انگیزه و روحیه ای در مسیر پیشرفت علمی گام برمی دارد،‌ در واقع سرمایه شخصی خود را که همان نخبگی است،‌ به سرمایه ملی تبدیل می کند و همه، از آن سود خواهند بُرد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از فضای گفتمانی حرکت و پیشرفت علمی در کشور افزودند: البته یک نگرانی هم وجود دارد و آن اینکه با حرکت پرشتاب علمی در کشور، حالت اقناع و رضایت ایجاد شود در حالیکه ما در آغاز راه هستیم و این شتاب علمی نباید کُند و یا متوقف شود.
 
ایشان با اشاره به عقب ماندگی علمی تاریخی کشور به دلیل تسلط حاکمان و زمامداران وابسته و غافل، خاطرنشان کردند: فاصله علمی زیاد با دنیا و وجود رقبای نسبتاً قوی در منطقه،‌ از واقعیت هایی هستند که ضرورت استمرار حرکت پرشتاب علمی تا رسیدن به نقطه متناسب با شأن و جایگاه ملت ایران را دو چندان می کند.
 
رهبر انقلاب اسلامی از جمله لوازم ادامه حرکت پرشتاب علمی را همت مضاعف جوانان و مرعوب نشدن در قبال پیشرفتهای علمی غرب دانستند و تأکید کردند: در مسیر پیشرفت علمی باید درون‌زایی و درون جوششی علمی، اصل قرار گیرد و تقویت شود.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه، توصیه هایی را به مسئولان بنیاد ملی نخبگان و مسئولان مراکز و دستگاههای مرتبط با حرکت علمی کشور بیان کردند. ایشان فعالیتهای انجام گرفته در بنیاد ملی نخبگان را براساس ارزیابی های انجام گرفته، خوب ارزیابی کردند و در عین حال این نکات را متذکر شدند: لزوم توجه به تفاوت در معیارهای نخبگی در علوم فنی و علوم انسانی، فراهم کردن میدان وسیع علمی و پژوهشی برای نخبگان به عنوان اولویت اول و اساسی، و نگاه شبکه ای به نخبگان.
 
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین نگاه شبکه ای به نخبگان افزودند:‌ در مورد نخبگان باید یک حرکت شبکه ای درون زا بوجود آید که مرحله اول آن، شناسایی و پرورش نخبگان در آموزش و پرورش است و در مراحل بعد، شامل انتخاب بهترین ها، و سپس حفظ و ارتقای نخبگان به رتبه های بالاتر است و در نهایت این نخبگان، باید خود زمینه ساز پرورش نخبگان جدید شوند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به تدوین سند راهبردی نخبگان، از مسئولان ذیربط خواستند این سند را سریعاً تصویب نهایی و سپس ابلاغ کنند.
 
ایشان توصیه هایی را نیز خطاب به نخبگان جوان بیان فرمودند.
 
باقی ماندن در طراز نخبگی و اثرگذاری در فضای پیرامونی خود و سوق دادن آن به سمت نخبگی از جمله توصیه های رهبر انقلاب اسلامی به نخبگان بود.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توجه به نیازهای کشور در فعالیتهای علمی و پژوهشی را نیز مورد تأکید قرار دادند و افزودند: برخی گزارشها حاکی از آن است که هنوز بخش عمده ای از مقالات علمی ناظر به نیازهای کشور نیست که این، خسارت است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که صددرصد مقالات علمی در جهت رفع نیازهای داخل قرار گیرند.
 
ایشان معیار اصلی در همکاری با ISI را نیز، ناظر بودن مقالات به نیازهای داخلی دانستند و خاطرنشان کردند: این موضوع نیازمند روش سیستمی و تلاش بیشتر بنیاد ملی نخبگان است.
 
رهبر انقلاب اسلامی سه توصیه دیگر نیز به نخبگان جوان بیان کردند: ارتقای معنویت و تهذیب نفس، تفکر در مسائل اصولی و اساسی زندگی، و تحلیل صحیح و دقیق از جایگاه کشور و نظام در شرایط کنونی جهان.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص دارا بودن تحلیل درست از وضعیت کشور به تبیین شرایط نظام اسلامی پرداختند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران در طول 33 سال گذشته با طیف مختلفی از فشارها اعم از سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و تحریم‌ها مواجه بوده است اما ملت ایران با ایستادگی خود نه تنها این فشارها را خنثی کرد بلکه قوی‌تر نیز شده ا ست.
 
ایشان لازمه رسیدن به تحلیل درست از جایگاه و موقعیت کشور را، وجود ارزیابی صحیح از توانایی ها و نقاط قوت نظام اسلامی، فشارهای جبهه دشمن، و در عین حال ناکامی های این جبهه دانستند و تأکید کردند: این تصور که علت دشمنی جبهه استکبار با ملت ایران، اتخاذ برخی مواضع یا تصمیم ها بوده، غلط است. علت اصلی همه این فشارها، جایگاه مستقل ملت ایران و تسلیم نشدن در برابر نظام سلطه است.
 
رهبر انقلاب اسلامی، هدف اصلی از افزایش فشارها به ملت ایران را، وادار کردن ملت به تسلیم دانستند و افزودند: ملت ایران هیچگاه تسلیم فشارها نشده و نخواهد شد و علت عصبانیت دشمن نیز، همین موضوع است.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: ملت ایران با تکیه بر ثروت طبیعی و انسانی مستعدی که در اختیار دارد، از گردنه‌های دشوار و گذرگاه‌های سخت عبور خواهد کرد و به توفیق الهی، به قله سعادت دنیا و آخرت،‌ و آرامش و آسایش خواهد رسید.
 
 
 
در ابتدای این دیدار آقایان و خانم‌ها:
 
- امیر جعفرقلی – رتبه اول جشنواره خوارزمی و فارغ التحصیل دکترای مهندسی برق
 
- شیما شاهجویی – دارنده مدال نقره المپیاد کشوری در رشته زیست شناسی
 
- مهدی صفرنژاد بروجنی – دارنده مدال طلا در رشته کامپیوتر و دانشجوی دکترای مهندسی کامپیوتر
 
- محمدحسین اشتری – دانشجوی دکترای علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
 
- نسرین جعفری – دانشجوی دکترای مهندسی عمران و رتبه اول حفظ قرآن کریم در مسابقات کشوری
 
- علی آرام – دانش آموخته دکترای مهندسی مکانیک و دارنده مدال نقره المپیاد کامپیوتر
 
- آرزو محمودزاده – دارنده مدال برنز المپیاد دانش آموزی و دانشجوی رشته روانشناسی بالینی
 
- محمدحسین بادامچی – دارنده مدال نقره المپیاد فیزیک و دانشجوی دکترای جامعه شناسی
 
و قاسم درزی – دانشجوی دکترای علوم قرآنی و رتبه اول المپیاد دانشجویی در رشته الهیات
 
دیدگاه‌های خود را در خصوص حرکت علمی کشور و اقدامات بنیاد ملی نخبگان بیان و پیشنهادهایی را نیز مطرح کردند.
 
خانم سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز در گزارشی از عملکرد یکساله بنیاد ملی نخبگان، به اجرایی شدن آیین‌نامه تسهیلات جذب و نگهداری نیروهای نخبه، تسهیل در جذب نخبگان در مراکز آموزشی و تحقیقاتی و اجرایی شدن آیین‌نامه تسهیل ادامه تحصیل نخبگان در مقطع دکترا اشاره کرد.
 
تدوین سند راهبردی کشور در امور نخبگان، تدوین آیین‌نامه بکارگیری نخبگان در شرکت‌های دانش‌بنیان، ساماندهی و برنامه ریزی علمی و حمایت از استعدادهای برتر برای حضور متوازن در همه نقاط کشور، و ارائه خدمات هدفمند به مخترعان و برگزیدگان المپیادها از دیگر مواردی بود که معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گزارش خود بیان کرد.


چهارشنبه 91 مهر 12 , ساعت 3:8 عصر

روش‌های «رابین‌هودی» دراقتصاد جواب نمی‌دهد/اولویت بودجه ای مسکن مهر اشتباه است

روش‌های «رابین‌هودی» دراقتصاد جواب نمی‌دهد/اولویت بودجه ای مسکن مهر اشتباه است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 80 درصد مشکلات کشور ما مدیریتی است و تأثیر تحریم‌ها بیشتر از 20 درصد نیست، گفت که روش‌های «رابین‌هودی در اقتصاد» هیچ‌وقت جواب نمی‌دهد


به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی:علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی   با اشاره به نوسانات بازار ارز، اظهار داشت: حل هر مسئله‌ای وقتی امکان‌پذیر است که فرد علت‌های آن را به خوبی بشناسد و سپس این علت‌ها را از بین ببرد، اگر این کار انجام نشود، ممکن است کاری موقتی صورت گیرد که گاهی هم نتیجه عکس بدهد.
 
وی افزود: بخشی از مسائلی که درباره وضعیت فعلی تورم، گرانی و نرخ ارز مطرح است، به تحریم‌ها مربوط می‌شود و بخش زیادی هم به رفتار دولت در گذشته برمی‌گردد.
 
* بی‌انضباطی مالی-پولی، کشور را به اینجا رسانده است
 
رئیس مجلس با بیان اینکه هم‌اکنون نقدینگی در کشور افزایش یافته است، گفت: نقدینگی در کشور ما از حدود 65 هزار میلیارد تومان طی 7 سال گذشته به 395 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. وقتی این نقدینگی جمع شد، اگر راه‌های سرمایه‌گذاری در تولید مقابل آن باز باشد، به سمت تولید می‌رود، ارزش افزوده ایجاد می‌شود و تورم به دنبال نخواهد داشت اما اگر تولید، رکود داشته باشد این نقدینگی به سمت تولید نمی‌رود، بلکه به سمت کارهای کاذب سوق پیدا می‌کند، مثل دلالی یا کارهای دیگر و این امر عملاً باعث رشد ما نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات از برخی رفتارهای بانکی خلاف قاعده نشأت می‌گیرد ادامه داد: فرض کنید که بدهی بانک‌های کشور به بانک مرکزی در طول چند سال اخیر حدود سه برابر شده است، این بدهی به طور طبیعی باید سر موقع پرداخت شود اما وقتی این کار انجام نشود، به معنی پول پرقدرت است، پول پرقدرت اثرات تورمی مضاعفی دارد؛ پس یک بی‌انضباطی مالی-پولی، کشور را به اینجا رسانده است.
 
* مردم نمی‌خواستند سه برابر  پول یارانه از جیبشان برود
 
لاریجانی با اشاره به موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها، تصریح کرد: در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از ابتدا موضوع تورم مطرح بود، چون مردم که دلشان نمی‌خواست 45 هزار تومان در این جیبشان بگذارند و سه برابر از جیب دیگرشان بردارند، آنها دلشان می‌خواست هدفمندی یارانه‌ها منجر به بهره‌وری بالاتر در تولید، صرفه‌جویی و رونق اقتصادی کشور شود؛ به همین دلیل در مجلس مصوب شد که 30 درصد درآمد یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص یابد اما این مصوبه اجرایی نشد به همین دلیل تولید دچار رکود شد.
 
رئیس مجلس ادامه داد: البته اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به خودی خود نقدینگی در کشور را افزایش داد و پرداخت یارانه 45 هزار تومانی به مردم منجر به افزایش نقدینگی در کشور شد، اما اگر در کنار آن تولید رونق پیدا می‌کرد و کارخانجات به صورت 3 شیفت فعالیت می‌کردند، این نقدینگی به سمت تولید می‌رفت؛ اینکه مجلس مصوب کرد 30 درصد درآمد اجرای قانون یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص یابد، محقق نشد و وقتی طرحی ناقص اجرا می‌شود، این اثرات را هم دارد.
 
* بخش کمی از مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم‌هاست
 
وی با تأکید بر اینکه اقتصاد ما دارای مشکلات درونی است، گفت: گاهی غربی‌ها در موضوع تحریم‌ها خیلی رجز می‌خوانند که دیدید ایران را تحریم کردیم و چه شرایط اقتصادی در داخل ایران پیش آمد؟ ولی واقعیت این است که بخش کمی از مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم‌هاست و مشکلات اقتصادی ما از ساز و کارهای درونی نشأت می‌گیرد.
 
رئیس مجلس ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از تولید ملی نامگذاری کردند، سخن بسیار داهیانه‌ای است؛ در شرایط فعلی علاج کار این است که تولید کشور راه بیفتد و رونق یابد و تا وقتی این موضوع رخ ندهد، این مشکلات همچنان باقی است.
 
رئیس دستگاه قانونگذاری کشور اضافه کرد: وزارت اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت اعتباری حدود 26 هزار میلیارد تومان تهیه کردند تا به عنوان تسهیلات بانکی پرداخت شود، ولی این رقم با توجه به نرخ ارز باید خیلی بیشتر باشد چون اگر کارخانجات قبلاً با 1200 تومان ارز خریداری می‌کردند حالا باید با نرخ 3 هزار تومان ارز بخرند، بنابراین باید حدود 3 برابر  پول در گردش داشته باشند؛ موضوع این است که قبلاً وقتی کارخانه‌ای می‌خواست ال سی باز کند، باید 15 درصد پرداخت می‌شد و مابقی را وقتی کالا وارد می‌شد، پرداخت می‌کرد اما حالا می‌گویند 100 درصد رقم را پرداخت کنید و گاهی حتی 20 درصد هم اضافه می‌گیرند که مطمئن باشند؛ اینکه کمک به تولید نیست.
 
وی افزود: در شرایطی که کارخانجات نقدینگی ندارند، باید به  آنها کمک شود، اما یک تحریم اضافه هم از داخل درست می‌کنید و این روش کمک به تولید نیست؛ این موضوعات اشکالاتی بود که در جلسه دولت و مجلس با جدیت مطرح شد.
 
رئیس مجلس برای نمونه به مقوله گندم در بخش کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی گزارش رسمی به بنده ارائه داده که ایران حدود 13 میلیون تن گندم در سال جاری تولید کرده که لیست آن هم وجود دارد که در چه استان‌هایی تولید شده است، اما باید ببینیم چقدر به سیلوها گندم داده می‌شود. باید بگویم کمتر از 3 میلیون تن؛ ما سیلو ساختیم که کاملًا هم بهداشتی هستند و گندم را می‌توانند خوب نگهداری کنند اما چرا نمی‌دهند؟ چون قیمت آن را 420 تومان اعلام کردند، در حالی که همه جور محاسبه کارشناسی نشان می‌دهد که قیمت تولید گندم در شرایط فعلی 600 تومان تمام می‌شود، شما وقتی قیمت تضمینی را 420 تومان اعلام می‌کنید کشاورز نمی‌فروشد و یا به دلال می‌دهد که در انبارهای غیراستاندارد نگهداری کند یا به عراق یا جای دیگر صادر می‌کند یا به دام می‌فروشد، نتیجه آن هم این است که شما با کمبود گندم مواجه می‌شوید و مجبورید 6 یا 7 میلیون تن گندم خریداری کنید، یعنی 3 یا 4 میلیارد دلار نیز اینجا باید هزینه کنید و این امر یعنی سیکل معیوب است، گندم تولید شده، اما در  جایی عیب داشته و نتوانستند اخذ کنند.
 
رئیس قوه مقننه همچنین یادآور شد: بنده گروهی را هم برای بررسی این موضوع تعیین کردم و کار هماهنگی با دولت انجام شد و در نهایت به این نتیجه رسیدند که قیمت تمام‌شده گندم بین 550 تا 600 تومان است؛ هم‌اکنون دو میلیون گندم‌کار در کشور وجود دارد اما آنها به زور می‌توانند زندگیشان را اداره کنند، در حالی که کشاورزان در همه کشورها مورد حمایتند.
 
* باید با مردم روراست حرف بزنیم
 
وی با تأکید بر اینکه در مورد موضوع کنترل ارز هم راه‌های معقول‌تری وجود دارد، توضیح داد: ما باید با مردم روراست حرف بزنیم، درآمد ارزی ایران کاهش پیدا کرده است و ما باید با مردم صحبت کنیم و بگوییم که مجبوریم مقداری از درآمد کشور را برای مایحتاج عمومی مردم و دارو مصرف کنیم و با دلار 1226 تومانی بدهیم که ارزانتر شود و بخشی هم برای تولیدات کارخانجات اختصاص یابد.
 
لاریجانی با بیان اینکه باید ارز را با نرخ ثابت نه به نرخ روز به کارخانجات بدهیم گفت: وقتی به نرخ روز به کارخانجات ارز بدهید، هیچ‌کس نمی‌داند با چه برنامه ارزی، تولیدات خود را داشته باشد، این موضوعات راه‌حل‌هایی دارد و البته کار دولت است نه کار مجلس.
 
وی با بیان اینکه نباید نرخ ارز بالا برود، یادآور شد: بالا رفتن نرخ ارز هم مشکلاتی دارد اما باید حل شود؛ اگر در صنعت رونق ایجاد کنید، خود به خود تورم  پایین می‌آید و اشتغال ایجاد می‌شود، در حالی که با وضعیت فعلی بسیاری از کارخانه‌های کوچک و متوسط زیر 50 درصد کار می‌کنند، بعضی‌هایشان هم تعطیل شدند، در حالی که می‌توانند به صورت سه شیفت کار کنند.
 
وی ادامه داد: این مسائل است که مشکلات تورمی ایجاد می‌کند، چون شما پول ارز را دادید، ساختمان ساختید، آب و برق و تلفن و همه چیز برای‌شان درست کردید و سرمایه‌گذاری در اینجا  صورت گرفت و به تولید نرسید؛ در حالی که باید پول در گردش کارخانجات را از طریق تسهیلات بانکی به آنها ارائه و در اولویت قرار دهیم.
 
* مسکن مهر اولویت اشتباهی است
 
رئیس مجلس با بیان اینکه  هم‌اکنون "مسکن مهر" برای دولت اولویت شده است افزود: حجم انبوهی از تسهیلات به مسکن مهر داده می‌شود، در حالی که این موضوع به تولید  کمکی نمی‌کند؛ بنابراین حتماً اولویت اشتباهی است.
 
وی ادامه داد: گزارشی به بنده داده بودند که در آن  اعلام شده 54 درصد تسهیلات در سال گذشته به مسکن مهر اختصاص یافته است، مسکن مهر موضوع مهمی است ولی اگر کشوری متوازن حرکت نکند، در اقتصاد مشکلاتی به وجود می‌آید؛ قرار بود 30 درصد درآمد اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص یابد که مطلقاً اختصاص نیافته است، مجلس این موضوع را پیگیری و گزارشی در این زمینه ارائه کرد که در صحن علنی قرائت شد و  به دلیل تخلفی که صورت گرفته بود به قوه قضائیه ارسال شد.
 
لاریجانی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی ما ریشه‌هایی دارد که اگر این ریشه‌ها علاج شود، خود به خود قیمت ارز کاهش می‌یابد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه هم‌اکنون ارز 1226 تومانی به عنوان ارز مرجع وجود دارد و مابقی با نرخ بیش از دوهزار تومان در بازار عرضه می‌شود، این مابه‌التفاوت قیمت ارز کجا می‌رود، توضیح داد: در بودجه پیش‌بینی شده که قیمت‌ها بالا نرود، پیش‌بینی ما این بود که دولت متوازن عمل می‌کند تا افزایش قیمت نداشته باشیم،‌ ولی ما با پدیده‌ای مواجه شدیم که این پدیده چند وجه دارد.
 
وی با تأکید بر اینکه درآمدهای دولت به خاطر تحریم‌ها متناسب با بودجه رشد نکرده است، عنوان کرد: ما کسری بودجه داریم و معقول‌ترین راه این است که این منابع به سمت جبران کسری بودجه برود و سپس به بخش تولید کمک شود، یعنی اگر صنعت ما هم‌اکنون برای گرفتن تسهیلات به عنوان مثال باید 25 درصد سود بدهد، ما برای شرایط فعلی می‌توانیم یک یارانه‌ای به او بدهیم تا کمتر سود بپردازد و رونق یابد؛ اگر بخواهیم هدف‌گذاریمان همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، توسعه و رونق بخش تولید باشد، باید این منابع را صرف چنین بخش‌هایی کنیم.
 
 
* 80 درصد مشکلات کشور ما مدیریتی است / میزان تأثیر تحریم‌ها در اقتصاد کشور ما بیشتر از 20 درصد نیست
 
رئیس مجلس با بیان اینکه هیچ‌وقت در اقتصاد روش‌های رابین‌هودی جواب نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: وقتی که نقدینگی در کشور را بالا می‌بردند باید به این موضوع فکر می‌کردند، حالا هم باید با مردم گفت‌وگو کرد و آرام‌آرام شرایطی را به وجود آورد تا به سمت تولید پیش رفت، در این صورت نقدینگی سیّال که یک روز به سمت مسکن یا ارز یا به سمت طلا می‌رود، کنترل می‌شود اما این اراده باید وجود داشته باشد.
 
وی با تأکید بر اینکه میزان تأثیر تحریم‌ها در اقتصاد کشور ما بیشتر از 20 درصد نیست، یادآور شد: 80 درصد مسائل و مشکلات اقتصادی ما مربوط به سیستم مدیریتی است و اتفاقاً موضوع اشتباهی که غربی‌ها تصور می‌کنند، این است که به خاطر تحریم‌ها توانستند اقتصاد ما را متلاطم کنند، ولی ما خودمان باید متوجه این موضوع باشیم.
 
لاریحانی با طرح سؤالی گفت: باید پرسید آیا رشد نقدینگی در داخل کشور، ربطی به تحریم‌ها داشته است؟ شما نقدینگی را افزایش دادید، اینکه بیشتر تسهیلات را به مسکن مهر دادید، چه ربطی به تحریم دارد؟ پس اشکال کار در جای دیگری است که باید حل شود .
 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مسئولان با قصد و غرض آدرس غلط می‌دهند یا خیر؟، گفت: بنده واقعاً روش‌های پیامبرگونه ندارم که ببینم نیّات آنان چیست، ولی هر نیّتی هم که داشته باشند، اشتباه است.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه استراتژی غرب هم‌اکنون این است که به افکارعمومی دنیا بقبولاند که با تحریم‌ها، توانسته وضعیت آشفته در اقتصاد ایران ایجاد کند، تصریح کرد: هر آدرسی که این تحلیل را تقویت کند، آنها را مصمم‌تر می‌کند که فشارهایشان را افزایش دهند.
 
* باید برای مردم باز شود که منظور از اقتصاد مقاومتی چیست
 
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد: باید این موضوع برای مردم باز شود که مقصود از اقتصاد مقاومتی چیست؟ اقتصادی که در مقابل شرایط دیگران، قدرت انعطاف داشته باشد و بتواند خودش را تنظیم کند، وقتی می‌تواند خود را تنظیم کند که از درون قوی باشد، یعنی شما تورم را کنترل کرده باشید، تولید داخلی توانسته باشد در حداکثر ظرفیت خود فعالیت کند و در محصولات استراتژیک خودکفا شده باشیم.
 
رئیس مجلس با یادآوری اینکه از نظر ابتکارات درونی نباید از دیگران گرته‌برداری کنند و باید خودمان بتوانیم کار کنیم، از نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی توسط دولت انتقاد کرد و گفت: شرکت‌ها و مؤسسات دولتی ما با اجرای اصل 44 قانون اساسی از یک حالت دولتی به حالت نیمه دولتی سوق پیدا کردند.
 
 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از خبرگزاری فارس، در گفتگویی تفصیلی به سوالات مختلف خبرنگاران پارلمانی فارس پاسخ داد که بخش‌های دیگر این گفتگو متعاقبا منتشر خواهد شد.

<   <<   6   7   8   9      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ