سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پنج شنبه 91 مهر 27 , ساعت 10:29 صبح

 

 

 

به گزارش گروه سیاسی حلقه شهید علیرضا شبانی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، سفر هشت روزه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی و دیدار با قشرهای مختلف مردم مؤمن و خونگرم این استان، با زیارت حرم مطهر آقا علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد مقدس،بعد از ظهر امروز(چهارشنبه) پایان یافت.

 


پنج شنبه 91 مهر 27 , ساعت 10:27 صبح

 

استیلی و نامجو‌مطلق گزینه‌های سرمربیگری گهر/ شروط هدایتی پذیرفته شد

حلقه شهید علیرضا شبانی رضا آیت‌الله‌زاده ، اظهار داشت: امروز ظهر جلسه‌ای با نماینده دادستان داشتیم و ایشان شرایط حسین هدایتی را برای اداره باشگاه گهر لرستان پذیرفتند. به این ترتیب مسئولان دورود 40 روز فرصت دارند تا ورزشگاه شهر دورود را تکمیل و استاندارد سازی کنند و اگر در این مدت ورزشگاه شهر دورود آماده نشد تیم استیل آذین گهر لرستان در شهر خرم آباد میزبان حریفان خود در لیگ برتر خواهد شد.

وی در مورد اینکه نام تیم گهر دورود چه خواهد شد، گفت: نام این تیم را «استیل آذین گهر دورود لرستان» می‌گذاریم.

مدیرعامل باشگاه گهر در مورد وضعیت سرمربیگری این تیم، گفت: تلاش می‌کنیم که رضایت پرویز مظلومی را برای بازگشت به تیم جلب کنیم اما اگر مظلومی حاضر نشود برگردد حمید استیلی و مجید نامجو مطلق دیگر گزینه‌های سرمربیگری گهر خواهند بود.

 


پنج شنبه 91 مهر 27 , ساعت 10:26 صبح

فراکسیون اصولگرایان سؤال از رئیس‌جمهور را تنش‌زا دانست

حلقه شهید علیرضا شبانی، فراکسیون اصولگرایان مجلس بیانیه‌ای را درباره سؤال نمایندگان از رئیس جمهور صادر کرد که به شرح زیر است:

فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم لازم می‌داند موضع خود را درباره سوال نمایندگان محترم مجلس از رئیس‌جمهور و اقدامات مشابه دیگر به اطلاع همکاران محترم و در مجلس و ملت شریف ایران برساند.

در این شک نیست که دشمنان انقلاب که دستشان از کشور ما کوتاه شده و سلطه و نفوذشان قطع گردیده است، می‌خواهند ملت ایران را به جرم استقلال‌طلبی و به بهانه انرژی هسته‌ای با سلاح تحریم در فشار اقتصادی قرار دهند و همچنین شک نیست که در مقابل این توطئه، ملت و دولت باید با هوشیاری دست به دست هم دهند و با بهره‌گیری از ر هنمود‌های مقام معظم رهبری، به ویژه آنچه تاکنون در باب «اقتصاد مقاومتی» بیان فرموده‌اند، این توطئه را خنثی کنند.

برون رفت از مشکلات اقتصادی اخیر هم مستلزم مقاومت است و هم مستلزم تدبیر و همدلی. مسلم است که با تدبیر صحیح و مدیریت مبتنی بر برنامه می‌توان آثار و تبعات منفی این توطئه را کاهش داد در چنین شرایطی جمعی از نمایندگان محترم مجلس نهم با احساس تکلیف و از سر خیرخواهی و دلسوزی به حکم وظیفه نظارتی خود در صدد طرح سوال از رئیس‌جمهور بر آمده‌اند تا انتقادات خود را به روش‌ها و تدبیر‌ها و مدیریت‌های اعمال شده بیان کنند.

فراکسیون اصولگرایان در عین حال که طرح سوال از رئیس‌جمهور و وزرا را از اختیارات مسلم نمایندگان می‌داند معتقد است این اقدام نمایندگان، به ظن قوی کمکی به حل مشکلات موجود نمی‌کند، بلکه می‌تواند تنش‌زا و التهاب آفرین باشد و به نوبه خود موجب آثار منفی شود.

تجربه سوال قبلی از رئیس‌جمهور این احتمال را تقویت می‌کند که طرح سوال از رئیس‌جمهور فضا را غبار‌آلود و جنجالی خواهد کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر خود به خراسان شمالی صریحاً فرموده‌اند: «در مدت باقیمانده تا انتخابات همت همه مسئولان بر حفظ آرامش و اجتناب از جنجالی شدن فضای سیاسی کشور متمرکز باشد.»

ایشان همچنین می‌فرمایند: «مسئولان، سیاستمدارن، تریبون داران و مدیران عرصه‌های گوناگون کاملا مراقب باشند که با یک حرف یا عمل نسنجیده و اختلافی موجب متلاطم شدن فضای سیاسی نشوند.»

تاکید بر این نکته مهم است که مخالفت با طرح سوال از رئیس‌جمهور به معنای بی‌عملی و سکوت نسبت به مسائل کشور نیست؛ مسلم است که نمایندگان نباید «نظاره‌گر» اوضاع باشند بلکه باید با استفاده از اهرمهای قانونی که در اختیار دارند بر روند اداره کشور نظارت کنند.

فراکسیون اصولگرایان در شرایط فعلی کشور با توجه به شناختی که از شیوه برخورد مسئولان دارد توصیه می‌کند به جای اقداماتی که می‌تواند افکار عمومی جامعه را مشوش کند، راه‌ حل‌های دیگری جستجو شود و مخصوصاً بر تماس و مذاکره میان‌ مجلس و دولت در فضایی آکنده از همدلی و همکاری متقابل تاکید می‌کند.

فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم


پنج شنبه 91 مهر 27 , ساعت 10:24 صبح

خبر خوش پاییزی برای اجاره نشین ها

 

 

حلقه شهید علیرضا شبانی ،این روزها نرخ‌ها در بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی مناطق مختلف تهران با نبود متقاضی در حال شکسته شدن است و از این به بعد مستاجرانی که زمان اتمام قراردادشان در فصل پاییز یا زمستان است با نرخ‌های واقعی اجاره روبه‌رو می‌شوند و کمتر مجبور به پرداخت نرخ‌های کاذب در قالب اجاره بها می‌شوند.

شنیده‌ها از سوی برخی از مشاوران املاک فعال حاکی از این خبر است که اجاره بهای اغلب واحدهای مسکونی به دلیل درخواست اندک متقاضیان بین 4 تا 10 درصد کاهش یافته است و مالکان از این راه سعی دارند مستاجران داخل بازار را جذب کنند.

کاهش 4 درصدی نرخ اجاره

یکی از فعالان بازار رهن و اجاره در خیابان کارون درباره وضعیت فعلی بازار اجاره به «دنیای اقتصاد» گفت: نرخ اجاره آپارتمان در برخی از فایل‌های اجاره حدود 4 درصد کاهش یافته است و علت افت اجاره‌بها کاهش حجم جابه‌جایی‌ها است.

وی در رابطه با توان پرداخت مبلغ رهن کامل و همچنین شرایط رهن و اجاره از سوی مستاجران خاطر نشان کرد: اکنون مستاجران به دنبال واحدهایی با اجاره بهای 6 میلیون تومان ودیعه و 300 هزار تومان اجاره ماهانه یا با شرایط حداکثر 20 میلیون تومان رهن کامل هستند.

موجران مجبور به کاهش اجاره بها

طبق اظهارات یکی از مشاوران املاک در خیابان خواجه‌نظام در حال حاضر مستاجرانی که قصد دارند واحد مورد نظرشان را با شرایط رهن و اجاره، اجاره کنند واحدهایی را انتخاب می‌کنند که مالک 5 میلیون تومان به عنوان ودیعه و 300 هزار تومان در ازای هر ماه دریافت کند و آن دسته از متقاضیانی که واحدهای رهنی را ترجیح می‌دهند ، نزدیک به 30 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته‌اند.

بلوکی در ادامه تاکید کرد: بازار فعلی اجاره واحدهای مسکونی به اندازه ای راکد است که برخی از مالکان راضی شده اند واحدهای خود را بین 5 تا 10 درصد نسبت به تابستان ارزان تر به بازار عرضه کنند.

متقاضیان نه وسع خرید دارند نه توان اجاره

از طرف دیگر عده‌ای از بنگاهداران در حوالی خیابان دامپزشکی براین باورند که عدم کنترل بازار مسکن و یکسری قوانین باعث شده تا بازار مسکن دچار هرج و مرج شود و هر مالکی (فروشنده یا موجر) ساز خود را بزند.آنها معتقدند اگر کنترل در بازار مسکن به صورت مدام اجرا می‌شد و فرصت گران‌فروشی سلب می‌شد وضعیت متقاضیان بسیار متفاوت با شرایط کنونی بود.

جمالی تصریح کرد: با اینکه اجاره‌بها طی دو هفته گذشته با نوسان رو به رو شده و در مقایسه با فصل پیش نزدیک به 10 درصد کاهش یافته است، اما همچنان مستاجران برای پرداخت نرخ‌های اجاره تعیین شده از سوی موجران با مشکل مواجه هستند.

وی اعلام کرد: اکنون اغلب مستاجران با 25 میلیون تومان رهن کامل و علاوه براین اکثر متقاضیان با 10 میلیون تومان ودیعه و 200 هزار تومان اجاره ماهانه پا به بازار اجاره می‌گذارند.


چهارشنبه 91 مهر 26 , ساعت 3:24 عصر

مهدی پاشازاده بازیکن سابق و عضو تیم فوتبال استقلال تهران و تیم ملی فوتبال ایران

مهدی پاشازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی حلقه شهید علیرضا شبانی در مورد پیروزی یک بر صفر تیم ملی ایران برابر کره گفت: بازی دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول احترام زیادی برای کره قائل شدیم و به آنها فرصت زیادی دادیم. کره‌ای ها از فضایی که به آنها داده بودیم استفاده کردند و دو بار توپ را به تیر دروازه ما زدند و خوش‌شانس بودیم که گل نخوردیم. ما هم موقعیت‌هایی داشتیم اما موقعیت‌های آنها خطرناک‌تر بود.

وی افزود: در نیمه دوم با اتفاقاتی که افتاد معادلات بر هم خورد. با اخراج مسعود شجاعی غیرت ایرانی به دادمان رسید و توانستیم بازی بسیار خوبی انجام دهیم. در نیمه اول قوچان‌نژاد و منتظری بازیکنان خوب ما در زمین بودند و در نیمه دوم نکونام نشان داد می‌تواند بازیکن خوبی باشد و انتظارات را برآورده کرد. او هم در دفاع و هم در بازی‌سازی موفق عمل کرد و به موقع توانست گل برتری ما را به ثمر برساند. بچه‌ها از جان مایه گذاشتند، از این بهتر نمی‌شد و امیدوارم این برد در ادامه به کمک ما بیاید.

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران در مورد اینکه ممکن است بازیکنان در باد این پیروزی بخوابند اظهار داشت: امیدوارم پشت این برد ضعف‌هایمان را فراموش نکنیم. نباید سرمان به ابر بخورد و باید پایمان روی زمین باشد. این بازی تمام شد و اگر در بازی 24 آبان برابر ازبکستان شکست بخوریم یا مساوی کنیم همه چیز خراب می شود. روی ضربات ایستگاهی مشکل داریم. لب خط خیلی غیرمنطقی خطا می‌کنیم و در جاگیری‌ها روی ضربات ایستگاهی همچنان مشکل داریم.

پاشازاده در مورد اتحاد و همدلی که قبل از این مسابقه به وجود آمده بود گفت: بازیکن وقتی وارد زمین می‌شود باید بداند همه پشت او هستند. نباید منفی و بد فکر کند. اگر دیروز به ما می‌گفتند مقابل کره 10 نفره می شویم هیچ‌کس فکر این را هم نمی‌کرد بتوانیم به پیروزی برسیم اما وقتی انرژی مثبت باشد و بچه‌ها بخواهند 10 نفره هم می‌توانیم پیروز شویم. وقتی نیمکت را می‌دیدیم متوجه می‌شدیم بازیکنان بزرگ تیم هم استرس دارند.

وی در مورد اینکه چند امتیاز دیگر برای صعود به جام جهانی نیاز داریم عنوان کرد: فکر می‌کنم کسب 8 امتیاز دیگر ایده‌آل است و با خیال راحت می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم.

 


سه شنبه 91 مهر 25 , ساعت 7:19 عصر

اول که رفته بودیم گفتند کسی حق ورزش کردن نداره یه روز یکی از بچه ها رفت ورزش کرد مامور عراقی تا دید اومد در حالی که خودکار و کاغذ دستش بود برای نوشتن اسم دوستمون جلو آمد و گفت : مااسمک؟ اسمت چیه؟
رفیقمون هم که شوخ بود برگشت گفت : گچ پژ . باور نمی کنید تا چند دقیقه اون مامور عراقی هر کاری کرد این اسم رو تلفظ کنه نتونست ول کرد گذاشت و رفت و ما همینطور می خندیدیم.


سه شنبه 91 مهر 25 , ساعت 7:17 عصر

چند تا شعر در مورد وجود مقدس جوادالائمه از شاعران اهلبیت.

از پشت درب بسته کسی آه می کشد

یوسف دوباره ناله زیک چاه می کشد

در زیر پای هلهله ها این صدای کیست؟

این پای کوب و دست فشانی برای کیست؟

از ظرف آب ریخته بر این زمین بپرس

 


شنبه 91 مهر 22 , ساعت 4:22 عصر

ارزش ریال عربستان در برابر ریال ایران سقوط کرد


شوک روانی کاهش ارزش دلار در بازار تهران منجر به سقوط آزاد 400 تومانی ارزش ریال سعودی در برابر ریال ایران و افزایش قدرت خرید زائران ایرانی در سرزمین وحی شده است
به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی همزمان با آغاز کاهش قیمت دلار و سایر ارزهای رایج در بازار تهران، ارزش ریال سعودی در برابر ریال ایران هم در مکه مکرمه و مدینه منوره کاهش یافته است.
 
هفته گذشته ارزش هر یک ریال عربستان سعودی به حدود 1100 تومان ایران رسیده بود اما در نهایت از روز گذشته پنج شنبه 20 مهر ماه به طور چشمگیری ارزش ریال سعودی در برابر ریال ایران کاهش یافته است.
 
پیگیری‌های خبرنگار مهر از وضعیت مبادله ریال سعودی و ریال ایرانی در بازار صرافان مدینه نشان می دهد که هم اکنون به ازای هر 700 تومان ایرانی یک ریال سعودی به زائران ایرانی پرداخت می شود.
 
به عبارت دیگر، در حالی هفته گذشته به ازای هر 50 هزار تومان صرافان 45 ریال سعودی مبادله می کردند اما از روز گذشته به ازای هر 50 هزار تومان ایران حدود 60 ریال سعودی توسط صرافان مدینه پرداخت می شود.
 
در مجموع با کاهش چند صد تومانی دلار و یورو در بازار ارز تهران، شوک روانی سقوط بهای این دو ارز رایج هم به بازار صرافان مدینه منوره هم رسیده است که البته این موضوع منجر به افزایش قدرت خرید زائران ایرانی سرزمین وحی شده است.
 
نکته قابل توجه دیگر آن است که پس از چند روز بار دیگر دست فروشان، فروشگاه‌ها و برخی از مراکز خرید فروش کالا و اجناس با تومان ایرانی را از سر گرفته اند.


شنبه 91 مهر 22 , ساعت 4:15 عصر

قیمت جهانی طلا 15 دلار کاهش یافت/ ثبات نرخ طلا در ایران

همزمان با تشدید نگرانی ها نسبت به بحران اقتصادی در غرب و افت شاخص بورس های آمریکا و اروپا قیمت جهانی طلا با افت 15 دلاری به 1755 دلار در هر اونس رسید اما نرخ طلا در بازارهای ایران همچنان ثابت است!
 به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی به نقل از وحدت درمیان قیمت جهانی طلا در معاملات دیروز بازارهای جهانی بیش از 15 دلار کاهش یافت و با افت قیمتی 15 دلاری نسبت به نرخ دیروز هر اونس آن به ازای یک هزار و 755 دلار مبادله شد.
 
دیروز – جمعه 21 مهرماه- شاخص بورس های داوجونز، استاندارد اند پورز و نزدک به ترتیب 0.02 درصد، 0.3 درصد و 0.17 درصد کاهش یافت. شاخص یوروفرست در بازار اروپا نیز با کاهش 0.5 درصدی روبرو شد.
 
با وجودی که بازارهای جهانی به واسطه بحران‎های اقتصادی متوالی در غرب، شاهد کاهش شتابنده قیمت طلا است، اما در بازارهای ایران آب از آب تکان نخورده است و سکه طلا از سکوی یک میلیون و سیصد هزار تومانی پایین نیامده است.
 
جالب است که افزایش قیمت جهانی طلا یک تنه در بازار طلای ایران نیز اثر می‌‍گذارد و به صورت پخش زنده، قیمت انواع سکه را در بازارهای ایران بالا می‌برد اما کاهش این قیمت جهانی، انگار خبرش باید چند ماه بعد به طلا فروشان ایرانی برسد.
 
 قیمت طلا و  انواع سکه در بازارهای ایران (تومان)
 
  سکه طرح قدیم
 
12450000
 
سکه طرح جدید
 
12830000
 
 نیم سکه
 
6280000
 
 ربع سکه
 
3150000
 
 سکه گرمی
 
1640000
 
 
گرم 18 عیار
 
1266217
 
 
گرم 24 عیار
 
1687868


جمعه 91 مهر 21 , ساعت 12:43 عصر

 امروز، دحوالارض

 

گروه دین و اندیشه «حلقه شهید علیرضا شبانی»؛ بیست و پنجم ذیقعده، هم زمان با دحوالارض یعنی گسترش یافتن زمین است. از امیرالمومنین (ع) روایت شده است که فرمودند:
 
«نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»
 
همچنین در برخی از روایات این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود(عج) معرفی شده و خاتم المحدثین، شیخ عباس قمی (ره) روز دحوالارض را از چهار روز معروفی ذکر کرده که روزه آن ثواب هفتاد سال عبادت را دارد. 
 
معنای دحوالارض
 
«دَحو» به معنای گسترش است و برخی نیز آن را به معنای تکان دادن چیزی از محلِ اصلی اش تفسیر کرده اند. منظور از دحوالارض (گسترده شدن زمین) این است که در آغاز، تمام سطح زمین را آب های حاصل از باران های سیلابیِ نخستین فراگرفته بود. این آب ها، به تدریج در گودال های زمین جای گرفتند و خشکی ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده تر شدند. 
 
از سوی دیگر، زمین در آغاز به صورت پستی ها و بلندی ها یا شیب های تند و غیرقابل سکونت بود. بعدها باران های سیلابی مداوم باریدند، ارتفاعات زمین را شستند و دره ها گستردند. اندک اندک زمین هایِ مسطح و قابل استفاده برای زندگی انسان و کشت و زرع پدید آمد. مجموع این گسترده شدن، «دَحو الارض» نام گذاری می شود. 
 
زمین، گاهواره زندگی انسان و همه موجوداتِ زنده است، که با تمام کوه ها، دریاها، درّه ها، جنگل ها، چشمه ها، رودخانه ها، معادن و منابع گرانبهایش، نشانه ای از نشانه های آفریدگار به شمار می آید که آن را گسترانیده است. روز دحوالارض ـ روز گسترش زمین ـ روز بسیار مبارکی است.
 
دحوالارض در قرآن
 
در قرآن کریم به دحوالارض اشاره شده است. خداوند در آیه 30 سوره نازعات می فرماید: «و زمین را پس از آن (آفرینش آسمان و زمین) گسترش داد». بر پایه نظر بیشتر مفسران، منظور از «دَحیها» در این آیه، همان دحوالارض است.
 
آداب و اعمال ویژه دحوالارض: 
 
1. روزه داشتن که ثواب هفتاد سال عبادت را دارد.
2. احیا و شب زنده داری شب دحوالارض که برابر با یک سال عبادت است.
3. ذکر و دعا.
4. انجام غسل به نیت روزِ دحوالارض و نماز مخصوص آن. 
 
روزه:
 
روز دحوالارض از چهار روزی است که در تمام سال به فضیلت روزه گرفتن، ممتاز است و در روایتى آمده است که روزه‏اش مثل روزه هفتاد سال است ؛ و در روایت دیگر کفاره هفتاد سال است و هر که این روز را روزه بدارد و شبش را به عبادت بسر آورد از براى او عبادت صد سال نوشته شود ؛ و هر چه در میان آسمان و زمین وجود دارد براى کسی که در این روز روزه‏دار باشد استغفار می‌کنند. و این روزى است که رحمت خدا در آن منتشر گردیده و از براى عبادت و اجتماع به ذکر خدا در این روز اجر بسیارى است و از براى این روز به غیر از روزه و عبادت و ذکر خدا و غسل دو عمل وارد است .
 
نماز:
 
نمازى که در کتب شیعه قمیین روایت شده به این شرح است:
 
و آن دو رکعت است در وقت قبل از ظهر. در هر رکعت بعد از حمد پنج مرتبه سوره و الشمس بخواند و بعد از سلام نماز بخواند لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ پس دعا کند و بخواند یَا مُقِیلَ الْعَثَرَاتِ أَقِلْنِی عَثْرَتِی یَا مُجِیبَ الدَّعَوَاتِ أَجِبْ دَعْوَتِی یَا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ اسْمَعْ صَوْتِی وَ ارْحَمْنِی وَ تَجَاوَزْ عَنْ سَیِّئَاتِی وَ مَا عِنْدِی یَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ .

توبه، استغفار، عبادت و شب زنده داری از اعمالی است که در شب دحو الارض سفارش و تأکید بسیاری برای انجام دادن آنها شده است.
 
دعای روز دحوالأرض
 
یکی از برنامه های پیشنهادی در روز مبارک گسترده شدن زمین، خواندن دعای ویژه این روز است. در بخشی از این دعا، به مسأله دحوالأرض چنین اشاره شده است: «ای خدایی که خانه کعبه را گسترانیدی و دانه را شکافتی و سختی را برطرف ساختی، از تو می خواهم در این روز از روزهایت که حق آن را بزرگ نمودی، هر گرفتاری و مشکلی را برطرف سازی».
 
مناسبت های دیگر این روز
 
گذشته از واقعه دحوالارض، رویدادهای دیگری نیز در این روز رخ داده اند که اهمیت آن را دوچندان کرده اند؛ از جمله:
 
- میلاد ابوالانبیاء حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام.
 
- میلاد حضرت عیسی مسیح (علیه السلام)
 
- خروج رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) از مدینه به همراه هزاران حاجی به سوی مکه، به قصد حجة الوداع. در این سفر وجود مقدس امیرالمؤمنین و حضرت زهرا (سلام الله علیهما) و نیز همه همسران و بسیاری از اصحاب پیامبر (ص) نیز ایشان را همراهی می‌کردند.
 
- در روایتی نیز آمده است که قائم (عج) در همین روز قیام خواهد کرد. 
 
زیارت حضرت امام رضا (علیه السلام) بهترین و با فضیلت‌ترین عمل مستحبی این روز است. 

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ