سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جمعه 91 مهر 28 , ساعت 11:34 عصر

میوه‌ها و سبزی‌ها از افراد در برابر سرطان پروستات محافظت می‌کنند

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، این تحقیقات جدید حاکی است: بیماران مبتلا به سرطان که قبل از تشخیص بیماری به طور معمول مقدار زیادی ترکیبات آنتی اکسیدان فلاونوئید در غذاها و نوشیدنی‌های گیاهی می‌خوردند، چه بسا خطر ابتلای آنها به کشنده‌ترین نوع این بیماری کاهش یافت.

محققان مسئولان تحقیقات در دانشگاه آرنولد در عین حال گفتند که نتایج آنها همچنان محدود است و در نتیجه زود است که گفته شود رژیم غذایی متکی بر گیاهان از بدن در برابر سرطان پروستات محافظت می‌کند.

ترکیبات آنتی اکسیدان فلاونوئید از جمله در میوه‌ها، سبزی‌ها، چای، کاکائو یافت می‌شود.

محققان به طور تئوری گفتند که آنتی اکسیدان‌های یاد شده ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان از طریق مبارزه با عفونت و اکسیداسیون و مرگ سلولها و رشد سلولهای سرطانی کمک کند.

این تحقیقات جدید قدرت فلافونوید ها در جلوگیری از آغاز سرطان را ارزیابی نکرد اما از طریق زیر نظر گرفتن نزدیک به 1900 بیمار که ابتلای آنها به سرطان پروستات اخیرا تشخیص داده شده بود، دریافت کسانی که بیشترین مقدار فلاونوئید‌ها را در غذای خود داشتند، به میزان 25 درصد کمتر در معرض ابتلا به سریعترین و سخت‌ترین نوع بیماری در مقایسه با دیگران قرار داشتند.

سوزان استیک محقق مسئول این تحقیقات گفت: ما مردان مبتلا به نوع کمتر کشنده سرطان پروستات را با مردان مبتلا به نوع بیشتر کشنده این سرطان مقایسه کردیم 

وی افزود: ما تاثیر فلاونوئید در کاهش خطر ابتلا به سرطان شدید پروستات را شاهد بودیم شاید فلاونوئید در کاستن از خطر ابتلای شما به بیماری تاثیری نداشته باشد اما ممکن است نوع سرطان پروستات را کاهش دهد.


جمعه 91 مهر 28 , ساعت 11:33 عصر

آغاز دیدارهای لیگ برتر پس از تعطیلات یک ماهه با 4 تساوی

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی هفته دوازدهم لیگ برتر امشب با انجام 4 دیدار در شهرهای مختلف کشور کلید خورد که در پایان آن 4 تساوی برای 8 تیم لیگ برتری رقم خورد.

در نخستین و حساس ترین دیدار امشب صبا در خانه میزبان سپاهان بود که این بازی که تا دقایق پایانی صفر - صفر در جریان بود ابتدا با گل امید ابراهیمی (91) به سود سپاهان شد، اما در نهایت صبا با گل میلاد سلیمان فلاح(93) از یک شکست خانگی گریخت.

سپاهان با این تساوی 21 امتیازی شد و جایگاهش را در صدر از نفت تهران پس گرفت و صبا هم با 16 امتیاز به رده نهم صعود کرد.

در دیگر بازی امشب تیم فجر سپاسی در شیراز میزبان نفت تهران بود که این بازی با تساوی بدون گل تمام شد تا نفت با این تساوی 21 امتیازی شود و در رده دوم جدول باقی بماند و فجر هم با 20 امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت.

همچنین تیم‌های گهر دورود و فولاد خوزستان هم در پایان 90 دقیقه به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا گهر 8 امتیازی شود و فولاد نیز با 16 امتیاز و یک پله صعود موقتا به رده هشتم جای گیرد.

در آخرین بازی امشب نیز نفت آبادان و داماش گیلان با نتیجه بدون گل به کار خود پایان دادند و با این نتیجه نفت 8 امتیازی شد اما همچنان در قعر جدول قرار دارد و داماش هم با 12 امتیاز موقتا به رده دوازدهم صعود کرد.


جمعه 91 مهر 28 , ساعت 11:32 عصر


حلقه شهید علیرضا شبانی: مرگ پسر جوانی در حوالی بریانک – هفت چنار تهران بر اثر مصرف قرص لاغری این سوال را به ذهن متبادر می کند: قرص لاغری، تضمینی برای مرگ است یا لاغری؟

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی: نامش فرح است، متولد سال 1339 و صاحب یکی از آرایشگاههای تهران در حوالی خیابان رودکی است.

می گوید: از یک واردکننده قرصهای لاغری با یک واسطه این قرص را که ساخت آلمان است تهیه کردم. تبلیغات بسیاری که روی این قرص از سوی آن واسطه صورت گرفت سبب شد به مصرف آن ترغیب شوم. قرار بود من این قرص را مصرف کنم اگر خوب بود، به بقیه دوستانم در آرایشگاه این قرص را توصیه کنم.

می پرسم این قرصها را باید طی چه مدتی مصرف می کردی؟ می گوید: در یک ماه باید 30 قرص می خوردم. به پانزدهمین قرص که رسیدم حالم بد شد.

می گویم از روزی بگو که حالت بد شد.بگو. توضیح می دهد: تا ساعت 9 و نیم شب در آرایشگاه بودم. در مسیر دچار تنگی نفس شدم. ناآرام بودم. به زور خود را تا ساعت 11 شب کشاندم. دیگر نمی شد. از اطرافیانم خواستم تا مرا به بیمارستان برساند.

* اشهدم را خواندم

وی می افزاید: به پارکینگ خانه نرسیده بودم که حس کردم در حال مرگم. اشهدم را خواندم. زبان و دهانم خشک شده بود. به درمانگاه بهگر که رسیدیم دکتر معاینه ام کرد، فشارم به 24 رسیده بود و همین طور بالا می رفت.

* نیم ساعت دیرتر رسیده بودی می مردی

او با این توضیح که بلافاصله نوار قلب تهیه کردند و قرص زیر زبانی به من دادند می گوید: دکتر گفت اگر نیم ساعت دیرتر رسیده بود حتماً می مردی.

وی با تأکید بر اینکه با گذر 3 یا 4ماه از آن حادثه هنوز نفسم می گیرد و ضربان قلبم کند می شود می افزاید: تحقیقاتی که پس از مصرف کردم که البته باید قبل از مصرف انجام می دادم، نشان داد که مصرف کنندگان این نوع قرص در آلمان، عمدتاً بر اثر سکته مغزی فوت کرده اند. با این همه، اکنون این قرص به ایران وارد می شود.

* قرصهای لاغری بازی پول است

او را بیان اینکه من یکی از قربانیان مصرف قرصهای لاغری هستم می گوید: الان با اطمینان می گویم این قرصها لاغری را تضمین نمی کند و همه بازیهای آن برای رونق بازار و کسب پول است.

* قرصهایی که شیشه دارند

این بار از سعید ا. که مردی 43 ساله است و اخیراً بر اثر مصرف قرص لاغری دچار تشنج شده و کارش به بیمارستان کشیده می پرسم چه شد به سراغ این قرص رفتی می گوید: برای لاغری به سراغ یکی از پزشکان معروف هومئوپاتی و طب مکمل رفتم، وی قرصی را به من داد که بعد فهمیدم در آن از مواد مخدر شیشه استفاده شده است.

* قرص 85هزارتومانی اعتیاد آور 

می پرسم قیمت این قرص چقدر بود می گوید: 85 هزار تومان. قرصی 60 تایی است که روزی باید یک قرص مصرف می کردم.

به او می گویم چه شد کارت به بیمارستان کشید پاسخ می دهد: آن پزشک با من قرارداد بسته بود که در مراحل تضمینی لاغری باید از این قرص استفاده کنم اما من به هیچ عنوان از محتویات و نیز عوارض آن اطلاعی نداشتم.

او می افزاید: از روز هفتم مصرف آن قرص، فشارم دچار نوسان شد. سرگیجه و حالت تهوع و بی خوابی داشتم. این عوارض را جدی نگرفتم. تا روز سی و ششم که عوارض شدید شد و حالت تنگی نفس و احساس شدید بی قراری داشتم.

وی ادامه می دهد: در روز سی و هشتم حالم بد شد و مرا به بیمارستان خصوصی رساندند که به ناگاه دچار تشنج شدم.

* اگر دو قرص دیگر می خوردی می مردی 

او اضافه می کند: با انجام فوریتهای پزشکی حالم بهتر شد، پزشکان به من گفتند که در ترکیبات قرص مصرفی من شیشه استفاده شده است.

این مرد 43ساله خاطر نشان می کند: گرچه در این مدت 12کیلو کاهش وزن داشتم ولی عملاً دچار اعتیاد شده بودم. پزشک برای رفع آثار این قرص به من آرامبخش داده که در حال مصرف آن هستم.

وی می گوید: پزشک معالج به من گفت اگر دو قرص دیگر می خوردی می مردی.

* در رویای لاغری با جانتان بازی نکنید

او به عنوان کسی که اکنون از بابت مصرف این قرصها دچار تنگی نفس و... شده می گوید: از مردم می خواهم به سراغ این نوع قرصها نروند. به جای آن با یک پزشک متخصص مشورت کنند. در کنار صبر و داشتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش، به تدریج کاهش وزن دهند.

وی از مردم می خواهد تا در رویای کاهش 10 تا 12 کیلویی وزن خود در مدت زمان کوتاه با جانشان بازی نکنند.

* قرصهای لاغری اولین تأثیر خود را برمغز می گذارند

این بار به سراغ آریستا شجاع الدین، پزشک عمومی می روم و از او درباره عوارض این قرصها می پرسم می گوید: قرصهای لاغری که با مواد شیمیایی تهیه می شوند، اولین اثر خود را بر مغز می گذارند.

وی می افزاید: لاغری ناشی از مصرف قرصها، از عوارضی که به بدن می رساند حاصل می شود.

* چاقی یک اختلال است

این پزشک با بیان اینکه چاقی یک اختلال است و باید زیر نظر پزشک متخصص به رفع آن پرداخت می گوید: چاقی از عوامل مختلفی نشأت می گیرد. برخی از این عوامل هورمونی، ناشی از کیست، بیماری زمینه ای و... هستند.

وی می افزاید: کسانی که سعی می کنند تا در مدت یک ماه با استفاده از قرص یا رژیم، سریع لاغر شوند، غیر از تحمل عوارض آن، مجدداً دچار چاقی می شوند. چرا که اصل مشکل که به ایجاد اختلال چاقی منجر شده، رفع نشده است.

او از مخاطبان برنامه های تبلیغاتی در ارتباط با انواع قرصهای چاقی و لاغری می خواهد تا متأثر از این تبلیغات که در پی سود بیشتر هستند، به مصرف این نوع قرصها اقدام نکنند.

وی می افزاید بهترین راه برای کاهش وزن، مراجعه به پزشک برای تشخیص علت بروز چاقی، درمان عامل اخلالگر، داشتن ورزش صحیح، اصلاح رویه غذایی و تغییر سبک زندگی و پرهیز از مصرف فست فود و... است.

* در رویای لاغری اختلالات بدنی را افزایش ندهید

وی تأکید می کند: افراد چاق نباید در رویای خوش تیپی در عرض یک ماه، اختلالی به اختلالات بدنشان اضافه کنند.

این پزشک عمومی تأکید می کند: از مردم می خواهم هیچ وقت نخواهند سریع لاغر شوند و این کار را به روش علمی و پزشکی و نه به صورت خودسرانه، پیگیری کنند.

وی تأکید می کند: مردم نباید تحت تأثیر بزرگنمایی تبلیغات تلویزیونی واقع شوند که هرگز عوارض این نوع قرصها را به مخاطبانشان نمی گویند و تنها به دنبال کسب و سود خود هستند.

اکنون این سوالات به ذهن می آید که آیا بر نحوه و ورود و مصرف این نوع قرصها نظارت می شود؟ آیا مراجع ذی صلاح در خصوص عوارض این نوع قرصها به مردم اطلاع رسانی می کنند؟ و اینکه تا کی و تاکجا رویای لاغری قربانی خواهد گرفت؟


جمعه 91 مهر 28 , ساعت 11:29 عصر

تبلیغ آیین مسیحیت با میگ میگ

حلقه شهید علیرضا شبانی:این روزها با توجه به بی توجهی برخی مسوولین و سرمایه گذاری هنگفت فرقه های مسیحی وابسته به استعمار حضور جریانهای تبلیغاتی مسیحی در جامعه بیش از پیش احساس می شود.این گروهها از روشهای زیر برای جلب مخاطب استفاده می کنند:

1-تبلیغات شهری: 

تبلیغات شهری مسیحیت شامل طیف وسیعی از اقدامات می‌شود. دیوارنویسی، ترسیم صلیب بر روی دیوار اماکن عمومی و خصوصی، توزیع رایگان کتاب‌های از نمونه های این جریان هستند. برای مثال  کتاب انجیل عهد جدید ترجمه هزاره نو در شمارگان وسیع به همراه سه لوح تصویری تبلیغاتی مسیحیت در برخی محله ها و مناطق شمال تهران به صورت رایگان توزیع شده است. این انجیل نفیس که در قطع جیبی چاپ انگلستان است با عنوان "انجیل عیسی مسیح ترجمه هزاره نو" درب مجموعه های آپارتمانی به نحوی توزیع شده که توزیع کنندگان شناسایی نشده اند. یا برای مثال تبلیغ مسیحیت در شهرهای بزرگ از جمله تهران در حال گسترش بوده بطوریکه چندی پیش نیز برخی از تاکسیرانان در هنگام مسافربری به تبلیغ دین مسیحیت پرداخته و به مسافران انجیل‌هایی در قطع جیبی هدیه می‌دادند.

2-هدف قرار دادن اقشار مذهبی به صورت خاص:

اگرچه اقشار متدین و مذهبی جامعه ایران در طول تاریخ علاقه و ارادت خود را به کیان دین و مقدسات نشان داده اند اما جریانهای وابسته به گروههای تبشیری این گروه را از مخاطبان اصلی خود قرار داده است.اگرچه احتمال گرویدن این افراد به مسیحیت کم است اما صرف ایجاد شبهه نیز برای این گروههای هدف خوبی است. به تازگی برخی از مبلغین مسیحی اقدام به جاسازی کتاب انجیل لوقا و تبلیغ دین مسیحیت در نقاط مختلف آستان حضرت عبدالعظیم و امامزاده صالح کرده‌اند. این مبلغین مسیحی کتاب انجیل لوقا را در بین کتب ادعیه، داخل جا مهری، کنار کفشداری و جاسازی کرده بودند که با واکنش منفی زائرین مواجه می شوند .

3-حضور در دانشگاهها:

یکی از اصلی ترین گروههای هدف گروههای تبشیری دانشگاهها و جوانان می باشند. برخی ضعفها و کم کاری ها در معرفی صحیح عقاید اسلامی به دانشجویان زمینه مساعدتری را برای این جریانه ها فراهم ساخته است. برای مثال اخیرا گروهی به نام ایمان دار در دانشگاهها ظهور پیدا کرده است.گروه موسوم به ایمان‌دار، در تهران و شهرستان‌ها فعالند. اعضای این گروه با پخش مشروبات الکلی در میان جوانان عنوان می‌کنند که مشروب خون مسیح و خوردنش مباح است.

4-تبلیغات تلویزیونی:

تلویزیون‌های ماهواره‌ای به صورت‌های گوناگون نقش بسزایی را در اعمال تبلیغات مسیحیت ایفا می‌‌کنند. این مجموعه‌های رسانه‌ای که به صورت شبکه‌ای و کاملا هماهنگ به تحرک می‌پردازند به شیوه‌های گوناگونی، به صورت مستقیم و غیر مستقیم تبلیغات وسیعی را برای مسیحیت به مرحله اجرا در می‌آورند. در همین حال شبکه های ماهواره ای «محبت تی‌ وی»، «تپش»، «نجات»، «امید ایران»، «پارس تی ‌وی» به طور شبانه روزی مشغول تبلیغ مسیحیت هستند.

5-کلیساهای خانگی:

کلیساهای خانگی، خانه هایی هستند که مبلغان مسیحی و یا افراد مرتد تازه جذب شده، مالکیت و یا اجاره آنها را در اختیار دارند. این محل‌ها از سوی سازمان‌های کلیسایی با مبالغ قابل توجهی به اجاره در آورده می‌شوند تا توسط مالک، امور شناسایی و جذب در آنها صورت بگیرد. این مکان‌ها عمدتا شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند. همچنین برخی از کتب، سی‌دی‌ها و جزوات شب‌نامه‌ای و وبلاگ‌های اینترنتی، از این اماکن تهیه و توزیع و بروزرسانی می‌شوند. بیشترین آمار در خصوص کلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، کرج و رشت است.

در جدیدترین اقدام صورت گرفته توسط فرقه های مسیحی این بار کودکان مسلمان ایرانی در کانون توجه قرار گرفته و سرمایه گذاری گسترده ای برای جذب آنان به دین مسیحیت صورت گرفته است.

در بسته هایی که تصویر آن در زیر خبر آمده است و در سوپر مارکت ها به فروش می رسد اقلامی از قبیل سی دی کارتون، خوراکی و یک کتابچه وجود دارد که در این کتابچه که از کاغذ بسیار مرغوب تهیه شده است در قالب داستانی دین مسیحیت و افکار مربوط به این دین به کودکان آموزش داده می شود.

این بسته با قیمت بسیار نازلی (1500 تومان) به فروش می رسد و فاقد آدرس یا شماره تماس تولید کننده می باشد. 

لازم است مسئولین امر توجه ویژه ای در برخورد با اینگونه اقدامات مشکوک مبذول نمایند.


جمعه 91 مهر 28 , ساعت 11:28 عصر

باید فرهنگ ازدواج به موقع در بین جوانان ترویج شود

حلقه شهید علیرضا شبانی:سید حسین پارسای محبی در فردوس اظهار کرد: ازدواج یک پیمان مقدس و یک رشته آسمانی است که قلب‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند و به همین سبب مقدس‌ترین نهاد در نزد خداوند خانواده است.

وی به ویژگی‌های زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ازدواج حضرت علی(ع) الگوی شایسته‌‌ای برای زندگی اسلامی به شمار می‌رود و امروز نسل جوان ما باید ابعاد مختلف زندگی امام علی(ع) و فاطمه(س) را مورد توجه قرار دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس از برگزاری دو کارگاه آموزشی با موضوع  سن مناسب ازدواج در شهرستان فردوس خبر داد و افزود: این کارگاه‌ها برای تیم اجتماع‌ محور روستای خانکوک و محلات جوادالائمه و همت برگزار شده است.

* ازدواج آگاهانه راهی برای جلوگیری جوانان از انحراف است

پارسای محبی افزود: ازدواج آگاهانه و به‌ موقع یکی از راه‌‌های جلوگیری از انحراف جوانان است که در این راه باید از بسیاری تصورات و باورهای غلط پرهیز شود.

وی تصریح کرد: مقوله ازدواج یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین فرازهای زندگی هر انسان در طول حیات وی به حساب می‌آید و رسیدن به آرامش، مودت و رحمت الهی بر اساس آموزه‌های قرآنی، در بستر یک ازدواج موفق تحقق پیدا می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس همچنین به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های پیش از ازدواج در طول سال اشاره کرد و یادآور شد: این کارگاه‌ها بمدت 16 ساعت برای دختران و پسران در آستانه ازدواج برگزار می‌شود تا با ارائه آموزش‌های لازم به زوجین از بروز ناسازگاری و پدیده شوم طلاق پیشگیری شود


جمعه 91 مهر 28 , ساعت 11:26 عصر

بیست پرسش رهبری درباره سبک زندگی ایرانیان

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز (یکشنبه) در جمع پرشور هزاران نفر از دانشجویان، دانش آموزان و دیگر جوانان خراسان شمالی، مفهوم پیشرفت را تداعی کننده حرکت، راه و صیرورت دانستند و افزودند: در هر برداشتی (چه مادی و چه معنوی) از مفهوم توقف ناپذیر پیشرفت، سبک زندگی، رفتار اجتماعی و شیوه زیستن اهمیت فراوانی دارد.

رهبر معظم انقلاب برای تبیین بیشتر اهمیت سبک زندگی به تشریح جایگاه آن در تمدن نوین اسلامی پرداختند و افزودند: اگر پیشرفت همه جانبه را به معنای تمدن سازی نوین اسلامی بگیریم این تمدن دارای دو بخش ابزاری - و «حقیقی و اساسی» خواهد بود که سبک زندگی بخش حقیقی آن را تشکیل می دهد. 

حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)، تحقق هر دو بخش تمدن نوین اسلامی را ضروری خواندند و افزودند: بخش ابزاری، یا سخت افزاری این تمدن، موضوعاتی است که در فضای امروز، به عنوان نمودهای پیشرفت مطرح می شود از قبیل علم، اختراع، اقتصاد، سیاست، اعتبار بین المللی و نظائر آن.

ایشان، خاطرنشان کردند: در این زمینه البته پیشرفتهای خوبی داشته ایم اما باید توجه کرد که این پیشرفتها، وسایل و ابزاری است برای دستیابی به بخش حقیقی و نرم افزاری تمدن اسلامی یعنی سبک و شیوه زندگی.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تشریح مفهوم سبک و فرهنگ زندگی، به مسائلی نظیر خانواده، ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، تفریحات، کسب و کار و رفتارهای فردی و اجتماعی در محیطهای مختلف، اشاره کردند و افزودند: در واقع سبک زندگی به همه مسائلی بر می گردد که متن زندگی انسان را شکل می دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)، با اشاره به توجه عمیق اسلام به مفهوم سبک و فرهنگ زندگی افزودند: در معارف اسلامی، اصطلاح عقل معاش در مفهوم جامع خود، مترادف مفهوم سبک و فرهنگ زندگی است و در قرآن کریم نیز آیات فراوانی در این زمینه وجود دارد.

ایشان با تأکید بر اینکه بدون پیشرفت در بخش حقیقی تمدن سازی نوین اسلامی یعنی «سبک و فرهنگ زندگی»، اهداف این تمدن بزرگ محقق نخواهد شد افزودند: متأسفانه ما در این بخش، پیشرفت چشمگیری نداشته و مثل بخش اول یعنی علم و صنعت و نظائر آن پیشرفت نکرده ایم.

ربر معظم انقلاب اسلامی، آسیب شناسی و علت یابی در زمینه عدم پیشرفت لازم در بخش سبک و فرهنگ زندگی را ضروری خواندند و با دعوت از اندیشمندان حوزه و دانشگاه، نخبگان سیاسی و فکری، دستگاههای مرتبط با فرهنگ و تعلیم و نیز جوانان خاطرنشان کردند: در این زمینه باید همه به خود نهیب بزنیم و ضمن تلاش جدی برای آسیب شناسی، به چاره جویی و جستجوی راههای علاج بپردازیم.

ایشان ابراز اطمینان کردند: اگر گفتمانی در زمینه آسیب شناسی و چاره جویی مشکلات موجود در سبک و فرهنگ زندگی بوجود آید، با توجه به نشاط و استعداد جوانان، حتماً درخشندگی ملت ایران در این زمینه نیز، چشم جهانیان را متوجه خود خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)، با توجه به نو بودن بحث "سبک زندگی" در ادبیات و فضای گفتمانی کشور، سخنان خود را با نوعی آسیب شناسی عینی ادامه دادند و به طرح سؤالات متعدد پرداختند

- چرا فرهنگ کار جمعی در ایران ضعیف است؟

- چرا در روابط اجتماعی، حقوق متقابل رعایت نمی شود؟

- چرا در برخی مناطق، طلاق زیاد شده است؟

- چرا در فرهنگ رانندگی انضباط لازم رعایت نمی شود؟

- الزامات آپارتمان نشینی چیست، آیا رعایت می شود؟

- الگوی تفریح سالم کدام است؟

- آیا در معاشرتهای روزانه، همیشه به هم راست می گوییم؟

- دروغ چقدر در جامعه رواج دارد؟

- علت برخی پرخاش گریها و نابردباریها در روابط اجتماعی چیست؟

- طراحی لباسها و معماری شهرها چقدر منطقی و عقلانی است؟

- آیا حقوق افراد در رسانه ها و در اینترنت رعایت می شود؟

- علت بروز بیماری خطرناک قانون گریزی در برخی افراد و بعضی بخشها چیست؟

- چقدر وجدان کاری و انضباط اجتماعی داریم؟

- توجه به کیفیت در تولیدات داخلی چقدر است؟

- چرا برخی حرفها و ایده های خوب در حد حرف و رؤیا باقی می ماند؟

- ساعات کار مفید در دستگاهها چرا کم است؟

- چه کنیم ریشه ربا قطع شود؟

- آیا حقوق متقابل زن و شوهر و فرزندان در خانواده ها بطور کامل رعایت می شود؟

- چرا مصرف گرایی، برای برخی افتخار شده است؟

- و چه کنیم تا زن هم کرامت و عزت خانوادگیش حفظ شود و هم بتواند وظایف اجتماعی خود را انجام دهد؟

رهبر انقلاب اسلامی پس از طرح فهرست وار این سؤالات افزودند: دهها سؤال و مسئله اساسی دیگر نیز وجود دارد که همه آنها با سبک و فرهنگ زندگی مرتبطند و به علت اهمیت این مسائل در زندگی انسان است که قضاوت در مورد یک تمدن با توجه به پیشرفت آن در بخش سبک و فرهنگ زندگی صورت می پذیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، پس از تبیین اهمیت عینی «سبک و فرهنگ زندگی»، به مبانی کارگشای این مبحث از منظر اسلام پرداختند و تأکید کردند: اسلام، «خردورزی، اخلاق و حقوق» را مایه های اصلی فرهنگ صحیح می داند و ما نیز باید بطور جدی به این مقولات بپردازیم وگرنه پیشرفت اسلامی و تمدن نوین اسلامی شکل نخواهد گرفت.

ایشان در ترسیم چگونگی شکل گیری سبک و شیوه زندگی افزودند: فرهنگ زندگی، متأثر از تفسیر ما از زندگی است و هر هدفی را برای زندگی تعیین کنیم، سبک خاصی را به همراه می آورد.

ایشان، تحقق هدف اصلی تعیین شده در هر «مکتب و نظریه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی» را نیازمند اعتقاد و ایمان به آن هدف دانستند و افزودند: بدون اعتقاد جدی و تلاش هیچ هدفی محقق نمی شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین زمینه به مغالطه ای اشاره کردند که برخی فیلسوف نماهای غربی و مقلدان داخلی آنها مطرح می کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: این افراد می گویند جامعه را با ایدئولوژی و مکتب نمی شود اداره کرد اما تمام تجربیات تمدن ساز، نشان می دهد که مکتب، هدایت کننده و اداره کننده حرکات عظیم اجتماعی است و بدون داشتن مکتب و ایدئولوژی، و بدون «ایمان و تلاش و پرداخت هزینه های لازم»، هیچ تمدنی امکان تحقق نمی یابد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته برخی کشورها، مقلد تمدن غربند. این ها ممکن است به پیشرفتهای صوری نیز برسند اما زیانهای بی انتهای ذلت تقلید، آنها را دچار آسیبهای جدی می کند و ریشه آنها را از بین می برد بنابراین اگر طوفانی بپا شود توانایی استقامت ندارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: برخلاف این کشورهای مقلد، ملتهایی که در مقابل تمدن غرب، مکتب توحید را انتخاب می کنند هم به پیشرفت حقیقی و همه جانبه دست می یابند و هم تمدنی عمیق و ریشه دار می سازند که فکر و فرهنگ آنها را در جهان گسترش می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از کسانی که در محیطهای شبه روشنفکری، ملت ایران را از شعارهای مکتبی می ترسانند، افزودند: آنها می خواهند ترس و واهمه خود را به مردم منتقل کنند به همین علت مدام می گویند شعارهای مکتبی، دردسر و تحریم و تهدید می آورد.

ایشان افزودند: اگر خوشبینانه به این گفته ها نگاه کنیم باید بگوییم این افراد از تاریخ بی خبرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در بحث سبک و فرهنگ زندگی، اسلام عزیز همه نیازهای انسان را برآورده می سازد و دانشوران حوزه و دانشگاه باید علاوه بر تلاش در فقه و حقوق، در بحث اخلاق اسلامی و عقل و سلوک عملی اسلام نیز کارهای متراکم و با کیفیت انجام دهند تا نتایج این تلاشها مبنای برنامه ریزی و تعالیم نسلها قرار گیرد

حضرت آیت الله خامنه ای بحث مهم امروز را با تأکید بر یک نکته اساسی دیگر ادامه دادند: پرهیز کامل از تقلید از سبک و سلوک زندگی در تمدن غربی.

ایشان خاطرنشان کردند: ما البته بنای بر غرب ستیزی نداریم اما براساس بررسی و تحقیق تأکید می کنیم که تقلید از غرب، هیچ ملتی را به جایی نمی رساند.

حضرت آیت الله خامنه ای، با استناد به تجربیات مکرر چند قرن اخیر خاطرنشان کردند: فرهنگ غرب، اصولاً فرهنگی مهاجم است و به هر دلیلی در هر کشوری رواج یابد بتدریج فرهنگ و هویت آن ملت را نابود می کند.

ایشان، با اشاره به عادی شدن گناه بزرگ هم جنس بازی در غرب، فروپاشی خانواده ها و بحرانها و مشکلات عمیق دیگر در کشورهای غربی و کشورهای مقلد فرهنگ غرب افزودند: پوسته فرهنگ غربی پیشرفت ظاهری است اما، باطن آن «سبک زندگیِ مادیِ شهوت آلودِ گناه آفرین هویت زدایِ ضد معنویت» است.

ایشان، با اشاره به تقلید از فرهنگ غربی در برخی مظاهر زندگی در کشور افزودند: باید با فرهنگ سازی لازم، یک حرکت تدریجی در زمینه اصلاح این مسئله ایجاد شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، سوء استفاده گسترده غرب از ابزار هنر بویژه هنرهای نمایشی و سینما را مورد اشاره قرار دادند و افزودند: سیاستمداران غربی با استفاده از این روش، بدنبال سلیقه سازی و ترویج سبک زندگی غربی در جوامع دیگر هستند

رهبر معظم انقلاب اسلامی به استناد تحقیقات به عمل آمده افزودند: آنها در پروژه هایی تعریف شده، و با استفاده از جامعه شناسان، روانشناسان و مورخان، نقاط ضعف ملتها بویژه ملتهای اسلامی را بررسی می کنند و با شناخت راههای تسلط بر آنها، ساخت فیلمهای خاصی را به فیلم سازان سفارش می دهند که در این زمینه همه مسئولان و مردم باید از فرهنگ اصیل خود و کشور، مراقبت کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به نکته ای دیگر، پرهیز همزمان از «سطحی گرایی و تحجر» و نیز سکولاریزم را ضروری دانستند و افزودند: برخی حرفها و تبلیغات ظاهر دینی دارد اما در باطنش جدایی دین از زندگی را دنبال می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان در جمع پرشور جوانان خراسان شمالی تأکید کردند: انقلاب اسلامی دارای توانایی، ظرفیت و انرژی متراکمی است که می تواند همه موانع را از سر راه بردارد و تمدن «ممتاز، متعالی، برجسته و باشکوه» اسلامی را در مقابل چشم همه جهانیان برپا سازد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ، «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی خواندند و با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای «پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره جویی در این زمینه» تأکید کردند: پیشرفت در علم و صنعت و اقتصاد و سیاست که بُعد ابزاری تمدن اسلامی را شکل می‌دهد وسیله ای است برای دستیابی به سبک و فرهنگ صحیح زندگی و رسیدن به آرامش، امنیت، تعالی و پیشرفت حقیقی.


جمعه 91 مهر 28 , ساعت 11:23 عصر

متن نامه محمد مرسی به رئیس اسرائیل+ عکس

در حالی که مردم مسلمان مصر در پی انقلاب 25 ژانویه 2011 بر ضرورت قطع رابطه با رژیم اشغالگر قدس تاکید کرده بودند، محمد مرسی منتخب آنها در نامه ای به رئیس رژیم صهیونیستی، خود را دوست وفادار پرز خوانده و برای صهیونیستهای غاصب آرزوی رفاه و آسایش کرده است.

یاسر علی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر، صحت نامه محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور برای شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در خصوص معرفی سفیر جدید مصر در تل آویو را تایید کرد.وی در سخنانی اعلام کرد سخنان مرسی، صد درصد درست است، رئیس جمهوری مصر روز 19 جولای، متن معرفی سفیر جدید در اسرائیل را امضا کرد، چرا که روابط و توافقنامه هایی میان مصر و اسرائیل وجود دارد. رئیس جمهوری مصر در این نامه، رئیس رژیم اشغالگر قدس را "عزیزم و دوست بزرگوارم" خطاب کرده است و برای صهیونیستهای غاصب نیز آرزوی رفاه و شکوفایی و آسایش کرده است و در پایان نامه خود آورده است : محمد مرسی دوست وفادار شما یعنی دوست وفادار شیمون پرز.

متن نامه محمد مرسی به رئیس رژیم صهیونیستی :
"از محمد مرسی رئیس جمهوری عربی مصر به جناب آقای شیمون پرز رئیس دولت اسرائیل
عزیزم و دوست بزرگوارم
نظر به علاقه شدیدم برای نشان دادن روابط دوستانه که خوشبختانه دولتهای ما را به یکدیگر پیوند داده است، آقای عاطف محمد سالم سیدالاهل را به عنوان سفیر از سوی خود به حضرتعالی معرفی می کنم .
با توجه به اخلاص و همت عالی و توانمندی وی در پستهای جهانی که داشته است، امید زیادی را در من به وجود آورده است که در ماموریت محوله(سفیر جدید مصر در رژیم صهیونیستی) موفق باشد و امیدوارم مورد لطف جنابعالی و حمایتهای شما قرار گیرد و مقبول و مورد اعتماد شما باشد.به ویژه اینکه افتخار دارم که برای حضرتعالی سعادت و خوشبختی و برای کشور شما(رژیم اشغالگر قدس) رفاه و شکوفایی و آسایش آرزو کنم.
دوست وفادار شما
محمد مرسی
کاخ ریاست جمهوری مصر
قاهره 29 شعبان 1433 برابر با 19 جولای 2012 میلادی"

 


پنج شنبه 91 مهر 27 , ساعت 10:35 صبح

ایران قهرمانانه از پیروزی خود دفاع کرد

به گزارش خبرگزاری وحدت درمیان ، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به گزارش بازی ایران و کره‌جنوبی که شب گذشته با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید، پرداخت و نوشت: کاپیتان جواد نکونام در فاصله 14 دقیقه مانده به پایان بازی گل برتری تیم 10 نفره ایران را در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی وارد دروازه کره‌جنوبی کرد.

میزبان با اخراج مسعود شجاعی در دقیقه 56، 10 نفره شد اما نکونام توانست پس از آن 3 امتیاز حیاتی را برای تیم ملی ایران به دست آورد.

ای اولین پیروزی و گل شاگردان کی‌روش پس از برتری یک بر صفر آنها مقابل ازبکستان در اولین بازی مرحله مقدماتی جام‌جهانی بود. ایران در دومین بازی خود مقابل لبنان با همین نتیجه شکست خورد.

برای کره نیز این اول شکست تحت هدایت چو کانگ هی بود؛ هرچند این تیم همچنان به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر گروه A قرار دارد.

هر دو تیم موقعیت‌های خوبی ایجاد کردند، اما اولین فرصت گلزنی در دقیقه 14 به دست آمد زمانی که پاس بسیار خوبی به محمد نوری از جناح راست رسید، اما پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفت.

رضا قوچان‌نژاد که در لیگ بلژیک به میدان می‌رود، به عنوان مهاجم در ترکیب اصلی ایران حضور داشت و شوت وی توسط جونگ سونگ ریونگ مهار شد تا او هم نتواند موتور گلزنی ایران را روشن کند.

پس از 30 دقیقه ابتدایی کره با تصاحب یک توپ از دست رفته توسط کی سونگ یئونگ مشکلات فراوانی برای خط دفاعی ایران ایجاد کرد.

در دقیقه 26 هافبک سوانسی روی ضربه آزاد از جناح چپ کیم شین ووک را صاحب یک موقعیت کرد که ضربه سر وی با اصابت به تیر دروازه از دست رفت. چند دقیقه بعد کره مجددا از جناح دیگری صاحب موقعیت شد و ضربه سر کیم بوکیونگ توسط مهدی رحمتی و تیر دروازه ایران باز هم نتیجه‌ای در پی نداشت. در ادامه کره‌ای‌ها باز هم صاحب موقعیت شدند که نتوانستند از آن استفاده کنند.

مسابقه در دقیقه 56 با اخراج مسعود شجاعی و 10 نفره شدن ایران، وارد مرحله جدیدی شد.

ایران سرانجام در دقیقه 76 قفل دروازه کره را گشود. دفاع کره نتوانست توپ را مهار کند تا پس از برخورد با آندرانیک تیموریان مقابل پای نکونام قرار بگیرد و شوت نکونام توپ را در قعر دروازه کره قرار داد.

ایران که به شدت از سوی جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی مورد تشویق قرار گرفته بود، در دقایق پایانی قهرمانانه از گل خود دفاع کرد تا بهترین فرصت کره برای به ثمر رساندن گل تساوی نیز در فاصله 5 دقیقه مانده به پایان بازی با برخورد به تیر دروازه از دست برود.


پنج شنبه 91 مهر 27 , ساعت 10:32 صبح

جدیدترین پهپاد 2 هزار کیلومتری ایران در دست ساخت

به گزارش حلقه شهید علیرضا شیانی منوچهر منطقی رئیس سازمان صنایع هوا، با اشاره به کلاس‌های مختلف هواپیماهای بدون سرنشین اظهار داشت: پهپاد‌ها کلاس‌‌بندی خاص خود را دارند، یک کلاس برد کوتاه تا حدود 200 کیلومتر است، کلاس دیگر با برد 1000 تا 1500 کیلومتر، ارتفاع حدود 30 هزار پا و تداوم پردازی حدود 15 ساعت است.

وی ادامه داد: کلاس سوم، پهپاد‌هایی هستند که قابلیت پرواز تا ارتفاع 50 هزار پا و تداوم پردازی 20 تا 24 ساعت و برد حدود 2 هزار کیلومتر را دارند.

منطقی خاطرنشان کرد: طبیعتا وقتی ما در کلاس اول صاحب توانمندی می‌شویم، می‌توانیم در کلاس دوم هم توانمندی خود را اثبات کنیم و بعد وارد کلاس سوم می‌شویم. ما الان در کلاس دوم و سوم، یک سری طراحی‌ها و دستاوردها داریم.

رئیس سازمان صنایع هوایی تاکید کرد: ما زمانی می‌توانیم دستاورد خودمان را عرضه کنیم که تست‌های متعددی انجام شود و معمولا اگر مرحله طراحی تا نمونه سازی، یک واحد طول بکشد، تست‌های آن از نظر زمانی 2 تا 3 واحد به طول می‌انجامد.

منطقی افزود: بنابراین ممکن است الان ما محصولی داشته باشیم اما چون در فرآیند تست است و تثبیت نشده، نمی‌شود گفت این محصول عرضه شده است.

رئیس سازمان صنایع هوایی همچنین اعلام کرد که در افق 2 تا 3 سال آینده از دستاورد ایران در حوزه پهپادهای برد بلند (حدود 2هزار کیلومتر) رونمایی خواهد شد.

* صادرات بالگردهای سبک، متوسط و نیمه سنگین ایران

وی در ادامه در خصوص صادرات بالگردی ایران گفت: بالگردها در 4 کلاس تعریف می‌شوند که کلاس سبک، متوسط، نیمه سنگین و سنگین است و ما در حوزه سبک و متوسط و نیمه سنگین قابلیت‌های فوق العاده‌ای داریم که صادرات بالگرد در این 3 حوزه صورت می‌گیرد.


پنج شنبه 91 مهر 27 , ساعت 10:31 صبح

 

فرود اضطراری پهپاد رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

 به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی به نقل از خبرگزاری آلمان، یک هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی چهارشنبه در بازگشت از مأموریت خود مجبور به فرود اضطراری در کرانه باختری شد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت با اشاره به این موضوع در پایگاه خبری خود نوشت که این هواپیما که از نوع اسکای رایدر است، به علت اختلال فنی در نزدیکی نابلس در کرانه باختری فرود آمده است. ارتش اسرائیل بلافاصله بعد از فرود این هواپیما موفق به یافتن آن شده و تحقیقاتی را در زمینه این حادثه آغاز کرده است.

این هواپیما بر اثر برخوردهای ناشی از فرود اضطراری آسیبب‌های جزئی دیده است. ارتش اسرائیل به دنبال یافتن علت مشکل فنی این دستگاه تحقیقات خود را آغاز کرده است تا از خسارت های احتمالی دیگر در سایر انواع این پهپاد جلوگیری کند.

اسکات رایدر کوچکترین پهپاد رژیم صهیونیستی است که اشغالگران از آن در مأموریت های شناسایی استفاده می کنند، اما به نظر می رسد کارآیی خوبی ندارد. این هواپیما چند ماه قبل به علت سقوط یکی از انواع خود، مورد اصلاح و بهینه سازی قرار گرفته بود، اما تنها با گذشت زمان کوتاهی بار دیگر حادثه ای دیگر ناکارآمدی این نوع از پهپادها برای رژیم صهیونیستی را نشان داد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی مدعی است یکی از پیشرفته ترین منابع در عرصه پهپادهای نظامی و جاسوسی به شمار می رود.

 


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ