دوشنبه 91 شهریور 13 , ساعت 2:29 عصر


وزیر امور خارجه روسیه: «نظر کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی منطقه که در نخستین گام خواستار آتش بس یکطرفه از سوی دولت سوریه هستند، بسیار "ساده لوحانه" و "غیرقابل اجرا" می باشد.» 

جام سیاسی؛ رادیوفرانسه (rfi) نوشت:از قول "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد: «نظر کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی منطقه که در نخستین گام خواستار آتش بس یکطرفه از سوی دولت سوریه و بازگشت ارتش این کشور از شهرها و مناطق به پادگان هایشان هستند تا پس از آن اپوزیسون نیز اقدام به آتش بس نماید، بسیار "ساده لوحانه" و "غیرقابل اجرا" می باشد.»


لاوروف گفت: «این پیشنهاد به معنی "تسلیم یکطرفه" سوریه در برابر اپوزیسیون بوده و با واقعیات موجود در شرایط کنونی سوریه تطابق ندارد. ساده اندیشی است که باور کنیم بشاراسد دست از نبرد بردارد، در حالی که اپوزیسیون با پشتیبانی غرب و چند حکومت عرب منطقه ای به پیشرفت خود برای سرنگونی حاکمیت ادامه دهد. موضع گیری روسیه در قبال بحران سوریه مبتنی بر واقعیات موجود در این کشور است.»

 
وی همچنین افزود: «در حالی که کشورهای غربی و برخی از حکومت های منطقه به طور بارز از "مداخله نظامی" در سوریه حمایت و پشتیبانی می کنند، روسیه با عنایت به شرایط و واقعیت های ملموس در سوریه، تا کنون سه بار پروژه قطعنامه های شورای امنیت را که می توانستند زمینه ساز مداخله نظامی در این کشور باشند، وتو کرده است.»

 
به گزارش رادیوفرانسه، "یانگ جیه چی" وزیر امور خارجه چین نیز در مکالمه تلفنی با "اخضر ابراهیمی" نماینده جدید سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه، مراتب نگرانی خود را از بدتر شدن اوضاع پناهندگان در این کشور اعلام کرده و پشتیبانی چین را برای یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه اعلام کرده است.

 
سایت رادیوفرانسه ادامه می دهد: «و اما در سوریه امروز اپوزیسیون مسلح به چند موضع استقرار نیروهای دولتی از جمله یک فرودگاه نظامی در شرق این کشور حمله کردند. آن ها دیشب به یک ساختمان دفاع هوایی در منطقه "بو کمال" در شهرستان "دیرالزور" حمله کردند. بر اساس گزارش های تأیید نشده، در این حمله نیروهای اپوزیسیون 16 تن از سربازان و افسران ارتش سوریه را به اسارت گرفتند. در این شهر که بیش از 60 هزار تن سکنه دارد و در نزدیکی مرز عراق واقع است، اپوزیسیون مسلح همچنین به یک ساختمان مقر امنیت فرودگاه نظامی حمله کردند.»

بر اساس گزارش رادیوفرانسه به نقل از ناظران محلی، اپوزیسیون مسلح سوریه حملات خود را به فرودگاه های نظامی دولتی متمرکز کرده است. هدف آن ها تضعیف نیروی هوایی سوریه است.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ