سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شنبه 91 شهریور 25 , ساعت 9:26 عصر

فرمانده پایگاه شهیدین رضوی گفت:  هدف آمریکا و اسرائیل در واقع ازبین بردن اسلام است.

 به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی در پی اهانت نفرت‌انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم، حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به ملت ایران و امت بزرگ اسلام، پشت صحنه‌ی این حرکت شرارت‌بار را سیاست‌های خصمانه‌ی صهیونیسم، آمریکا و دیگر سران استکبار جهانی خواندند. ایشان با تشریح دلایل کینه‌ورزی صهیونیست‌ها نسبت به اسلام و قرآن، تأکید کردند: سیاستمداران آمریکا اگر در ادعای دخالت‌نداشتن خود صادقند، باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملت‌های مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

قال الله العزیز الحکیم: یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللهِ بِأفواهِهِم و اللهُ مُتِمُّ نورِه وَ لو کَرِهَ الکافِرون(1)

ملت عزیز ایران؛ امت بزرگ اسلام

دست پلید دشمنان اسلام بار دیگر با اهانت به پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم کینه‌ی عمیق خود را آشکار ساخت و با اقدامی جنون‌آمیز و نفرت‌انگیز، خشم مجموعه‌های خبیث صهیونیستی را از تلألؤ روزافزون اسلام و قرآن در جهان کنونی نشان داد. در روسیاهی عاملان این جنایت و گناه بزرگ، همین بس که مقدس‌ترین و نورانی‌ترین چهره‌ میان مقدسات عالم را آماج یاوه‌های مشمئزکننده‌ی خویش ساخته‌اند.

 

پشت صحنه‌ی این حرکت شرارت‌بار، سیاست‌های خصمانه‌ی صهیونیسم و امریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود می‌خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل‌های جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند. اگر از حلقه‌های قبلی این زنجیره‌ی پلید، یعنی سلمان رشدی و کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش‌های امریکایی آتش‌زننده‌ی قرآن حمایت نمی‌کردند و ده‌ها فیلم ضد اسلام را در بنگاه‌های وابسته به سرمایه‌داران صهیونیست سفارش نمی‌دادند، امروز کار به این گناه عظیم و غیر قابل بخشش نمی‌رسید.

متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت امریکا است. سیاستمداران امریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند، باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملت‌های مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.

برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نیز بدانند که این حرکات مذبوحانه‌ی دشمنان در برابر بیداری اسلامی، نشانه‌ی عظمت و اهمیت این خیزش و مبشّر رشد روزافزون آن است. و الله غالبٌ علی أمرِهِ(2).

سید علی خامنه‌ای

23/شهریور/1391

1) سوره‌ی مبارکه‌ی صف، آیه‌ی 8؛ می‌‌خواهند که نور خدا را با دهان‌هایشان خاموش کنند، و حال آن‌که خدا تمام‌‌کننده‌ی نور خویش است، هر چند که کافران خوش نداشته باشند.

2) سوره‌ی مبارکه‌ی یوسف، بخشی از  آیه‌ی 21، و خداوند بر کار خویش چیره است.

 


شنبه 91 شهریور 25 , ساعت 2:26 عصر

 

سفر بچه های حلقه شهید علیرضا شبانی که با شهادت امام صادق (ع) روبه رو شد .به گفته خبرنگار حلقه شهید علیرضا شبانی اردوی زیارتی ،تفریحی در مشهد مقدس  برگزار شد .از جاهای دیدنی از جمله خوجه مراد،خواجه ربیع،شاندیز،کاخ گناباد،طرقبه،مقبره های ناصرویاسربازار خیامی دیدن کردند.

 

که با کمک پایگاه شهیدین رضوی همراه شد،فرمانده پایگاه شهیدین رضوی اقای محمدی  گفت:حلقه شهید علیرضا شبانی حلقه بسیار خوب و پر شوق و جالبی  است که همه دست به دست هم دادند تا کشور ایران را کنند اباد در پایان هم ارزوی سلامتی برای رهبر جمهوری اسلامی کردند.
مدت سفر حلقه شهید علیرضا شبانی از تاریخ 1391/6/21 لغایت 1390/6/25بوده است.

امام رضا - علیه السلام - (به دعبل) فرمود:روزها و شبهای چندانی نمی‏گذرد، مگر اینکه طوس، محل رفت و آمد شیعیان و زائرانمن می‏گردد. آگاه باش! پس هر کس مرا در غربتم در طوس زیارت کند، روز قیامت همراهمن در درجه من خواهد بود و آمرزیده خواهد گشت.

با سلام

 خدمت تمام دوستان  عزیز قسمت شده که مسافرتی به مشهد داشته باشیم و زائر امام رضا باشیم از تمامی بچه ها حلالیت میطلبیم

انشا الله برای همه شما ها دعا خواهم کرد.

محمدرضا براتی


چهارشنبه 91 شهریور 22 , ساعت 10:6 صبح

حضرت امام جعفر صادق

 

امام ششم حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در سال 80 یا 83 ه متولد و در سال 148 ه در مدینه وفات یافت . پدر بزرگوارش امام محمد باقر علیه السلام پنجمین امام شیعه و دارای کرسی تدریس برجسته ای در آن شهر بود مادر آن حضرت «ام فروة» دختر قاسم بن محمد بن ابوبکر می باشد. 

در این یادداشت کوتاه ، نگاهی به جایگاه و منزلت آن حضرت از دیدگاه دانشمندان برجسته اسلامی می اندازیم(1) و در ادامه با اشاره به فرمایشی از حضرت به نکته ای درباره وظیفه ما بعنوان شیعیان جعفری می پردازیم .

 

امامِ امامان

پیشوای بزرگ زیدیه جناب زید بن علی : «در هر زمان یکی از ما اهل بیت حجت خدا بر خلقش است و حجت زمان ما پسر برادرم جعفر است. هر کسی که از او پیروی کند گمراه نمی شود و هر کس او را مخالفت نماید هدایت نخواهد شد».

پیشوای بزرگ حنفیه جناب ابو حنیفة : «من کسی را فقیه تر از جعفر بن محمد ندیدم». سپس ابو حنیفه به سوالات مشکلی که در مجلس منصور از حضرت پرسیده بود اشاره می کند و می گوید : «ایشان پاسخ رابه این نحو می داد که شماها در این مساله اینطور جواب می دهید و اهل مدینه آنطور می گویند و ما چنین می گوئیم گاهی تابع اهل مدینه می شد و گاهی با همه ما - علمای اهل سنت – مخالفت می کرد ، تا اینکه چهل سوالم تمام شد». سپس ابو حنیفه گفت : «آیا ما روایت نشده ایم که اعلم مردم کسی است که به اختلاف نظر آنها از همه داناتر باشد». 

همچنین از ابو حنیفه نقل است که «اگر آن دو سال – که از محضر امام استفاده کردم – نبود هلاک می شوم» .

مرحوم اسد حیدر می نویسد : « امام ابو حنیفه از نزدیکترین مردم به اهل بیت بوده و از جمله ائمه ای است که بیشترین ارتباط را با امام صادق داشته است»(2)

با توجه به اینکه عموم مسلمانان و دانشمندان معاصر حضرت، به امامت ایشان آنطور که دیدگاه شیعه است نمی نگریستند و نیز با توجه به اینکه ایشان در ادای امامت خویش و تبلیغ تشیع در ابعاد مختلف کوشا بودند ، چگونه توانسته اند اینطور احترام و تجلیل غیر شیعیان را نیز به خود جلب کنند ؟

 

پیشوای بزرگ مالکیه جناب مالک بن انس : «زمانی به خدمت جعفر بن محمد آمد و شد داشتیم او را همیشه در یکی از این سه حالت دیدم یا نماز می خواند یا روزه بود و یا قرآن تلاوت می کرد» .

در نقل دیگری که مرحوم صدوق روایت کرده اند جناب مالک می گویند : «هنگامی که بر امام وارد می شدم برایم پشتی می گداشت و احترام می گرد و می فرمود: «ای مالک من تو را دوست دارم»، و من از این کار خوشحال می شدم و خدا را شکر می کردم، ایشان یا روزه بود یا نماز می خواند و یا ذکر می گفت و از بزرگان عبّاد و اکابر زهّادی بود که از خدا می ترسند، ایشان زیاد حدیث می گفت و خوش مجلس بود...».(3)

عبد الکریم شهرستانی نویسنده کتاب معروف الملل و النحل : «جعفر بن محمد دارای علم و ادب فراوان و ادب کاملی در حکمت و زهد و پرهیزگاری تمام از شهوات است».

حافظ ابو حاتم از بزرگان رجال اهل سنت : «جعفر بن محمد ثقه ای است که از مثل او اساسا تحقیق نمی شود».

امام صادق

 

ابو نعیم اصفهانی نویسنده کتاب حلیة الاولیاء و از بزرگان متصوفه : «جعفر بن محمد، امام ناطق، به عبادت و خضوع رو آورد و عزلت و خشوع را برگزید ...»

علامه این حجر عسقلانی محدّث و رجالی بزرگ اهل سنت : «جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب فقیه صدوق می باشد».                 

دکتر احمد امین نویسنده معروف : «امام جعفر از برجسته ترین شخصیات در عصر خود و پس از آن می باشد و در سال دهم از حکومت منصور وفات یافته است».

اینها تنها نمونه کوچکی از کلمات است و هرچند میان نگاه ما شیعیان و اهل سنت در این زمینه فاصله است اما در هر حال بزرگی و منزلت اجتماعی حضرت جای انکار ندارد.(4)

آنچه از این میان جالب توجه است اینکه چگونه امام توانسته اند در عین تبیین اصول عقیدتی و فقهی شیعه ، احترام اجتماعی خود را نیز در میان امت اسلامی حفظ کنند.

به عبارت دیگر با توجه به اینکه عموم مسلمانان و دانشمندان معاصر حضرت، به امامت ایشان آنطور که دیدگاه شیعه است نمی نگریستند و نیز با توجه به اینکه ایشان در ادای امامت خویش و تبلیغ تشیع در ابعاد مختلف کوشا بودند ، چگونه توانسته اند اینطور احترام و تجلیل غیر شیعیان را نیز به خود جلب کنند ؟

آنچه از مجموع سیره و کلمات آن حضرت برداشت می شود اینست که امام به عنوان پیشوای شیعه در عین حفظ چهار چوبها و پافشاری بر مبانی نظری و عملی تشیع رفتاری مناسب و محترمانه با دیگر مذاهب اسلامی داشته اند و شیعیان خویش را نیز به این کار توصیه اکید می فرمودند

اینجاست که ما به روش آن حضرت و شیوه ای که برای تبیین و تبلیغ و نشر تشیع پیشه کرده بودند می رسیم .اگر ایشان نیز همانند برخی از مدعیان ولایت و امامت در زمان ما می خواستند با هتاکی و توهین به مبانی و افکار مخالفین، کار خویش را پیش ببرند آیا اساسا موفق می شدند و آیا می توانستند اینطور محترم باشند؟ مسلمانا پاسخ منفی است .

آنچه از مجموع سیره و کلمات آن حضرت برداشت می شود اینست که امام به عنوان پیشوای شیعه در عین حفظ چهار چوبها و پافشاری بر مبانی نظری و عملی تشیع رفتاری مناسب و محترمانه با دیگر مذاهب اسلامی داشته اند و شیعیان خویش را نیز به این کار توصیه اکید می فرمودند. (5)

در کتاب شریف کافی به سند معتبر از عبد الله بن ابی معفور از آن حضرت روایت می کند که فرمودند : « کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم لیروا منکم الورع و الاجتهاد و الصلاة و الخیر فان ذلک داعیة »(6)

یعنی: مردم را با غیر از زبانتان { یعنی با عملتان } { به تشیع } دعوت کنید آنان باید در شما ورع و تلاش در انجام عبادات و { مخصوصا } نماز و خیر را ببینند این اعمال است که دعوت به تشیع می کند. 

این سفارش –  که مؤید به سیره عملی خود حضرت است اگر در دستور کار همه علاقه مندان به مذهب قرار گیرد سبب رفع مشکلات متعددی می گردد که امروزه دامنگیر امت اسلامی شده است. شرح و بسط موضوع از حوصله این مختصر خارج است . عرض تذکری بود.

 

پی نوشت: 

1) کلیه اقوال از کتاب ارزنده الامام الصادق و المذاهب الاربعة تالیف مرحوم اسد حیدر، ج1 ، ص 68 تا 82 نقل شده است. خوشبختانه این کتاب اخیرا به فارسی ترجمه و توسط دانشگاه ادیان و مذاهب قم منتشر گردیده است. 

2) الامام صادق و المذاهب الاربعة، 7 / 193.

3) الخصال ، 195.

4) مرحوم شیخ مفید تعبیر خوبی دارد : « و نقل الناس عند من العلوم ما سارت به الرکبان و انتشر ذکره فی البلدان و لم ینقل عن احد من اهل بیته العلماء ما نقل عنه و لا لقی احد منهم من اهل الآثار و نقلة الاخبار و لا نقلوا عنهم کما نقلوا عن ابی عبد الله علیه السلام. ..» الارشاد، 2 / 179 .

5) از جمله: الکافی، 8 /2 ، و علیکم بمجاملة اهل الباطل.

6) الکافی2/78.


یکشنبه 91 شهریور 19 , ساعت 7:1 عصر

ملی‌پوشان والیبال ایران با برتری قاطع مقابل ژاپن در یکقدمی حضور در مسابقات لیگ جهانی قرار گرفتند تا رویای والیبال ایران در آستانه تحقق قرار گیرد. این پیروزی شیرین در شرایطی حاصل شد که سالن 12 هزار نفری آزادی مملو از ایرانی‌های مشتاق بود.
به گزارش خبرنگار مهر، دو پیروزی پی در پی مقابل مصر با نتایج (3 بر صفر) و (3 بر یک) آنهم در قاهره تیم ملی والیبال ایران را به دیدار مقابل ژاپن کشاند تا با کسب امتیاز لازم در دیدار مقابل این تیم جواز حضور در لیگ جهانی را کسب کند.

نخستین دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن از ساعت 19 امروز جمعه در سالن 12 هزار نفری آزادی که جمعه شب بیش از این تعداد تماشاگر را در دل خود جای داده بود، برگزار شد.

شاگردان "خولیو ولاسکو" که حمایت خیل تماشاگران را به دنبال خود داشتند، در این بازی خیلی زود برتری خود را به تیم ژاپن تحمیل کردند و با برتری (25 بر 19) در گیم اول شروعی عالی داشتند. برتری (25 بر 14) کمترین حق ملی پوشان والیبال ایران در گیم دوم بود که در این گیم به تیم ژاپن اجازه خودنمایی ندادند.

ژاپنی‌ها گیم سوم را بهتر از دو گیم اول آغاز کردند و از تیم کشورمان پیش افتادند اما فقط تا امتیاز 23 برتری از آن این تیم بود و پس از آن برتری از آن شاگردان خولیو ولاسکو شد. بازگشت به میدان فوق العاده تیم ایران که بلافاصله پس از وقت استراحت درخواستی سرمربی هوشمند کشورمان صورت گرفت، برتری (25 بر 23) آنها در گیم سوم را به دنبال داشت. والیبالیست های غیور کشورمان در این لحظه توانستند تا با کسب 5 امتیاز پیاپی عقب افتادگی سه امتیازی خود را جبران کرده و با اختلاف دو امتیاز گیم سوم را با پیروزی به اتمام برسانند. اتفاق شیرینی که باعث شد تا برتری 3 بر صفر در بازی نخست از آن تیم کشورمان شود.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال کشورمان با برتری قاطع مقابل ژاپن با پیروزی تنها در یک گیم از بازی روز یکشنبه به لیگ جهانی والیبال صعود می کنند. اتفاق مهمی که تیم والیبال کشورمان در تمام تاریخ خود نتوانسته است به این امر دست یابد.


به گزارشحلقه شهید علیرضا شبانی،در چارچوب مرحله نهایی مسابقات والیبال گزینشی لیگ جهانی تیم ملی والیبال ایران در یک دیدار دیگر به مصاف ژاپن می‎رود. برنامه این دیدار به شرح زیر است:

یکشنبه 19 شهریورماه - سالن 12 هزار نفری آزادی
* ایران - ژاپن (ساعت 19)
 


یکشنبه 91 شهریور 19 , ساعت 5:49 عصر

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی به نقل از مهر به لندن، روز پایانی رقابت ‌های به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی  به نقل از مهر به لندن، روز پایانی رقابت ‌های دوومیدانی چهاردهمین دوره بازی های پارالمپیک شامگاه شنبه با رقابت های پرتاب نیزه در کلاس F57/58 پیگیری شد که طی آن محمد خالوندی از ایران به رقابت با دیگر شرکت کنندگان پرداخت.

خالوندی در این رقابت ها در پرتاب اولش 50 متر و 98 سانتیمتر پرتاب کرد. او در پرتاب های دوم و سوم نیز به ترتیب 50 متر و 96 سانتیمتر و 50 متر و 33 سانتیمتر پرتاب کرد و در پایان به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست پیدا کرد. این ورزشکار ایران رکورد جهان را هم شکست. رقیب اصلی او ورزشکاری از برزیل بود که در سه پرتاب دومش نتوانست به پرتاب اول خالوندی برسد.

کاروان کشورمان که با نام دلوار در چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک شرکت کرده تاکنون موفق به کسب 23 مدال شده است. مدال‌آوران ورزش ایران و رنگ‌ مدال‎های آنها به شرح زیر است:مدال طلا:
جلیل باقری (پرتاب وزنه)، پیمان نصیری (دوی 1500 متر)، زهرا نعمتی (تیروکمان)، محسن کائیدی (پرتاب نیزه)، سیامند رحمان، نادر مرادی، علی حسینی و مجید فرزین (وزنه برداری)، جواد حردانی(پرتاب دیسک)، محمد خالوندی(پرتاب نیزه)

مدال نقره:
مهرداد کرم‌زاده (پرتاب دیسک)، کامران شکری (پرتاب نیزه)، محسن کائیدی (پرتاب وزنه)، سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه)، روح الله رستمی (وزنه برداری) و عبدالرضا جوکار (پرتاب نیزه)، تیم ملی والیبال نشسته

مدال برنز:
ساره جوانمردی (تفنگ بادی 10 متر)، علی صادق‌زاده (وزنه برداری) و جواد حردانی (پرتاب وزنه)، فرزاد سپه‌وند (پرتاب دیسک)، علی محمدیاری (پرتاب دیسک) و ریکرو تیمی بانوان

چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از 8 تا 18 شهریورماه به میزبانی لندن برگزار می‌شود. کاروان ورزش ایران با 79 ورزشکار جانباز و معلول در 13 رشته ورزشى (10 رشته جانبازان و معلولان و 3 رشته نابینایان و کم‌بینایان) با شعار "توکل، تلاش، میثاق با شهدا" در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده است.

 


یکشنبه 91 شهریور 19 , ساعت 3:22 عصر

آسفالت چهل تکه معضلی جا افتاده در جامعه

به گزارش حلقه شهید علرضا شبانی به نقل  وحدت درمیان گفت: دست اندازها و چاله های خیابان ها معضلی جاافتاده و عادی برای مردم ایران بوده و مردم سالهاست با آن دست و پنجه نرم می کنند. از همان بچگی که تلویزیون تماشا می کردیم تا همین روزها، از برنامه کودک تا برنامه های طنز یک نیش و کنایه ای به این درد کهنه می زدند اما کو گوش شنوا!!
 جاده ها همه روزه پذیرای بیشترین حجم خودروهای ما هستند اما به هرجا که پا می گذاری، چه جاده های برون شهری و چه خیابان های شهرها قبل از دیدن زیبایی شهر، خیابان هایی را در زیر پایت حس می کنی که پر از چاله چوله اند و می توانی حکایت های جالبی را از زبان آسفالت خیابان ها بشنوی.یکی از مهمترین ویژگی‌ هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می ‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است اما امروزه به هر کوی و برزن که می روی آسفالت های چهل تکه و وصله شده ای را می بینی و هنوز در فکر هستی تا در چاله نیفتی که موج های ناخوشایند یکی یکی از زیر چرخ های ماشینت رد می شوند و در همین لحظه از موج سواری است که می بینی آسفالت جاخالی می دهد.دیدن ماموران زحمتکش شهرداری در سطح خیابان ها با ابزارآلات مربوط به راهسازی و انجام امر مهم پرکردن چاله های شهر کاری روتین و همیشگی شده اما هنوز قیرهای کف خیابان‌ها خشک نمی شود که عده ای کلنگ به دست برای کندن تکه‌ای از آسفالت تازه تعمیر شده تلاش می کنند و البته اگر این افراد دلسوز برای چند ماهی صبر پیشه کنند متاسفانه کیفیت کار انجام شده چنان نازل است که جاده تعمیر شده را در اسرع وقت به یک جاده خاکی شبیه می کند.بارها و بارها شاهد بوده اید که در هنگام ماشین سواری در خیابان آسفالت جاخالی می دهد و تمام ستون فقرات بدنتان به لرزه در آمده و به ناچار تصمیم می گیرید  علی رغم وجود تابلوی کاهش سرعت از سرعت خود بکاهید و شاید با وجود چنین آسفالت های نامرغوبی بتوان شترسواری در بیابان را بر ماشین سواری در خیابان ترجیح داد.
کار تخریب و بازسازی آسفالت معابر عمومی بین شرکت های خدماتی مخابرات، آب، برق و گاز به مسابقه پایان ناپذیر تبدیل شده است و هنوز قیر کف خیابان خشک نشده کارگران دلسوز نهادی مردم دوست برای خدمت رسانی بهتر به مردم مشغول کندن خیابان می شوند تا با وصله دار کرن آسفالت نمایی جالب و دوست داشتنی برای مردم پدید آورند.از سوی دیگر به دلیل غیر استاندارد بودن معابر عمومی و اصلی شهر، افزون بر کاهش سرعت آمد و شد خودروها، هرروز شاهد استهلاک زود هنگام آسفالت معابر پس از اندک زمانی هستیم. دستکاری معابر و حفاری ها هم به این امر شدت بیشتری می‌بخشد که در عین حال موجب بروز نقص فنی در اتومبیل از جمله فرسودگی زود هنگام لاستیک، شکستگی کمک فنر‌ها و تخریب شدید جلوبندی خودروها می‌شود که به طور مستقیم به اموال عمومی و شخصی شهروندان خسارت وارد می‌کند.همچنین به اعتقاد کارشناسان محیط زیست،بخش اعظمی از آلودگی صوتی و آلودگی هوا به علت فرسودگی خودروها به خصوص لاستیک آنهاست که هر ساله موجب صرف هزینه های جانبی فراوان می‌شود.مبحث آسفالت و کیفیت مطلوب معابر یکی از شاخصه های جدی مدیریت شهری است، اما در حالی که سال 90 از سوی شهرداری به نام سال نهضت آسفالت نامگذاری شده، با تمام این احوال و علی رغم تمام وعده های مسئولان برای ترمیم آسفالت معابر شهر، هنوز هم چشم‌ های منتظر مردم، هر روز شاهد خرابی بیشتر خیابان ها و معابر شهری است. وصله کاری های انجام شده چهره آسفالت شهر را زشت و پر چاله می کند که سبب خرابی بیشتر اتومبیل ها و دل پر درد رانندگان شده است.گویی نهضت آسفالت نیازی است که تنها احساس شد و با وصله کاری ها در سطح خیابان عملی می شود.


دوشنبه 91 شهریور 13 , ساعت 2:29 عصر


وزیر امور خارجه روسیه: «نظر کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی منطقه که در نخستین گام خواستار آتش بس یکطرفه از سوی دولت سوریه هستند، بسیار "ساده لوحانه" و "غیرقابل اجرا" می باشد.» 

جام سیاسی؛ رادیوفرانسه (rfi) نوشت:از قول "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد: «نظر کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی منطقه که در نخستین گام خواستار آتش بس یکطرفه از سوی دولت سوریه و بازگشت ارتش این کشور از شهرها و مناطق به پادگان هایشان هستند تا پس از آن اپوزیسون نیز اقدام به آتش بس نماید، بسیار "ساده لوحانه" و "غیرقابل اجرا" می باشد.»


لاوروف گفت: «این پیشنهاد به معنی "تسلیم یکطرفه" سوریه در برابر اپوزیسیون بوده و با واقعیات موجود در شرایط کنونی سوریه تطابق ندارد. ساده اندیشی است که باور کنیم بشاراسد دست از نبرد بردارد، در حالی که اپوزیسیون با پشتیبانی غرب و چند حکومت عرب منطقه ای به پیشرفت خود برای سرنگونی حاکمیت ادامه دهد. موضع گیری روسیه در قبال بحران سوریه مبتنی بر واقعیات موجود در این کشور است.»

 
وی همچنین افزود: «در حالی که کشورهای غربی و برخی از حکومت های منطقه به طور بارز از "مداخله نظامی" در سوریه حمایت و پشتیبانی می کنند، روسیه با عنایت به شرایط و واقعیت های ملموس در سوریه، تا کنون سه بار پروژه قطعنامه های شورای امنیت را که می توانستند زمینه ساز مداخله نظامی در این کشور باشند، وتو کرده است.»

 
به گزارش رادیوفرانسه، "یانگ جیه چی" وزیر امور خارجه چین نیز در مکالمه تلفنی با "اخضر ابراهیمی" نماینده جدید سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه، مراتب نگرانی خود را از بدتر شدن اوضاع پناهندگان در این کشور اعلام کرده و پشتیبانی چین را برای یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه اعلام کرده است.

 
سایت رادیوفرانسه ادامه می دهد: «و اما در سوریه امروز اپوزیسیون مسلح به چند موضع استقرار نیروهای دولتی از جمله یک فرودگاه نظامی در شرق این کشور حمله کردند. آن ها دیشب به یک ساختمان دفاع هوایی در منطقه "بو کمال" در شهرستان "دیرالزور" حمله کردند. بر اساس گزارش های تأیید نشده، در این حمله نیروهای اپوزیسیون 16 تن از سربازان و افسران ارتش سوریه را به اسارت گرفتند. در این شهر که بیش از 60 هزار تن سکنه دارد و در نزدیکی مرز عراق واقع است، اپوزیسیون مسلح همچنین به یک ساختمان مقر امنیت فرودگاه نظامی حمله کردند.»

بر اساس گزارش رادیوفرانسه به نقل از ناظران محلی، اپوزیسیون مسلح سوریه حملات خود را به فرودگاه های نظامی دولتی متمرکز کرده است. هدف آن ها تضعیف نیروی هوایی سوریه است.

 


دوشنبه 91 شهریور 13 , ساعت 2:26 عصر

 

امیر حسین فشنگچی
دوشنبه 13 شهریور 1391   - 
پزشک پرسپولیس از دوری امیر حسین فشنگچی از میادین خبر داددکتر وجیه الله چشمه‌سری در گفت‌وگو با حلقه شهید علیرضا شبانی، در خصوص مصدومیت امیر حسین فشنگچی اظهار داشت: پس از اینکه ام آر آی فشنگچی را گرفتیم مشخص شد لگامنت‌های داخلی و خارجی او دچار پارگی شده است. برای اینکه از وضعیت استخوان‌های این بازیکن باخبر شویم برای او، سی تی اسکن تجویز کردیم.وی ادامه داد: اگر مشکل فشنگچی لگامنت‌هایش باشد حدود یک ماه از میادین دور است اما اگر استخوان‌های او نیز دچار مشکل باشد تعداد روزهای دوری‌اش بیشتر خواهد شد.

 


دوشنبه 91 شهریور 13 , ساعت 2:21 عصر

iran شاگردان ولاسکو مصر را درهم کوبیدند/ دو قدم مانده تا لیگ جهانی 

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در زیرگروه لیگ جهانی برابر مصر به پیروزی رسید و به دور دوم این رقابت‌ها راه پیدا کر.                                                                                                 .

انعکاس : تیم‌‌های ملی والیبال ایران و مصر در دومین مسابقه خود از ساعت 22:30 در قاهره به مصاف هم رفتند. این مسابقه در حالی آغاز شد که شاگردان ولاسکو برای رسیدن به مرحله دوم زیرگروه لیگ جهانی تنها به پیروزی در یک گیم نیاز داشتند و این موضوع موجب شده بود تا مصری‌ها تمام توان خود را برای غلبه بر ایران به کار بگیرند، اما بازهم این شاگردان ولاسکو بودند که داغ پیروزی را بر دل مصری‌ها گذاشتند و توانستند میزبان آفریقایی خود را با حساب 3 بر یک شکست دهند تا به دور دوم مسابقات زیر گروه لیگ جهانی صعود کنند.

تیم ایران که از پیروزی 3 بر صفر در بازی نخست انگیزه بالایی گرفته و آخرین تمرین خود را پیش از آغاز بازی بدون حضور ولاسکو پشت‌سر گذاشته بود به خوبی می‌دانست که باید در این بازی حداقل یک گیم را از حریف بگیرد تا آماده بازی با ژاپن شود.

* گیم نخست: با شروع طوفانی ایران، کار مصر تمام شد!

گیم نخست را مطابق انتظار بازیکنان ایران بهتر آغاز کردند، چراکه مصری‌ها دست پاچه بودند و  عجله زیادی برای امتیازگیری داشتند که این موضوع کار را برای شاگردان ولاسکو راحت‌تر می‌کرد. دفاع روی تور خوب ایران در امتیازهای نخست از نکات مثبت تیم ایران بود. با رسیدن به امتیاز 8 بر 4 به سود ایران تیم‌ها روانه وقت استراحت فنی اول شدند. حسام عبدالعزیز تا این امتیاز اصلا از روند بازی شاگردانش راضی نبود. شروع بازیکنان ایران عالی بود و در ادامه مدافعان ایران هم کار خود را کم نقص انجام می‌دادند. دریافت‌های اول تیم ایران که در گذشته یکی از مشکلات تیم ایران بود، در این مسابقه از نکات مثبت شاگردان ولاسکو محسوب می‌شد. توپ و میدان در اختیار ایران بود تا اینکه بازی به نتیجه 16 بر 7 به سود ایران رسید و تیم‌ها روانه وقت استراحت فنی دوم شدند. عبدالعزیز، سرمربی مصری‌ها از این اختلاف بسیار عصبی و ناراحت بود، اما واقعیت این بود که کاری از دست شاگردانش برنمی‌آمد، چراکه بازیکنان ایران بسیار کم نقص بازی می‌کردند.

انگیزه بالای بازیکنان ایران را در وقت‌های استراحت به خوبی می‌شد دید؛ جایی که ولاسکو در کمال آرامش توصیه‌های فنی را به بازیکنانش گوشزد می‌کرد. در مقابل مصری‌ها در وقت‌های استراحت با ناراحتی و عصبانیت با هم صحبت می‌کردند. نتیجه بازی 22 بر 12 به سود ایران شد و مصری‌ها هم متوجه شده بودند که کارشان تمام شده و دیگر شانس پیروزی در این گیم و صعود به مرحله دوم مسابقات زیرگروه لیگ جهانی را ندارند.

با از دست دادن سرویس توسط بازیکن مصر ایران به امتیاز 24 رسید و شاگردان ولاسکو در آستانه پیروزی در گیم نخست قرار گرفتند. امتیاز 25 برای ایران هم توسط شهرام محمودی به دست آمد تا ایران ضمن پیروزی در این گیم صعود خود به دور دوم مسابقات زیرگروه لیگ جهانی را قطعی کند.

* گیم دوم: مصری‌ها عوض شدند و سرانجام بردند!

گیم دوم را هم ولاسکو با وجود اینکه صعودش به دور دوم قطعی شده بود با ترکیب اصلی خود آغاز کرد. با وجود اینکه بازیکنان ایران خوب بازی می‌کردند و از حریف خود پیش بودند، اما مصری‌ها توانستند سرانجام از ایران پیش بیفتند و زودتر به امتیاز 8 برسند تا تیم‌ها روانه وقت استراحت فنی اول شوند.  بازی 10 بر 10 مساوی پیش می‌رفت و مصری‌ها دوست داشتند تا هرطور که شده حداقل یک گیم را از ایران بگیرند. شاگردان عبدالعزیز در گیم دوم به خودشان آمده بودند و بازی متفاوتی نسبت به گیم نخست از خود به نمایش گذاشتند. بازی خوب مصری‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه نتیجه بازی 16 بر 14 به سود آنها شد و تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.  سرویس‌های خوب موسوی موجب شد تا بازی به تساوی 18 بر 18 کشیده شود و همین موضوع عبدالعزیز را برآن داشت تا درخواست وقت استراحت کند و وقفه‌ای در جریان بازی و امتیازگیری بازیکنان ایران ایجاد کند. در ادامه مسابقه اشتباه بازیکنان مصر در زدن سرویس و پس از آن اشتباه در حمله و زدن توپ به خارج از زمین موجب شد تا بازی 21 بر 19 به سود ایران شود. پیش افتادن ایران از مصر باعث شد تا عبدالعزیز بازهم درخواست وقت استراحت کند. ولاسکو که دوست نداشت حتی یک گیم را هم به حریف خود واگذار کند با مساوی شدن بازی در امتیاز 21 درخواست وقت استراحت کرد. بازی در این گیم پایاپای پیش رفت؛ اشتباهات بازیکنان ایران و انگیزه بالای مصری‌ها برای پیروزی موجب شد تا مصری‌ها 25 بر 24 از ایران پیش بیفتند. در ادامه رفت و برگشت‌های دیدنی موجب شد تا امتیاز 25 به ایران برسد. در امتیاز 26 بر 25 و زمانی که بازی به سود مصر بود ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد و معروف را از زمین بازی بیرون کشید و مهدوی را جایگزین وی کرد.

امتیاز 27 بر 26 از اشتباه سرویس موسوی برای مصری‌ها به‌دست آمد؛ در ادامه هم مصدومیت پاسور مصر موجب شد تا بازی در امتیاز 28 بر 27 به سود مصر مدتی متوقف شود. شهرام محمودی با آبشار دیدنی خود بازی را به تساوی 28 بر 28  رساند، اما در ادامه مصری‌ها دو سرویس خوب زدند و دریافت بد بازیکنان ایران موجب شد تا مصری‌ها این گیم را 30 بر 28 به سود خود رقم بزنند.

* گیم سوم: خنده رضایت ولاسکو  و یک یپروزی قاطع

گیم سوم را هم تیم ایران با ترکیب اصلی خود آغاز کرد؛ گیمی که باز هم شاگردان ولاسکو آن را خوب آغاز کردند و از همان ابتدا اختلافی 3 امتیازی ایجاد کردند. با رسیدن بازی به امتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم‌ها روانه وقت استراحت فنی اول شدند. امتیاز 12 بر 8 در حالی برای ایران به دست آمد که شاگردان ولاسکو بهتر و کم اشتباه تر از حریف بازی می‌کردند. پاس‌های دقیق معروف و آبشارهای با دقت پشت‌خط‌زن‌های تیم ملی ایران بازی را 13 بر 8 کرد تا عبدالعزیز درخواست وقت استراحت فنی کند.

در این گیم یک جوان تازه وارد به نام مجتبی میرزاجانپور هم به میدان آمد تا ولاسکو بتواند این بازیکن را در شرایط مسابقه مورد آزمایش قرار دهد. چهره خندان خولیو ولاسکوی 70 ساله در این گیم و در حالی که تیمش 15 بر 11 از حریف پیش بود نشان از رضایت وی از عملکرد شاگردانش داشت. عملکرد خوب بازیکنان جوانی همچون میرزاجانپور، محمودی و کشاورزی موجب شد تا نتیجه بازی 19 بر 14 به سود ایران شود. پاسور سرعتی معروف برای نادی، این بازیکن را در منطقه 3 در شرایط خوبی قرار داد و موجب شد تا تیم ایران 21 بر 16 از حریف پیش بیفتد. در وقت استراحتی که عبدالعزیز در امتیاز 21 بر 16 درخواست کرد ولاسکو نکاتی را به بازیکنان جوان‌تر و بیشتر میرزاجانپور گوشزد کرد. دفاع خوب مدافعان ایران و سرویس‌های خوب شاگردان ولاسکو موجب شد تا گیم سوم با نتیجه 25 بر 17 به سود ایران خاتمه پیدا کند.

* گیم چهارم؛ تجربه‌اندوزی کم تجربه‌ها و بازهم پیروزی برای ایران

گیم چهارم فرصتی مناسب بود تا بازیکنان کم تجربه‌تر تیم ملی وارد میدان شوند و یک بازی بین‌المللی را تجربه کنند. مصطفی‌وند در این گیم جایگرین نادی باتجربه شد. بازیکنان ذخیره تیم ایران هم نشان دادند فاصله زیادی با بازیکنان اصلی ندارند، چراکه توانستند اختلافی 2 امتیازی را از همان ابتدا با حریف خود ایجاد کنند.

در امتیاز 13 بر 11 باز هم ولاسکو دست به دو تعویضه‌های معروف خود زد و غفور و مهدوی را جایگزین محمودی و معروف کرد. میانگین سنی تیم ایران در گیم چهارم بسیار پایین آمده بود، اما این موضوع تاثیری روی روند بازی شاگردان ولاسکو نداشت. امتیاز 16 را هم میرزاجانپور با دریافت و آبشار خود برای ایران به ارمغان آورد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

سرمربی مصری‌ها در امتیاز 18 بر 14 هم ناامید نبود و تلاش می‌کرد با درخواست وقت استراحت فنی وقفه‌ای در بازی ایجاد کند و نکاتی را به بازیکنان بگوید. امتیاز 20 هم با خطای سرویس مصری‌ها برای ایران به‌دست آمد و شاگردان عبدالعزیز در امتیاز 16 باقی ماندند. در این گیم بیشتر سرویس‌ها بودند که برای تیم‌ها تبدیل به امتیاز می‌شدند و شاهد رالی‌های دیدنی همیشگی در والیبال نبودیم. مصری‌ها خیلی تلاش کردند تا خود را به ایران نزدیک کنند و تا امتیاز 23 بر 21 هم پیش آمدند، اما شاگردان ولاسکو بازهم برتر بودند و موفق شدند این گیم را با حساب 25 بر 22 به سود خود خاتمه دهند.

به این ترتیب تیم ملی والیبال ایران توانست در مجموع 3 بر یک از سد میزبان آفریقایی خود عبور کند و راهی دور دوم رقابت‌های زیرگروه لیگ‌جهانی والیبال شود.

تیم‎های ملی والیبال ایران و مصر 3 سال پیش هم در رقابت‎های زیرگروه لیگ جهانی در 2 دیدار به مصاف هم رفتند که در هر 2 مسابقه مصری‌ها ایران را شکست دادند و شانس حضور ایران در لیگ جهانی را از ایران گرفتند.

با این نتیجه شاگردان ولاسکو خط و نشانی جدی برای ژاپنی‌ها کشیدند، چراکه  چشم بادامی‌ها در مرحله دوم زیرگروه لیگ جهانی باید در روزهای 17 و 19 شهریورماه در تهران برابر ایران قرار بگیرند.

 


دوشنبه 91 شهریور 13 , ساعت 12:47 صبح

 

  

  

مصر: درس می خواند و هر از گاهی بر علیه حسنی مبارک، در و پنجره دانشگاهش را می شکند!

 

هند: او پس از چند سال درس خواندن عاشق دختر خوشگلی می شود و همزمان برادر دوقولویش که سالها گم شده بود را پیدا می کند. سپس ماجراهای عاشقانه و اکشنی (ACTION) پیش می آید و سرانجام آن دو با هم عروسی می کنند و ...

 

عراق: مدام به تیر ها و خمپاره های تروریست ها جاخالی می دهد و در صورت زنده ماندن درس می خواند!

 

چین: درس می خواند و در اوقات فراغت مشابه یک مارک معروف خارجی را می سازد و با یک دهم قیمت جنس اصلی می فروشد!

 

گینه بی صاحاب!: او منتظر است تا اولین دانشگاه کشورش افتتاح شود تا به همراه بر و بچ هم قبیله ای درس بخواند!

 

اوگاندا: درس می خواند و در اوقات بیکاری بین کلاس؛ چند نفر از قبیله توتسی را می کشد!

 

انگلیس: نسل دانشجوی انگلیسی در حال انقراض است و احتمالا تا پایان دوره کواترناری!! منقرض می شود ولی آخرین بازماندگان این موجودات هم درس می خوانند!

 

ایران: عاشق تخم مرغ است! سرکلاس عمومی چرت می زند و سر کلاس اختصاصی جزوه می نویسد! سیاسی نیست ولی سیاسی ها را دوست دارد. معمولا لیگ تمام کشورهای بالا را دنبال می کند! عاشق عبارت «خسته نباشید» است، البته نیم ساعت مانده به آخر کلاس! هر روز دو پرس از غذای دانشگاه را می خورد و هر روز به غذای دانشگاه بد و بیراه می گوید! او سه سوته عاشق می شود! اگر با اولی ازدواج کرد که کرد، و الا سیکل عاشق شدن و فارغ شدن او بارها تکرار می شود! جزو قشر فرهیخته جامعه محسوب می شود ولی هنوز دلیل این موضوع مشخص نشده که چرا صاحبخانه ها جان به عزرائیل می دهند ولی خانه به دانشجوی پسر نمی دهند! (فهمیدین به منم بگین) او چت می کند! خیابان متر می کند، و در یک کلام عشق و حال می کند! همه کار می کند جز اینکه درس بخواند. نسل دانشجوی ایرانی درسخوان در خطر انقراض است!


<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ