سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 91 مهر 12 , ساعت 10:44 عصر

http://snn.ir/pic/13910712153_2010300126e.jpg

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: خانه سالمندان با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی سازگاری ندارد؛اما تا زمانی که وضعیت معیشت خانواده به گونه ای باشد که زن و مرد مجبور به کار در بیرون از خانه باشند، حذف خانه سالمندان امکان پذیر نیست.
به گزارش گروه اجتماعی « حلقه شهید علیرضا شبانی»، حسینعلی شهریاری در دومین همایش ملی تجلیل از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) که در در مرکز همایش های غدیر این نهاد برگزار شد گفت: به دلیل ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی پس  از پیروزی انقلاب  اسلامی امید به زندگی از 52 سال در بین زنان به 74سال و در بین مردان به 72 سال افزایش یافته است.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه پیش بینی می شود سال 1400جمعیت سالمند 10 درصد کل جمعیت کشور را تشکیل  بدهد،خاطرنشان کرد:افراد 60 سال به بالا را سالمند می نامند در حالیکه یک فرد60 ساله از توانمندی های بسیاری برخوردار است و  می توان با برنامه ریزی های دقیق از ظرفیتها و توانایی های آنان استفاده کرد.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می توان از کاهش توانایی های فرد در سالمندی پیشگیری کرد  و آن را به تعویق انداخت، گفت: در مجلس هشتم طب سالمندی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفت و هم اکنون به صورت تخصصی در چند دانشگاه راه اندازی شده است.
 
شهریاری با بیان اینکه هنوز در زمینه بهداشت و درمان سالمندان سرمایه گذاری های جدی انجام نشده است، گفت: بیماری های جسمی را می توان با انجام آزمایشهای جاری پیشگیری کرد و هزینه سنگین درمانی را نیز کاهش داد،اما سلامت روحی و روانی وسلامت اجتماعی و معنوی آنان را باید بیشتر مورد توجه قرار داد.
 
وی با بیان اینکه خانه سالمندان از غرب وارد فرهنگ ما شده است، خاطر نشان کرد:خانه سالمندان با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی سازگاری ندارد؛اما تا زمانی که وضعیت معیشت خانواده به گونه ای باشد که زن و مرد مجبور به کار در بیرون از خانه باشند، حذف خانه سالمندان امکان پذیر نیست.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد:باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا توان مالی خانواده ها ارتقا یابد تا بتوانند سالمندان خود را در خانه نگهداری کنند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ