سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 91 بهمن 11 , ساعت 8:50 صبح
خبرگزاری فارس: مهدی رحمتی از تیم ملی فوتبال کناره‌گیری کرد

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی، سید مهدی رحمتی دروازه بان تیم استقلال و تیم ملی فوتبال در فاصله 6 روز مانده به دربی 76 از تیم ملی فوتبال ایران کناره‌گیری کرد.

دروازه بان استقلال که پس از بازی ایران و کره جنوبی تاکنون مصاحبه ای انجام نداده است در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در این باره اظهار داشت: شاید نتوانم در خدمت تیم ملی باشم و از همین رو موقتا کناره‌گیری خود را اعلام می کنم.

وی افزود: به دلیل پاره ای از مشکلات فعلا ترجیح می دهم سکوت کنم اما فقط همین را بگویم که مدتی در خدمت تیم ملی نیستم.

رحمتی از اظهار نظر در خصوص دربی 76 خودداری کرد و گفت: اجازه دهید فعلا حرفی نزنم و در این خصوص و بازی جمعه نیز صحبتی نمی کنم.

وی در حالی که با اصرار خبرنگار فارس مبنی بر دلایل تصمیمش روبرو شده بود، گفت: فعلا می خواهم برای حفظ آرامش تیم ملی سکوت کرده و صحبتی انجام ندهم، ولی مدتی در خدمت تیم ملی نخواهم بود.

 


نوشته شده توسط محمدرضابراتی | نظرات دیگران [ نظر] 
چهارشنبه 91 بهمن 11 , ساعت 8:48 صبح
خبرگزاری فارس: داوری: حضور در تیم ملی فوتبال آرزوی من است/ خردادماه در خدمت تیم کی‌روش هستم

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی، دانیال داوری دروازه‌بان 25 ساله تیم برانشوایگ، پیشتاز بوندس‌لیگای 2 آلمان از گزینه‌های نخست سنگربانی تیم ملی فوتبال ایران به شمار می‌رود. وی در مصاحبه با دویچه‌وله از دعوت به تیم ملی و وضعیت خود می‌گوید.

 

* آقای داوری، موضوع سنگربانی احتمالی شما در تیم ملی فوتبال ایران از اخبار داغ فوتبال ایران در این روزهاست. از آخرین وضعیت دعوت فدراسیون فوتبال ایران از شما برای حضور در اردوی تدارکاتی تیم ملی ایران برای دیدار مقدماتی جام ملت‌های آسیا در برابر تیم ملی لبنان در روز 18 بهمن تعریف کنید.

داوری: تماس من با فدراسیون فوتبال ایران از طریق مدیر برنامه‌هایم صورت گرفت. روز 5 بهمن دعوت رسمی مسئولین فوتبال ایران برای حضورم در ترکیب تیم ملی ایران در دیدار با لبنان (که در روز 18 بهمن برگزار می‌شود) به دستم رسید. من در روزهای گذشته چند دفعه با مربی دروازه‌بانان تیم ملی ایران و برخی دیگر از مقامات فدراسیون در تماس بودم. از این دعوت خیلی خوشحال شدم. اما فعلا با یک مشکل زمانی اساسی رو‌به‌رو هستم. فقط 2 روز بعد از بازی برای تیم ملی ایران باید با تیم باشگاهی‌ام «آینتراخت برانشوایگ» در چارچوب دیدارهای هفته 21 بوندس لیگای دسته دوم آلمان در برابر تیم «فا.اف.ار. آلن» به میدان بروم. خیلی دوست داشتم دعوت به تیم ملی ایران را با وجود این محدودیت زمانی بپذیرم. خیلی در مورد حل این مشکل زمانی که همچنین با موقعیت‌های پرواز بین ایران و آلمان و در نظر گرفتن استراحت لازم نیز همراه بود، فکر کردم. سرانجام متاسفانه به این نتیجه رسیدم که این کار به احتمال قوی عملی و منطقی نیست. امیدوارم برای دیدارهای بعدی دوباره به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شوم و تداخل تقویم بازی‌های ملی با دیدارهای باشگاهی دیگر موجب ایجاد چنین محدودیت‌هایی زمانی برایم نشود.

 

*اما شما اشاره کردید که اصولا تصمیم خود را گرفته‌اید که پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بپوشید. آیا این نکته اساسی را نیز به طور شفاف به مسئولین فدراسیون و تیم ملی ایران گفتید تا سوء تفاهمی ایجاد نشود و مطبوعات داخل ایران به حرف و حدیث‌سازی بی مورد در این رابطه نپردازند؟

- بله. من به آنها گفتم که با کمال میل در خدمت تیم ملی فوتبال ایران خواهم بود و این تصمیم اساسی را گرفته‌ام که برای این کشور بازی کنم. من در گفت‌و‌گو با مربی تیم ملی ایران به این مسئله تاکید کردم. حالا امیدوارم که باز هم دوباره به اردوی تیم ملی ایران دعوت شوم. ولی فعلا در مورد دعوت‌های بعدی به تیم ملی خبری ندارم. دیدارهای سرنوشت‌ساز ایران برای صعود به جام جهانی 2014 در خرداد ماه خواهد بود. من در این مقطع زمانی خوشبختانه هیچ محدودیت زمانی برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ایران نخواهم داشت.

 

*چگونه وضعیت و موضع فعلی خود را به اطلاع مسئولین تیم ملی فوتبال ایران رساندید؟ آیا آنها سرانجام توانستند وضعیت مشکل شما پیرامون حضور در دیدار روز 18 بهمن با لبنان را درک و در این خصوص ابراز تفاهم کنند؟

- من شفاف این چالش را توضیح دادم که کمتر از 2 روز فاصله زمانی بین دیدار ایران با لبنان در تهران و برانشوایگ با آلن در آلمان مانع حفظ آمادگی من برای حضور در دیدار باشگاهی خواهد شد. این مسئله همچنین جایگاه من در تیم آینتراخت برانشوایگ را نیز به خطر خواهد انداخت و احتمال دارد که من به علت عدم برخوردار بودن از آمادگی مطلوب، ناگهان بر روی نیمکت ذخیره تیم قرار بگیرم. مربی هم یقینا حق دارد چنین تصمیمی بگیرد. پس ذخیره‌نشین شدن من در تیم آینتراخت برانشوایگ در نهایت نه به سود تیم ملی فوتبال ایران خواهد بود و نه به نفع خود من.

 

*برای کسانی که هنور شناخت و آگاهی کافی از شخص شما ندارند، لطفا از ریشه و نسبت خودتان با ایران تعریف کنید.

- پدرم ایرانی است. من از زمان کودکی پاسپورت ایرانی دارم. تمام اقوام خانواده پدری من در ایران زندگی می‌کنند. من در سنین کودکی دفعات زیادی به ایران سفر کردم و به دیدار خانواده‌ام در آنجا رفتم.

*جالب اینجاست که مادر شما لهستانی است اما خودتان در کشور آلمان متولد و بزرگ شدید. به این ترتیب شخصیت شما به طور عمیق با سه فرهنگ ایرانی، لهستانی و آلمانی شکل گرفته است. این سه ریشه متفاوت را چگونه با هم هماهنگ می‌کنید؟

- بله، دقیقا. مادر من لهستانی‌تبار است و من در آلمان با سه فرهنگ متفاوت رشد کرده‌ام. متاسفانه در دوران کودکی موفق به یاد گرفتن هر سه زبان نشدم. افسوس! واقعا از این موضوع ناراحتم. اما آشنایی از نزدیک با سه فرهنگ آلمانی، ایرانی و لهستانی بسیار جالب است. از «سه فرهنگی» بودنم خوشحالم. تماس با اعضای خانواده ایرانی‌ام و همچنین با اقوام لهستانیام در کنار ارتباط با محیط آلمانی، افق دید من را وسیع‌تر می‌کند.

 

*بار آخر چه زمانی در ایران بودید و تسلط شما به زبان فارسی در چه حد هست؟

- 6 سال است که از آخرین سفرم به ایران می‌گذرد. زبان فارسی را روی هم رفته می‌فهمم. اما در حال حاضر صحبت به زبان فارسی هنوز برایم سخت است. اما برای حل این مشکل یک سال است که در شهر برانشوایگ در کلاس‌های مخصوص فراگیری زبان فارسی شرکت می‌کنم و در این زمینه پیشرفت داشته‌ام. اگر این موقعیت برایم وجود داشته باشد که با فارسی زبان‌ها بیشتر در تماس باشم، زبان فارسی‌ام راه خواهد افتاد.

 

*سال 2013 میلادی می‌تواند به فاز طلایی در دوران فعالیت شما به عنوان فوتبالیست حرفه‌ای تبدیل شود. شما با تیم باشگاهی‌تان صدرنشین بوندس‌لیگای 2 آلمان هستید و در آستانه صعود به بوندس‌لیگای 1 قرار گرفته‌اید. با تیم ملی فوتبال ایران نیز از موقعیت جدی راهیابی به جام جهانی 2014 برخوردارید.

- صد درصد! بخت ما برای صعود به بوندس‌لیگای 1 در این سال بسیار مناسب است. همه توان خود را برای رسیدن به این هدف بزرگ متمرکز کرده‌ایم. می‌خواهم در کسب این موفقیت و همچنین در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی حتما سهیم باشم.

 

*تا چه مقدار وضعیت و روند تیم فوتبال ملی ایران را در طول سال‌های گذشته دنبال کردید؟

- من مرتب نتایج تیم ملی ایران را پیگیری می‌کنم. همیشه دوست داشتم که ایران در جام‌های جهانی حضور داشته باشد. به لیگ برتر ایران زیاد آشنا نیستم. خاطره فراموش نشدنی من تماشای دیدار ایران با پرتغال در جام جهانی 2006 آلمان از نزدیک بود. من در آن روز به عنوان طرفدار تیم ایران در ورزشگاه شهر فرانکفورت بودم و ملی‌پوشان ایران را تشویق کردم.

 

*قابلیت‌ها و خصوصیات ویژه دروازه‌بانی‌تان را به چه صورت می‌توانید توصیف کنید؟

- من دروازه‌بانی نیستم که تمایل کارهای نمایشی داشته باشم. سبک بازی من منطقی است. قابلیت‌های فنی من در سطح بالاست. با هر دو پا توانایی شوت‌زنی دارم. در طراحی بازی به این شکل فعال هستم که با واکنش‌های سریع، پرتاب‌ها و ضربه‌های کاشته از محوطه جریمه خودمان، مقدمه حرکت‌های سرعتی و انتقالی را برای تیم‌مان فراهم می‌کنم. به این طریق در بازی‌سازی تیم خود نقش فعال دارم. دفع به موقع سانترهای حریف و تشخیص صحیح روند بازی در لحظات بعدی، از دیگر قابلیت‌های من است.

 

*با توجه به کناره‌گیری موقت مهدی رحمتی از سنگربانی تیم ملی فوتبال ایران، شما در حال حاضر بزرگ‌ترین امید برای ایجاد ثبات در وضعیت دروازه‌بانی تیم ملی فوتبال ایران هستید. در پایان چه پیامی برای طرفداران تیم ملی فوتبال ایران دارید؟

- همانطور که گفتم من اصولا تصمیم گرفته‌ام که برای ایران به میدان بروم. حضور در تیم ملی فوتبال ایران همیشه آرزوی من بود. برایم خیلی تلخ است که نمی‌توانم در بازی روز 18 بهمن ایران مقابل لبنان شرکت کنم. امیدوارم در بازی بعدی ایران که روز 2 فروردین در کویت مقابل تیم ملی کویت برگزار می‌شود، پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن داشته باشم.

 


پنج شنبه 91 دی 21 , ساعت 11:5 عصر


کوسه آبادان

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی اینجا آبادان ساعت 5 عصر

بازگشت جاسم پس از 6 ساعت قواصی بدون اکسیژن !

امروز هم بدترین صیدش بوده ! یه کوسه کوچولو گرفته !!!

چهره شرمندش هم گویای این موضوعه !


چهارشنبه 91 دی 20 , ساعت 10:53 صبح

دیدار مقام معظم رهبریحضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در جمع هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی قم، پیامدهای مبارک و تعیین کننده قیام 19 دی مردم قم را جلوه هایی از تحقق وعده های صدق الهی خواندند و با تأکید بر ایستادگی و هوشیاری کامل در مقابل طرحها، روشها و حرکات دشمن بویژه در قبال انتخابات خرداد آینده، نکات مهمی را درباره وظایف مسئولان، خواص، مردم، رسانه ها و کسانی که قصد نامزدی در این انتخابات را دارند بیان کردند. حضرت آیت الله خامنه ای با تأملی در حوادث دوران انقلاب و سه دهه اخیر، درس آموزی از مناسبتهای ماندگاری همچون قیام 19 دی را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: برخی، پیروزی ملت بر رژیم پر کبکبه و مغرور طاغوت و خارج شدن ایران عزیز از چنبره حقارت آمیز سلطه امریکا را امری محال می دانستند اما به یاری پروردگار رژیم سلطنتی در ایران به زباله دان تاریخ رفت و جمهوری اسلامی و ملت ایران با استقلال کامل در مقابل امریکا، در چشم جهانیان به ملت و نظامی تبدیل شدند که نامشان ملتهای جهان را به وجد می آورد. ایشان پیروزیها و موفقیتهای سه دهه اخیر را جلوه هایی از تحقق وعده های نصرت الهی دانستند و با استناد به آیات متعدد قرآن افزودند: ملتهای مؤمن، هوشیار و با استقامت در زمان متناسب، قطعاً و یقیناً از یاری پروردگار برخوردار می شوند و این حقیقت، سنت تغییر ناپذیر الهی است و بر اساس همین سنت الهی ملت ایران در این مرحله وهمه مراحل دیگر بر دشمنان خود پیروز خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به ضرورت طرح صحیح اهداف، حرفهای ناب ملت ایران در جهان و تدبیر برای پیشبرد این اهداف افزودند: اگر ملت عزیز و جوانان خوش روحیه و پر توان ایران، مسیر خود را با پایداری ادامه دهند بدون شک و براساس سنت صادق الهی در زمان مناسب، همه آمال، آرزوها و شعارهای «ملی، اسلامی و جهانی» آنان تحقق پیدا می کند، مسیر تاریخ عوض می شود و زمینه های ظهور حضرت ولیعصر (عج) فراهم خواهد شد. حضرت آیت الله خامنه ای همدستی دولتهای استکباری را برای تحریم ایران و به ستوه درآوردن ملت یادآور شدند و افزودند: مستکبران برخلاف گذشته به صراحت اذعان می کنند که هدف تحریم ها، خسته کردن ملت، تحریک مردم به مقابله با جمهوری اسلامی، افزایش فشار بر مسئولان ایران و در نتیجه تغییر محاسبات مسئولان است. ایشان افزودند: اما گرایش مردم این سرزمین بزرگ، به مبانی اسلام و انقلاب و عزت ملی ایرانیان روز به روز بیشتر می شود و این، درست نقطه مقابل خواست دشمنان است. ایشان در تحلیل عوامل تأثیرگذار در تقابل دولتهای مستکبر با ملت ایران، هوشیاری و زیرکی ملت را کاملاً ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: باید با «تقوای جمعی و مراقبت و هوشیاری همگانی»، متوجه طرحهای دشمن باشیم و اجازه ندهیم هیچ مسئله ای، حواسمان را از دشمن پرت کند. رهبر انقلاب، توصیه ها و تأکیدات مکررشان به مسئولان، مطبوعات و پایگاههای اینترنتی را برای پرهیز از سرگرم کردن مردم به مسائل فرعی و نادرست، یادآوری کردند و افزودند: همه این توصیه ها، بخاطر این است که باید حواسمان به دشمن جمع باشد تا بفهمیم که دنبال چه طرح و هدفی است. حضرت آیت الله خامنه ای در چارچوب منطق ارائه شده یعنی هوشیاری ملی برای درک اهداف و طرحهای دشمن افزودند: بررسی رفتار و گفتار مستکبران، نشان می دهد که ذهن دشمن بر انتخابات مهمی که 5 ماه دیگر یعنی در خرداد 92، برگزار می شود،‌متمرکز شده است. ایشان در تشریح اهداف، تکنیکها و روشهای بیگانگان در قبال انتخابات یازدهم ریاست جمهوری افزودند: آنها در درجه اول اگر بتوانند مانع برگزاری انتخابات می شوند اما می دانند که نمی توانند بنابراین از این مسئله مأیوسند. رهبر انقلاب در همین زمینه خاطرنشان کردند: یک بار برخی تلاش کردند که انتخابات را حتی اگر شده دو هفته به عقب بیاندازند اما ما تأکید کردیم که انتخابات حتی یک روز هم نباید عقب بیافتد به همین علت راه تعویق یا برگزار نشدن انتخابات کاملاً مسدود است. حضرت آیت الله خامنه ای مانع تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و افزودند: همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی کنند حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند. ایشان با انتقاد از برخی که بطور مکرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفها ی شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند. حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه ی بیان روشهایی که به تحقق هدف دشمن در انتخابات کمک می کند خاطرنشان کردند: در کدام کشور درباره صلاحیتها، ملاحظات لازم اعمال نمی شود؟ چرا اینقدر بر این مسئله تکیه و تلاش می کنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟ رهبر انقلاب به اشخاصی که خواسته یا ناخواسته در ا ین چارچوب حرکت می کنند تأکید کردند: مبادا دچار غفلت شوید و جدول مورد نظر دشمن را پر کنید. ایشان با انتقاد از کسانی که سعی می کنند به مردم تلقین کنند که انتخابات سلامت لازم را ندارد اینگونه رفتارها و سخنان را از دیگر روشهایی برشمردند که به تحقق اهداف دولتهای مستکبر کمک می کند. رهبر انقلاب تأکید کردند: البته بنده نیز اصرار و تأکید دارم که انتخابات باید با سلامت و امانتداری کامل انجام شود و مسئولان دولتی و غیردولتی با رعایت کامل قوانین و تقوا و پاک دستی،‌انتخابات سالمی را برگزار کنند که مطمئناً همینجور خواهد شد. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راهها و روشهای بسیار خوبی که در قوانین برای سالم برگزار شدن انتخابات پیش بینی شده است افزودند: پایبندی همه به این راهها و قوانین سلامت انتخابات را تضمین می کند مگر اینکه کسانی بخواهند از راههای غیرقانونی عمل کنند همچنانکه برخی در سال 88 اینطور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر بوجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملاءاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند. رهبر انقلاب اسلامی در تشریح بیشتر روشهایی که به هدف اصلی دشمن در انتخابات یعنی حضور کمرنگ مردم کمک می کند افزودند: ممکن است کسانی سعی کنند در ایام انتخابات با بوجود آوردن حادثه ای یا ماجرایی اقتصادی، سیاسی یا امنیتی سر مردم را به چیزهای دیگری گرم کنند که این هم جزو نقشه هاست البته بنده مطمئنم که ملت ایران بسیار با بصیرت تر و با هوش تر از این است که با چنین ترفندهای خصمانه دشمنان یا عوامل آنها فریب بخورد. رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان نکاتی را درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده بیان کردند. ایشان شرکت در انتخابات را یک حق و یک وظیفه دانستند و افزودند: فردفرد ملت که به نظام جمهوری اسلامی معتقدند و قانون اساسی را قبول دارند می خواهند از حق خود استفاده کنند و یا وظیفه شان را انجام دهند و در این میان عده ای هم می خواهند صلاحیتهای خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند. رهبر انقلاب با اشاره به سنگین بودن کار اداره اجرایی کشور افزودند: اداره مملکت، کار اجرایی کوچکی نیست بلکه کار سنگینی است که بر دوش مجریان سطح بالا قرار می گیرد بنابراین کسانی به میدان نامزدی بیایند که این توانایی را در خود احساس می کنند و کار اجرایی را بلدند. ایشان در همین زمینه افزودند: ممکن است کسانی که در سطوح دیگری کار می کنند بعضاً تشخیص ندهند که اداره کشور چقدر بار سنگینی است بنابراین اشخاصی نامزد شوند که توان انجام دادن این وظیفه را در خود می بینند. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: افرادی که می خواهند نامزد شوند علاوه بر درک سنگینی کار، صلاحیتهای لازم در قانون اساسی را که شورای نگهبان نیز بر آنها تکیه خواهد کرد، در خود ملاحظه کنند. ایشان افزودند: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید واقعاً وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند و بخواهند حقیقتاً قانون اساسی را اجرا کنند چرا که رئیس جمهور در این زمینه قسم می خورد و طبعاً نمی تواند قسم دروغ بخورد. حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان درباره انتخابات آینده تأکید کردند: انشاءالله به اذن الهی و فضل پروردگار، در خرداد 92 انتخاباتی خوب و پرشور برگزار خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از مردم قم، همچنین با تجلیل از نقش تأثیرگذار مردم این شهر در حوادث قبل و بعد از انقلاب افزودند: خاطره قیام 19 دی را نباید فراموش کرد چرا که بیان اینگونه مسائل ضمن اینکه نسل جوان را با سابقه تاریخی خود آشنا می کند موجب قدرشناسی از مجاهدتهای افتخار آفرین این ملت خواهد شد و به جوانان امروز می آموزد که هوشیاری و ایستادگی در مقابل دشمنان به ظاهر قدرتمند، حتماً به پیروزی منجر خواهد شد.


سه شنبه 91 شهریور 28 , ساعت 2:24 عصر

                                                                                        

نام و نام خانوادگی شهید علیرضا شبانی            تاریخ شهادت:5/12/1364

نام عملیات:والفجر9

محل شهادت:مریوان                                                                                         

مزار:شهدای دره شیخان بیرجند                                         زندگینامه 

 شهید علیرضا شبانی فرزند محمد در سال 1347 در بیرجند چشم به جهان گشود دوران دبستان را در مدرسه سالک زاده به پایان رساند از همان کودکی با شهیدان سید مهدی و سید حسن رضوی اشنا شد بیشتر اوقات فراغت را با انان می گذراند سال دوم راهنمایی با جبهه و جنگ اشنا شد همراه پدر بزرگوارش برای بازسازی مناطق جنگی به سوسنگرد رفت یک ماه و نیم خدمت کرد او که عطر شهیدان به مشامش رسیده بود عشق به جهاد در دلش زنده شد به عنوان رزمنده عازم جبهه های جوانی مقاومت و استوار ساخت چنانکه فقط رضای خدا را در نظر داشت هرگز از فکر جهاد و مبارزه در میدان های نبرد غافل نبود مطیع امر ولایت بود همرزمان و دوستان خود را نیز به ان توصیه می کرد شهید شبانی همیشه با شهید فنودی همراه بود علیرضا و او در عملیات والفجر9 به عنوان بیسیم چی شرکت داشت این دو بزرگوار در ارتفاعات منطقه مریوان نماز ظهر و سپس زیارت عاشورا را خواندند انگاه با چشمان اشک الود در حالی که فریاد یا حسین بر لب داشتند به سمت سنگر فرماندهی حرکت کردند که ناگهان هر دو مورد اصابت ترکش گلوله توپ قرار گرفتند در تاریخ پنجم اسفند ماه سال 1364 به شهادت رسیدند. پیکر پس از تشعیع با شکوه در بیرجند در مزار شهدای دره شیخان به خاک سپردند. 

            خاطرات

 اقای محمدرضا حسین زادههمرزم شهید شبانی:                                                                                         

علیرضا شبانییکی از بسیجیان مخلصی بود که در گردان امام موسی (ع) در عملیات والفجر9 در خدمتشان بودیم و ایشان به عنوان بیسیم چی گردان انجام وظیفه می کردند و همیشه با شهید عزیزمان فنودی که یک دستشان را در راه اسلام از دست داده بودند و از یکدیگر جدا نمی شدند.

بهترین خاطره ای که من دارم شاید 10 دقیقه قبل از شهادت برادر عزیزمان بود که در منطقه عملیاتی بودیم و قرار بود به سوی خطوط پدافند خودی حرکت کنیم و از خط عبور کنیم جهت انجام عملیات.ظهر بود برادران نهار را صرف کردند و برای نماز جماعت حاضر می شدند و لازم به ذکر است که در جایی که ما قرار داشتیم چون زمین کوهستانی بود و مساحتی که همه برادران بتوانند در نماز جماعت شرکت کنند را نداشت به همین دلیل بعضی از برادران نمازشان را به صورت فرادا خواندند.این دو مرغ عاشقی که هر دو با هم بودند«شهید شبانی و شهید فنودی»یادم هست که نمازشان را به صورت فرادا خواندند و بعد از نماز زیارت عاشورا را شروع کرده بودند گویا به ایشان الهام شده بود که می خواهند به لقاء الله بپیوندند و به سرور ازادگان ملحق بشوند بعد از مدتی از خط پیام دادن که حرکت کنیم و دیگر فرصتی نشد که این دو برادر نهار بخورند حرکت کردند با صورت بشاش و خندان ولی اشک الود که در راز و نیاز اخرین لحضات زندگیشان داشتند.همراه فرمانده گروهان حرکت کردند و بر اثر اصابت گلوله توپ و ترکش به این برادران به فیض شهادت نائل امدند.

روحش شاد ویادش گرامی باد                                    


سه شنبه 91 شهریور 28 , ساعت 11:17 صبح

احمدی نژاد با یارانه ها خداحافظی می کند؟

حدود نه ماه تا پایان دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد باقی است و در چنین شرایطی به نظر می رسد که دولت وی بدش نمی آید با همین پول هایی که به صورت یارانه های نقدی توزیع کرد در خاطرات برخی ایرانی ها باقی بماند تا با خاطراتی نظیر گرانی، تحریم و …

 

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی ،تیم محمود احمدی نژاد که تا چند ماه پیش به هر مناسبتی بر دولت های گذشته خرده می گرفت که قادر به اجرای این برنامه نبودند ولی گروه فعلی توانسته بزرگترین جراحی اقتصادی را اجرا کنند، اکنون سکوت کرده اند و هیچ نشانه ای از پیگیری این برنامه به چشم نمی خورد.این سکوت به حدی است که این پرسش پیش آمده که آیا دولت آقای احمدی نژاد تصمیم به متوقف کردن این طرح گرفته است یا آنکه تیم وی فعلا در نظر دارد راه حلی برای گذر از تحریم ها پیدا کند و آبی بر آتش تورم فزاینده داخلی بریزد، و بعد از آن مرحله دوم این برنامه اجرا شود.

اجرای مرحله دوم در واقع افزایش دوباره قیمت برخی کالاها و خدمات نظیر آب، برق، گاز، بنزین و دیگر مواد سوختی است و دولت آقای احمدی نژاد در حالی به پرداخت یارانه نقدی ادامه می دهد تا بلکه فرصتی فراهم شود و کل این برنامه را یکباره اجرا کند چون معتقد است مرگ یکبار، شیون یکبار.

دولت در سال گذشته بیش از پانزده هزار میلیارد تومان بابت پرداخت یارانه نقدی کسری داشت که با استفاده از منابع بانک مرکزی و بودجه برخی وزارتخانه ها نظیر نفت و نیرو تامین شد.

ولی اکنون مشخص نیست با توقف اجرای مرحله دوم حذف یارانه ها، دولت با چه حجمی از کسری رو به رو خواهد شد.

دولت در اواخر سال گذشته برخلاف شرایط فعلی چنان با ولع به دنبال اجرای مرحله دوم حذف یارانه ها بود که مجلس را نگران کرد و نمایندگان مجلس در اوایل سال با تصویب قانونی سعی کردند جلوی افزایش شدید قیمت ها و اقدام ضربتی دولت را بگیرند.

اما شور و شوق دولت با افزایش قیمت برخی کالاها چون لبنیات و مرغ، تشدید بحران ارزی و تحریم های بین المللی فرو نشست و دولت اکنون بدون آنکه به طور رسمی اعلام کند، اجرای مرحله دوم برنامه حذف یارانه ها را متوقف کرده است.

دلایل دولت برای توقف حذف یارانه ها

محمدرضا فرزین دبیر ستاد طرح “هدفمندی یارانه ها” به روزنامه دنیای اقتصاد در روز یکشنبه 26 شهریور گفته که به نظر دولت این کار “عملیاتی نیست و فاز دوم را فعلا اجرایی نمی کند.”

عمده ترین دلیل دولت این است که مجلس در زمان تصویب لایحه بودجه سالانه با نحوه اجرای این برنامه و بودجه 135 هزار میلیارد تومانی آن مخالفت کرد و بودجه اجرای برنامه حذف یارانه ها را نصف کرد و برای همین دولت قادر نیست آن را اجرا کند.

آقای فرزین می گوید همان موقع به عنوان نماینده دولت به نمایندگان پیشنهاد کردم “مجلس اختیاری به دولت دهد که کل فرآیند بعد را به صورت یکجا عملیاتی کند.”

مجلس معتقد بود که دوره اجرای برنامه حذف یارانه ها پنج ساله است و دولت نباید به شیوه شوک درمانی این کار را در دو سال تمام کند.

بودجه مصوب مجلس برای حذف یارانه ها در سال جاری 66 هزار میلیارد تومان است که 48 هزار میلیارد تومان آن برای پرداخت یارانه نقدی و ده هزار میلیارد تومان آن برای بخش تولید و بقیه نیز برای بخش بهداشت، درمان و بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است.

آقای فرزین می گوید که اگر می خواستیم بودجه مصوب مجلس را در سال جاری اجرا کنیم باید قیمت انرژی تقریبا به نسبت قیمت های فعلی حداقل دو برابر شود در حالی که با این پول تنها می توانستیم هشت هزار تومان به یارانه های نقدی اضافه کنیم.

در حال حاضر به حدود 72 میلیون ایرانی ماهانه 45 هزار و 500 تومان به عنوان یارانه نقدی پرداخت می شود و دولت معتقد است که بر اساس بودجه مصوب امسال باید قیمت ها را دو برابر می کرد در حالی که با این پول تنها قادر بود هشت هزار تومان به یارانه نقدی اضافه کند.

با این محاسبه، اگر دولت معتقد است که برای نصف بودجه پیشنهادی اش باید قیمت ها را دو برابر می کرد، این پرسش مطرح است که اگر بودجه پیشنهادی 135 هزار میلیارد تومانی دولت در مجلس بدون مخالفت تصویب می شد، قیمت ها باید چند برابر می شد و دولت در مقابل می خواست چه مقدار یارانه نقدی به خانوارهای ایرانی بدهد که آنها بتوانند فشار گرانی ناشی از حذف یارانه ها را تحمل کنند؟

سوای دلایلی که دولت اکنون مطرح می کند، بر اساس قانون نمی تواند قانون مصوب مجلس را اجرا نکند مگر این که دوباره آن را به مجلس ببرد و مصوبه تازه ای بگیرد.

با این همه، به نظر می رسد در کنار دلایلی که دولت مطرح می کند مشکلات دیگری نیز باعث توقف طرح شده است، نظیر تشدید تحریم های بین المللی، بحران ارز و گرانی برخی کالاهای مصرفی.

شواهد نشان می دهد که مجموع این مشکلات اقتصادی دولت را نگران کرده است و در شرایطی که کمتر کسی پیگیر نحوه اجرای برنامه حذف یارانه هاست، دولت سعی دارد با اجرا نکردن قانون بودجه، مشکل را به گردن مجلس بیندازد و بگوید ما همان اول گفتیم این طرح با این بودجه قابل اجرا نیست.

اکنون آقای فرزین که با داشتن چند شغل مهم اقتصادی نظیر سخنگویی برنامه حذف یارانه ها، مدیر عامل صندوق توسعه ملی و عضویت در شورای پول و اعتبار از معتمدان اقتصادی آقای احمدی نژاد است، به صراحت می گوید که در دولت به این “جمع بندی رسیدیم که بهتر است قانون در حال حاضر اجرا نشود.”

حدود نه ماه تا پایان دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد باقی است و در چنین شرایطی به نظر می رسد که دولت وی بدش نمی آید با همین پول هایی که به صورت یارانه های نقدی توزیع کرد در خاطرات برخی ایرانی ها باقی بماند تا با خاطراتی نظیر گرانی، تحریم و …


سه شنبه 91 شهریور 28 , ساعت 10:57 صبح

پیام مقام معظم رهبری در پی اهانت نفرت‌انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه‌وآله

پیام مقام معظم رهبری در پی اهانت نفرت‌انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه‌وآله

در پی اهانت نفرت‌انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم، حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به ملت ایران و امت بزرگ اسلام، پشت صحنه‌ی این حرکت شرارت‌بار را سیاست‌های خصمانه‌ی صهیونیسم، آمریکا و دیگر سران استکبار جهانی خواندند.
در پی اهانت نفرت‌انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم، حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به ملت ایران و امت بزرگ اسلام، پشت صحنه‌ی این حرکت شرارت‌بار را سیاست‌های خصمانه‌ی صهیونیسم، آمریکا و دیگر سران استکبار جهانی خواندند. ایشان با تشریح دلایل کینه‌ورزی صهیونیست‌ها نسبت به اسلام و قرآن، تأکید کردند: سیاستمداران آمریکا اگر در ادعای دخالت‌نداشتن خود صادقند، باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملت‌های مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
قال الله العزیز الحکیم: یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللهِ بِأفواهِهِم و اللهُ مُتِمُّ نورِه وَ لو کَرِهَ الکافِرون(1)
ملت عزیز ایران؛ امت بزرگ اسلام
دست پلید دشمنان اسلام بار دیگر با اهانت به پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم کینه‌ی عمیق خود را آشکار ساخت و با اقدامی جنون‌آمیز و نفرت‌انگیز، خشم مجموعه‌های خبیث صهیونیستی را از تلألؤ روزافزون اسلام و قرآن در جهان کنونی نشان داد. در روسیاهی عاملان این جنایت و گناه بزرگ، همین بس که مقدس‌ترین و نورانی‌ترین چهره‌ میان مقدسات عالم را آماج یاوه‌های مشمئزکننده‌ی خویش ساخته‌اند.
پشت صحنه‌ی این حرکت شرارت‌بار، سیاست‌های خصمانه‌ی صهیونیسم و امریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود می‌خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل‌های جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند. اگر از حلقه‌های قبلی این زنجیره‌ی پلید، یعنی سلمان رشدی و کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش‌های امریکایی آتش‌زننده‌ی قرآن حمایت نمی‌کردند و ده‌ها فیلم ضد اسلام را در بنگاه‌های وابسته به سرمایه‌داران صهیونیست سفارش نمی‌دادند، امروز کار به این گناه عظیم و غیر قابل بخشش نمی‌رسید.
متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت امریکا است. سیاستمداران امریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند، باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملت‌های مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.
برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نیز بدانند که این حرکات مذبوحانه‌ی دشمنان در برابر بیداری اسلامی، نشانه‌ی عظمت و اهمیت این خیزش و مبشّر رشد روزافزون آن است. و الله غالبٌ علی أمرِهِ(2).
سید علی خامنه‌ای
23/شهریور/1391
1) سوره‌ی مبارکه‌ی صف، آیه‌ی 8؛ می‌‌خواهند که نور خدا را با دهان‌هایشان خاموش کنند، و حال آن‌که خدا تمام‌‌کننده‌ی نور خویش است، هر چند که کافران خوش نداشته باشند.
2) سوره‌ی مبارکه‌ی یوسف، بخشی از  آیه‌ی 21، و خداوند بر کار خویش چیره است.پیام در پی اهانت نفرت‌انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه‌وآله


سه شنبه 91 شهریور 28 , ساعت 12:13 صبح

ضرب و شتم یک روحانی توسط دختران بدحجاب

رای چندمین بار متوالی و این بار در شهر کوچکی مثل شهمیرزاد (توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان) شاهد ضرب و شتم حجت الاسلام سید علی بهشتی، روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر بودیم

به گزارش حلقهشهید علیرضا شبانی به نقل از عطر صبح: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آیات متعدد قرآن کریم بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. از جمله در آیه 104 سوره مبارکه آل‌عمران برای آمرین به معروف و ناهیان از منکر تعبیری همچون فلاح به کار برده شده که نقطه نهایی یک انسان به شمار می‌رود.
 
در اصل هشتم قانون اساسی کشورمان نیز تاکید بر این مهم به وضوح دیده می شود. اهمیت این اصل در نظر نویسندگان قانون اساسی، علاوه بر فقدان سابقه و پیش نویس از متن مذاکرات، نبودن مخالف جدی و تصویب فوری آن با پنجاه رأی موافق در مقابل سه رأی مخالف و دو رأی ممتنع در شانزدهمین جلسه (22 شهریور ماه 1358) آشکار می‌شود.
 
پس با توجه به تاکیدات قرآن کریم و قانون اساسی بر لزوم تحقق فرضیه "امر به معروف و نهی از منکر"، چرا اکثرا مردم نسبت به انجام این فریضه واجب دینی بی‌تفاوت شده و به سادگی چشمان خود را بسته و از کنار آن عبور می‌کنند.
 
باز هم ضرب و شتم آمر به معروف و ناهی از منکر!
در روز سی و یکم مرداد ماه سال جاری بعد از تعطیلات دو روزه عید سعید فطر برای چندمین بار متوالی و این بار در شهر کوچکی مثل شهمیرزاد (توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان) شاهد ضرب و شتم حجت الاسلام سید علی بهشتی، روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر بودیم.
 
این پیش نماز مسجد جامع شهمیرزاد در خصوص چگونگی ضرب و شتم خود توسط دو دختر بد حجاب می‌گوید: خیلی قادر به راه رفتن نیستم اما از آنجایی که قصد داشتم بعد از ماه مبارک رمضان نیز درب مسجد به روی مومنان بسته نشود، برای اقامه نماز ظهر عازم مسجد شدم، دو دختر جوان در حال گذر بودند که یکی از آنها بد‌حجاب بود. محترمانه تذکر دادم: "خانم خودت را بپوش" که در جوابم گفت: "تو چشماهایت را ببند"، این حرف او برای من بسیار سنگین و ناراحت کننده تمام شد.
 
در آن لحظه متاسف شدم که بد‌حجاب‌ها خواسته باشند به افراد متدین امر کنند چشمهای‌تان را ببندید، دوباره تذکر دادم اما نه تنها خودش را نپوشاند، بلکه به من توهین هم کرد، از او خواستم دیگر توهین نکند اما شروع به فریاد زدن و تهدید کردن کرد، "من را هل داد و به زمین انداخت"، با کمر به زمین افتادم و دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد، فقط ضربات لگد این دختر که به جانم افتاده بود و توهین می‌کرد را حس می‌کردم.
 
 هنوز جای کتک‌ها داغ بود، لذا درد بر من چیره نشده بود، با همان حال نماز جماعت را امامت کردم تا ثوابش برای سایرین ضایع نشود، بعد از نماز از حال رفتم وقتی بحال آمدم متوجه شدم که اورژانس من را به بیمارستان 15 خرداد مهدیشهر منتقل نموده است.
 
 در بیمارستان عکس، سی تی اسکن و سایر مراحل تشخیص بیماری را طی نموده و چون حال مناسبی نداشتم، شبانه به بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان اعزام شده و سه روز در آن بیمارستان بستری شدم و در نهایت تشخیص پزشکان کوفتگی مهره‌های کمر بود که بعد از گرفتن نوار قلب و ...، راه درمان را در استراحت مطلق دیدند، بنده در حال حاضر برای غذا خوردن و حتی احتیاجات شخصی خود را با کمک همسرم برطرف و انجام می‌دهم.
 
نباید مسئله برخورد با بد حجابی را کم‌رنگ کنیم
حجت الاسلام بهشتی درحالیکه گفتگو برایش مشکل بود؛ گفت: "...در هنگام حادثه فقط یک جوان مسجدی به همراه همسرش بر بالینم حاضر شد و آن دختران را شناسایی کرد، با اینکه در این روزها از لحاظ روحی و جسمی، بدترین روزهای زندگیم را سپری می‌کنم، اما شکایت نکردم، چون معتقدم که اجر درد کشیدنم در قبال انجام وظیفه الهی و واجب امر به معروف و نهی از منکر با هیچ چیزی قابل قیاس نیست، اما اگر دادستان و مسئولان از جنبه عمومی، خواهان برخورد با این اهانت کنندگان به لباس شریف روحانیت، سادات و از همه مهمتر به دستورات اسلام می‌باشند، حرفی ندارم، البته طوری این مسئله باید هشدار داده شود که مقدمه‌ای برای مقابله با وضعیت اسفبار حجاب در شهمیرزاد شود.
 
وی ادامه داد: البته این حرف درست است که فقط بد‌حجابی منکر نیست و منکرات دیگری هم مانند دروغ‌ها و غیبت‌هایی که در مجالس گفته می‌شود و فسادهای دامنگیری که وجود دارد و باید با آنها برخورد شود، اما ما نباید مسئله برخورد با بد‌حجابی را کم‌رنگ کنیم.
 
وی ادامه داد: شنیده‌ام که فرماندهی انتظامی شهرستان مهدیشهر به فرمانده پاسگاه شهمیرزاد چند بار تاکید کرده که برای پیگیری موضوع پیشم بیایید، اما هنوز کسی نیامده است البته تعدادی از مسئولان، روحانیت و بسیجیان شهر به ملاقاتم آمده و جویای حالم شده‌اند که از همه آنها سپاسگزارم، ولی جای تعجب است که از ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهر، شهرستان و یا استان هنوز کسی خبرم را نگرفته است.
 
وی در پاسخ به این سوال که با این اوضاع، اگر بار دیگر به منکری بربخورید، امر به معروف می‌کنید یا خیر؟ گفت: وظیفه‌ به این مهمی، هیچ وقت از دوش کسی ساقط نمی‌شود.
 
دادستان مهدیشهر: تحقیقات تمام نشود اجازه اظهار نظر نداریم
دادستان مهدیشهر نیز در خصوص آخرین روند سیر تکاملی پرونده قضایی طرفین، خود را مجاز به مصاحبه با خبرنگار مهر ندانست.
 
حسین رجبی گفت: نباید انتظار داشته باشید که درباره موضوع محرمانه "ضرب و شتم در انظار عمومی" به شما پاسخگو باشم، حضور شما بعنوان خبرنگار نزد بنده اصلا صحیح نیست، تا تحقیقات تمام نشود، اجازه نداریم هیچگونه اظهار نظر و مصاحبه‌ای داشته باشیم، اما مطمئن باشید که موضوع در مرحله تحقیقات قرار دارد.
 
انتقاد از به حاشیه رانده شدن امر به معروف و نهی از منکر
چندی پیش آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه پس از مجروح شدن دو طلبه آمر به معروف در تهران با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی گفت: اینکه همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضاییه در مسئله امر به معروف و نهی از منکر وظایفی بر عهده دارند، قطعی است اما با اینکه قانون اساسی تصریح داشته که حدود و کیفیت امر به معروف و نهی از منکر را قانون مشخص می‌کند، متاسفانه قوه مقننه این کار را زمین گذاشته است.
 
وی افزود: متاسفانه در طول عمر انقلاب روسای جمهوری آمده‌اند و به قوای دیگر تذکر داده‌اند اما در مورد این اصل زمین مانده به کسی تذکر نداده‌اند، در حالی که این مسئله از مصادیق مهم تذکر قانون اساسی است.
 
این آخرین ضرب و شتم آمران به معروف نیست
متاسفانه این چندمین باری است که قداست لباس روحانیت آن هم در قامت یک آمر به معروف وناهی از منکر، از بین رفته و شان روحانیت به راحتی مورد توهین قرار می‌گیرد، اتفاقاتی نظیر این حادثه که برای حجت الاسلام سید علی بهشتی در شهمیرزاد (استان سمنان) رخ داد؛ کم نیست، پیش از این حجت الاسلام سید محمود مصطفوی منتظری در خیابان 30 متری نیروی هوایی تهران، حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خیابان شریعتی پایتخت، یک روحانی در منطقه تهرانپارس و حاج آقا خیراندیش مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و ... همگی بخاطر انجام به تکلیف شرعی خود و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر کتک خورده و در برخی موارد دچار صدمات جبران ناپذیری شده‌اند.
 
در جامعه امروز ما با توجه به هجوم دشمنان از راه‌های مختلفی نظیر سایت‌ها و ماهواره‌ها، اخبار مشکلات اخلاقی نگران کننده شده و شاید علت عمده آن، نداشتن متولی خاصی برای پیدا کردن راهی علمی و عملی برای حل این مشکلات است.
 
قطعا اگر به مسائل اخلاقی در جامعه اهمیت داده نشود باعث ناهنجاری‌های سیاسی و اقتصادی می‌شود و مفاسدی مانند بدحجابی و زیاد شدن مواد مخدر در جامعه به مرحله بحرانی خواهد رسید، پس مسئولان، مردم و کارشناسان، چاره‌ای بیندیشند وگرنه فردا خیلی دیر است.
 
باید به این اعتقاد برسیم که امر به معروف و نهی از منکر نیاز به یک عزم ملی دارد، ما امروز نیازمند یک نهضت همگانی در کشور هستیم تا به وسیله آن بتوانیم همان گونه که نسبت به نماز و روزه حساس هستیم، نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نیز حساس باشیم.
 
پس باور کنیم که اگر تذکر لسانی بعنوان بخشی از فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، هیچ منکری در جامعه باقی نمی‌ماند. "به امید آن روز"


دوشنبه 91 شهریور 27 , ساعت 8:25 صبح


به گزارش خبرنگار حلقه شهید علیرضا شبانی در حالی که پخش فیلمی موهن موجب خشم مسلمانان، به ویژه در لیبی و مصر و حمله به سفارت آمریکا در این کشورها شده، محتوای این فیلم چیست؟ فیلم از سوی تری جونز، کشیش ضد اسلام اهل فلوریدای آمریکا منتشر شده که اعلام کرده‌ انتشار این فیلم  به مناسبت سالگرد حملات یازده سپتامبر صورت گرفته است

، شخصیت ارزشمند پیامبر اکرم (ص) به طنز گرفته شده و این چهره پاک، فردی ترسیم شده‌ است که گناهان بسیاری مرتکب می‌شود.

«سَم باسیل»، نویسنده و کارگردان این فیلم، که «معصومیت مسلمانان» نام دارد یک یهودی آمریکایی اهل کالیفرنیا و شاغل در بخش مستغلات است، اما پخش و توزیع فیلم را تری جونز برعهده دارد.

 سم باسیل که هم‌اینک در مخفیگاه به‌ سر می‌برد به «وال‌ استریت جورنال» گفته‌ است که «بیش از 100 یهودی با اعطای 5 میلیون دلار» در تأمین مالی این فیلم کمک کرده‌اند و این فیلم با شرکت 60 هنرپیشه و 45 نفر پشت صحنه در سه ماه ساخته شده‌ است.

به گفته «سم باسیل»، این فیلم تاکنون تنها یک بار اکران شده که اوایل سال جاری در سالنی تقریباً خالی در هالیوود بوده است.
 
تری جونز، کشیش کلیسای گِینزویل فلوریدا، که شبکه خبری سی‌ان‌ان در وب‌سایت خود او را کشیشی «جویای نام» توصیف می‌کند پیشتر در اردیبهشت‌ماه امسال قرآن را آتش زده بود.
 
تری جونز روز 20 مارس 2011 نیز یک نسخه از قرآن را در کلیسای خود به آتش کشید که این اقدام تظاهرات گسترده‌ای را در افغانستان به دنبال داشت که طی آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.
 
 این فیلم موهن که با دو نام «معصومیت مسلمانان» و «زندگی محمد[ص] رسول اسلام» معرفی شده یک فیلم یک فیلم آماتوری به کارگردانی «سم باسیل» است و حاوی صحنه‌ها و توهین‌هایی به پیامبر اکرم(ص) است که زبان از بیان آنها شرم می‌کند.
 
این فیلم پیش از این تنها یک بار در سالنی در هالیوود به شکل خصوصی نمایش داده شد و قرار بود در سالگرد حادثه 11 سپتامبر در کلیسای تری جونز (کشیش سفیه) به نمایش درآید؛ اما این نمایش لغو شد.

این کشیش طبق اعلام قبلی، حرکت موهن و سخیف دیگری به نام «محاکمه مردمی محمد[ص]» برگزار کرد و به زعم خود آن حضرت را محاکمه نمود. قرار بود این فیلم در کنار این محاکمه نمایش داده شود.
 
اما علیرغم لغو پخش رسمی فیلم موهن، بخش‌هایی از این فیلم در فضای مجازی منتشر گردید و چون این کار از سوی قبطیان مهاجر مصری انجام شد، نخستین واکنش‌ها از مصر علیه این اقدام برخاست و سپس به لیبی، یمن و دیگر کشورها کشیده شد.
 
شخصیت‏های مسلمان، مسیحی، قبطی و نیز کاخ سفید ساخت این فیلم را محکوم کردند؛ اما مسلمانان خشمگین در مصر و لیبی، با حمله به نمایندگی های سیاسی آمریکا در "قاهره" و "بنغازی"، سفیر آمریکا در لیبی را کشتند.
 
دولت آمریکا که اینک با خشم مسلمانان بیدارشده مواجه شده است تلاش می‏کند خود را از این اقدام موهن بری کند؛ اما آیا می‏توان باور کرد که ساخت فیلمی با سرمایه هنگفت 5 میلیون دلاری و نیز اقدامات مستمر کشیش دیوانه بدون اطلاع و رضایت مقامات کاخ سفید انجام شده باشد؟

زمان این فیلم 2 ساعت است اما بخش هایی چند دقیقه ای از آن (به زبان انگلیسی و نیز با دوبله به زبان مصری محلی) بر روی شبکه "یوتیوب" منتشر شده است.

مشخصات فیلم
نام فیلم: «معصومیت مسلمانان» (زندگی محمد رسول اسلام)
سناریست، تهیه کننده و کارگردان: سم باسیل (به انگلیسی: (Sam Bacile
محصول: 2011 ـ ایالات متحده آمریکا
زمان: 120 دقیقه
حامیان مادی: صهیونیست‌‏ها.
حامیان معنوی: «عصمت زقلمه» رییس دولت خودخوانده قبطی (هیئت عالی حکومت قبطیان مهاجر در آمریکا) ـ «موریس صادق» وکیل قبطی دادگستری ـ «تری جونز» کشیش قرآن‏سوز آمریکایی.

داستان فیلم
این فیلم با صحنه‌هایی از حملات گروه‌های تندرو به یک داروخانه مربوط به پزشکی قبطی در مصر آغاز می‏شود. در این صحنه چند مسلمان با محاسن بلند با چوب و چماق به داروخانه این پزشک حمله می‏کنند و با حمله ناجوانمردانه به همسر وی، مغازه اش را ویران می کنند؛ اما پلیس مصر تنها نظاره گر این حادثه است.

فیلم پس از این بخش، به حیات پیامبر اعظم(ص) در صدر اسلام منتقل می‌شود و با پخش صحنه های مبتذل (که از بیان آنها معذوریم)، علاوه بر توهین به پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام را به عنوان "سرطان" و مسلمانان را افرادی خشن، عقب مانده و طرفدار خونریزی نشان می دهد.

گذشته از صحنه‏ های سخیفی که ارزش بیان ندارد، یکی از شیطنتهای فیلم آن است که مسلمانان را افرادی شکنجه‏ گر معرفی کرده و در صحنه ای از فیلم یک زن سالخورده به نحو عجیبی شکنجه می‌شود؛ در حالی که در تاریخ اسلام چنین چیزی مشاهده نمی شود.

در واقع، در این فیلم بسیاری از جنایت‏هایی که نظامیان آمریکایی، اسرائیلی و غربی در سال‏های اخیر در حق مردم فلسطین، عراق و افغانستان انجام داده و در "گوانتانامو" و "ابوغریب" مرتکب شده اند را بی‏شرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت می‏دهد.

در این فیلم نقش پیامبر(ص) را یک بازیگر آمریکایی با رفتاری کمدی و توهین‌آمیز بازی می‌کند و در آن تلاش شده است تا نزول وحی بر پیامبر(ص) را دروغ معرفی کند.

 روزنامه وال استریت ژورنال در توصیف این فیلم نوشت: فیلم "برائت از مسلمانان" یک فیلم سیاسی و نه مذهبی است و در آن از اسلام به عنوان سرطان یاد شده است.

آشنایی با کارگردان
سم باسیل یک شهروند اسرائیلی ـ آمریکایی ایالات متحده است. وی یک مشاور املاک و مدیر شرکت‏های ساخمانی است که در کالیفرنیای جنوبی زندگی می‌کند. علیرغم عدم انتشار هیچ تصویری از وی، او یک شخص حقیقی است و سنی بین 52 تا 56 سال دارد. (یعنی سام باسیل، یک نام مستعار نیست).

باسیل از روز سه شنبه (11 سپتامبر 2012 ـ 21 شهریور 1391) که با روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" و روزنامه آمریکایی "وال ستریت ژورنال" مصاحبه کرد ناپدید شد و از مکان اختفای وی اطلاعی در دست نیست.

 وی به روزنامه " وال استریت ژورنال" گفت: "برای این فیلم 5 میلیون دلار از یکصد صهیونیست اعانه جمع آوری شده است. این فیلم با استفاده از 59 بازیگر و تیمی 45 نفره در پشت صحنه، به مدت سه ماه در اواسط سال گذشته میلادی در کالیفرنیا تولید شد".
 
با وجود این هزینه هنگفت، کیفیت فیلم بسیار پایین و دکورها و صحنه‏ ها بسیار آماتوری و پیش پا افتاده است.

اما پس از ابراز انزجار مسلمانان جهان رسانه های غربی سعی می کنند هویت واقعی سازنده فیلم را مخفی کنند.

دویچه وله در گزارشی ادعا کرد: یک فعال مسیحی‌مذهب که به گفته‌ی خود در جریان تهیه فیلم همکاری داشته، اما می‌گوید که "بسیل" نام مستعار است و فرد مورد نظر نه یهودی‌مذهب است و نه اسرائیلی. به گفته‌ی استیو کلین، گروهی از شهروندان ایالات متحده که در خاورمیانه متولد شده‌اند، فیلم را تهیه کرده‌اند.

دویچه وله مدعی شد: بنا بر اعلام منابع اسرائیلی نیز شخصی با نام "بسیل" در فهرست شهروندان این کشور ثبت نشده است. استیو کلین از هویت واقعی کارگردان اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

آشنایی با حامیان فیلم
گروه موسوم به «قبطیان مهاجر»: دکتر عصمت زقلمة از شخصیت‏های قبطی مهاجر و ساکن در آمریکا، در سال گذشته میلادی با ادعای اینکه مسیحیان قبطی مصر در معرض ظلم و قتل هستند "حکومت قبطی در تبعید" را تشکیل داد و خود را رییس آن اعلام کرد. دیگر مقامات این دولت خودخوانده «مستشار موریس صادق» مدیر اجرایی، «مهندس نبیل بسادة» دبیرکل و «مهندس إیلیا باسیلی» هماهنگ کننده بین المللی آن هستند.

اما رهبران قبطی مقیم مصر، با رد تشکیل این دولت، اعلام کردند که زقلمة و موریس را نماینده خود نمی دانند.

«تری جونز»: کشیش یک کلیسای کوچکی در ایالت فلوریدا است. وی جایگاهی در بین مسیحیان آمریکا ندارد و در کلیسای محلی او تنها حدود 20 و حداکثر 50 نفر حاضر می‏شوند.

وی از 11 سپتامبر سال 2001 تاکنون به همراه همسرش در کلیسایی کوچک در شهر "گینسویل" حمله علیه جهان اسلام را آغاز کردند. جونز در نهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر خواستار برگزاری مراسم قرآن سوزی شد و سرانجام پس از غائله ‏های رسانه‏ ای فراوان و کسب شهرت منفی جهانی، در روز 20 مارس 2011 این کار موهن را انجام داد.

عواقب این کار ابلهانه وی گریبانگیر آمریکائیان مقیم کشورهای اسلامی و کارکنان سازمان ملل شد و فقط در "مزار شریف" افغانستان دست کم 12 نفر از نیروهای سازمان ملل کشته شدند.

تری جونز از سوی رهبران دینی مسیحیت نیز مردود است و علاوه بر محکومیت رسمی وی از سوی "واتیکان"، روحانیون مختلف مسیحی نیز کار وی را نفی کرده‏ اند. رهبران دینی شهر دیربورن نیز با موضع‌گیری در برابر این تصمیم ضددینی تری جونز اعلام کرده بودند که مقابل مرکز اسلامی دیربورن گرد هم خواهند آمد تا اعلام کنند مخالف اهانت به احساسات اقلیت‌های مسلمان هستند.

وی پس از آنکه با سوءاستفاده از غائله سوزاندن قرآن در دو سال گذشته، از یک کشیش روستایی به یک چهره جهانی تبدیل شد پارسال نیز تبلیغات شدیدی را آغاز و سرانجام نسخه ای از قرآن را به آتش کشید. او امسال نیز نمایش مضحک "محاکمه مردمی پیامبر(ص)" را به راه انداخت.

سوء استفاده کارگردان از عوامل فیلم؟
در همین حال یک بازیگر زن که در این فیلم ایفای نقش کرده است ادعا کرد که عوامل فیلم از آنچه سازنده آن دنبال می‌کرده است، مطلع نبوده‌اند. وی می‌گوید که به وی گفته نشده بود که این فیلم در نهایت به کجا خواهد انجامید؛ بلکه در زمان فیلمبرداری، فیلم مزبور «جنگجویان صحرا» نام داشته و زمان آن نیز مربوط به هزاران سال پیش از ولادت پیامبر اسلام(ص) بوده است.
 
این بازیگر که «سیندی لی گارسیا» نام دارد، تصریح کرد: «قرار نبود این فیلم هیچ کاری به مذهب داشته باشد، بلکه قرار بود نشان دهد که در گذشته شرایط در مصر چگونه بوده است؟ در این فیلم در رابطه با [حضرت] محمد(ص) و یا مسلمانان چیزی نبود.»

 یکی دیگر از اعضای گروه سازنده فیلم موهن هم که به دلایل امنیتی خواست تا نامی از وی برده نشود، روز چهارشنبه در پیامی به شبکه خبری سی‌ان‌ان ابراز داشت: «تمام عوامل فیلم بشدت ناراحت هستند و احساس می‌کنند تهیه‌کننده فیلم از آنها سوءاستفاده کرده است. ما از این فیلم حمایت نمی‌کنیم و درباره مقصود و منظور آن دچار گمراهی شدیم. ما از بازنویسی‌های کامل فیلمنامه و دروغ‌هایی که به عوامل فیلم گفته شد، شوکه شده‌ایم.»   

همچنین بیانیه‌ای از سوی عوامل فیلم منتشر و در آن اعلام شده است که نام پیامبر اسلام(ص) و هرچه که مربوط به اسلام است، پس از پایان مراحل فیلمبرداری به فیلم مزبور اضافه شده است.

همچنین دیالوگ‌های اهانت‌امیز فیلم مزبور در زمان فیلم‌برداری ضبط نشده‌اند بلکه آن نیز بعداً به‌وسیله دوبله تغییر داده شده و جایگزین دیالوگ‌های اصلی شده‌اند. این بیانیه تأکید کرده است که سم باسیل کارگردان فیلم از عوامل سازنده آن سوءاستفاده کرده است.
خبر از محمدحسین سبزه کار


یکشنبه 91 شهریور 26 , ساعت 4:28 عصر

 


یک مار در رختکن تیم راه‌آهن پیدا و باعث شد ماموران آتش نشانی در ورزشگاه آزادی حضور یایند

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی به نقل از وحدت درمیان: در پایان بازی استقلال و راه‌آهن، اتفاق عجیبی رخ داد و یک مار در رختکن تیم راه‌آهن پیدا شد. به همین دلیل ماموران آتش‌نشانی در ورزشگاه آزادی حضور یافتند تا مار را از رختکن خارج کنند.

 این مسئله باعث شد علی دایی که می‌خواست با بازیکنانش صحبت کند، ماموران را از رختکن بیرون کند تا بتواند با بازیکنانش صحبت کند. ماموران آتش‌نشانی در بیرون از رختکن راه‌آهن منتظر بودند پس از اتمام صحبت های دایی برای خارج کردن مار به رختکن بروند.

 

 


   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ