سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پنج شنبه 91 آبان 4 , ساعت 6:37 عصر

طلاق در 5 سال نخست زندگی آسیبی جدی است

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی از بیرجند، محمدمهدی خزایی ظهر امروز در نخستین گردهمایی مشاوران و روانشناسان خراسان جنوبی اظهار کرد: چیزی که همیشه دغدغه‌ای در جامعه به شمار می‌رفته عدم فرهنگ‌سازی سیستم مشاوره بوده است.
 
وی افزود: اما در حال حاضر و با وجود آسیب‌های اجتماعی فراوان این مهم در بین مردم فرهنگ‌سازی شده و در سال‌های نخست زندگی زوج‌های جوان باید به کار گرفته شود تا شاهد کاهش طلاق در این سال‌ها باشیم.
 
رئیس نظام روانشناسی خراسان جنوبی مسئله طلاق به ویژه در پنج سال نخست زندگی افراد را از مشکلات جدی جامعه دانست.
 
خزایی ادامه داد: تمام مسئولان باید در این راستا پای کار بیایند و مراکز مشاوره را مورد حمایت به ویژه حمایت مادی قرار دهند.
 
وی تصریح کرد: مدیران اگر کمی گرفتاری‌های حاشیه‌ای را رها کرده و وقت خود را صرف مراکز مشاوره کنند کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه شاهد خواهیم بود.
 
رئیس نظام روانشناسی خراسان جنوبی با تاکید بر افزایش خدمات تخصصی در مراکز مشاوره گفت: به نسبت افزایش آسیب‌های اجتماعی خدمات تخصصی نیز در این مراکز باید افزایش یابد.
 
خزایی به کثرت فارغ‌التحصیلان رشته روانشناسی اشاره کرد و افزود: نصف این افراد باید کاربلد بوده تا بتوان در مراکز مشاوره از آنها بهره گرفت.
 
*چالش‌های پیش روی مشاوره نیازمند تدابیر لازم است
 
وی ادامه داد: باید تدابیر لازم برای چالش‌های پیش روی مشاوره اندیشیده شود تا بتوانیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در اجتماع باشیم.
 
رئیس نظام روانشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر اساس مسائل اعتقادی افراد جامعه مسائل فرهنگی هستند، اظهار کرد: اما وقتی می‌خواهیم بر روی این مسائل کار کنیم بودجه کافی در اختیار نداریم.
 
خزایی یادآور شد: در گام نخست طرح تحول اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد.


<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ