سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 91 مهر 19 , ساعت 10:37 عصر

مشروح سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم استان خراسان شمالی

مقام معظم رهبری در جمع پرشور مردم ولایتمدار استان خراسان شمالی با اشاره به پیشرفتهای کشور در حوزه‌های مختلف تاکید کردند: قضاوت من از پیشرفت کشور مثبت است
به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشور مردم خراسان شمالی ضمن تشکر از مردم این استان برای حضور گسترده در خیابان‌ها، شور و نشاط و سرزندگی را از جمله مشخصه‌های این مردم خواندند و خاطرنشان کردند: استان خراسان شمالی جزو 10 استان برتر علمی کشور است و مردم این دیار غیور، دیندار، مرزبان، سرزنده، بانشاط و شجاع هستند.
 
گزیده بیانات مقام معظم رهبری به شرح زیر است:
 
ـ نشاط و سرزندگی و آماده به کاری بعد از انقلاب تا به امروز در سرتاسر کشور وجود دارد و این موضوع برای ملتی که درصدد حرکت رو به جلو و ترقی و تعالی و به دنبال حیات طیبه است یک موهبت بزرگ قلمداد می‌شود.
 
ـ نشاط و سرزنده بودن نعمت بزرگی است ولی کافی نیست. برای رفتن به قله‌ها شرط‌های دیگری وجود دارد از جمله اینکه باید یک نقشه راه و هدف و چشم‌انداز و ترسیم خط سیر حرکت وجود داشته باشد و پس از این مرحله نیز رصد کردن دائم این حرکت لازم است. من اصرار دارم که جوانان عزیز و نخبگان کشور امروز به این مسائل اصلی توجه داشته باشند، چراکه ما امروز اینها را نیاز داریم.
 
ـ هدف‌های این حرکت از اول انقلاب هم در شعارهای مردم و هم در بیانات امام (ره) ترسیم شده و نقشه راه نیز به طور اجمالی معلوم شده و بعد در طول زمان در این سال این نقشه راه مدون، پخته و تکمیل شده است و امروز ملت ایران می‌داند که چه می‌خواهد و دنبال چیست.
 
ـ اگر بخواهیم هدف‌های ملت ایران را در یک مفهوم خلاصه کنیم که بتواند تا حدود زیادی خواسته‌های عمومی کشور و ملت را بیان کند و در بر بگیرد، آن مفهوم کلیدی عبارت از مفهوم «پیشرفت» است.
 
ـ در غرب با یک جهت مادی به پیشرفت نگاه می‌کنند. پیشرفت در نظر آنها در درجه اول پیشرفت در ثروت و پیشرفت در علم،‌ نظامی و فناوری است اما در منطقه اسلامی ابعاد بیشتری دارد و پیشرفت در علم، اخلاق،‌ عدالت، رفاه عمومی و ... را شامل می‌شود.
 
- هدف، پیشرفت است و در این مسیر رصد کردن مرحله به مرحله وظیفه نخبگان است.
 
- وظیفه نخبگان در هر مرحله شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصتها و تهدیدها، برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از فرصتها و جلوگیری از خطر تهدیدها و آگاه کردن مردم در این مسیر است.
 
- قضاوت من از پیشرفت کشور مثبت است.
 
- در دوران سی ساله انقلاب به طور مرتب پیشرفت کردیم و به طور طبیعی کندی و تندی بوده است.
 
- پیشرفت کشور و ملت به سوی قله‌ها هرگز متوقف نشده ‌است.
 
- نخبگان سیاسی،‌ علمی و روحانی باید با شناسایی ضعف‌ها پیشرفت کشور را تسریع کنند.
 
- ساز و برگ اصلی پیشرفت عزم، امید و تلاش است.
 
- اگر ساز و برگ اصلی پیشرفت وجود داشته باشد هیچ خطری به معنای واقعی خطر نیست و خطر واقعی این است که ساز و برگ اصلی از میان برود.
 
ـ اگر ملتی توانست امید،‌ عزم و تلاش خود را حفظ کند هیچ مشکلی برایش مشکل محسوب نمی‌شود.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود در استادیوم تختی بجنورد، با بیان اینکه "ما نمی‌خواهیم حرف شعاری بزنیم و من با لاف و گزاف گفتن در مسائل گوناگون بویژه در مسائل انقلاب موافق نیستم"، خاطرنشان کردند: باید ببینیم واقعیت‌ها چیست.
 
بخش دیگری از گزیده سخنان مقام معظم رهبری بدین شرح است:
 
ـ یک عرصه رویارویی ملت ایران با یک مجموعه دشمن وجود دارد که آن را هم دشمن شروع کرده است. در راس دشمن‌ها هم شبکه خطرناک‌ خبیث صهیونیستی است که متاسفانه ملت‌های غربی و بعضا و به خصوص دولت آمریکا تحت تاثیر این شبکه است و اینها از اول انقلاب با انقلاب و جمهوری اسلامی مخالفت کردند و کینه این مردمی که انقلاب کردند را به دل گرفتند الان هم همین‌جور است.
 
ـ حالا در این صحنه رویارویی یک طرف ملت ایران است و یک طرف برخی از قدرت‌هایی که با ملت ایران کینه‌ورزانه دشمنی می‌کنند.
 
ـ ملت ما دارای عزم، امید، استعداد برتر،‌ نسل جوان پرانگیزه و پرتلاش است و در همه میدان‌ها این حضور نسل جوان در میدان علم که امروز در دنیا به آن اعتراف می‌کنند و همچنین در میدان فناوری و در میدان‌های گوناگون اجتماعی خود را نشان می‌دهد.
 
ـ ما تقریبا یک صدم جمعیت دنیا هستیم و کشور ما تقریبا یک صدم وسعت دنیا است اما منابعی که ما داریم از یک صدم بسیار بیشتر است. در برخی از منابع هم در میان همه کشورهای دنیا درجه اولیم و همچنین اقلیم ما اقلیم متنوع و کشور ما کشور وسیعی است.
 
ـ حرکت ما از اول انقلاب تا امروز سیر صعودی داشته است که نتیجه‌اش پیشرفتی است که تاکنون حاصل شده است و آن مقداری که به تناسب سالها به دست آورده‌ایم با توجه به دشمنی‌هایی که با ما شده برجسته است.
 
ـ کشور ما امروز در خدمات عمومی، معنویات، دانش و فناوری و در زیربناها برجسته و ممتاز است.
 
ـ ثبات سیاسی کشور در درجه اول بسیار ممتاز بوده است و دولت‌های گوناگون که با وجود اختلاف‌نظرها و سلایق سیاسی روی کار آمده‌اند ثبات داشته‌اند و به سمت هدف‌ها رفتند و منازعات خطی و جناحی و سیاسی نتوانسته است ثبات کشور را از بین ببرد.
 
ـ یکی از مهم‌ترین موجودی‌های با ارزش ما نسل جوان تحصیل‌کرده است که این نسل شجاعت، امید و نشاط و تحرک دارد.
 
ـ یکی از خطاهایی که خود ما کردیم این بوده که تحدید نسل از اواسط دهه 70 به این طرف باید متوقف می‌شد. مسئولان کشور در این باره اشتباه کردند و خود بنده هم سهیم هستم.
 
- نسل جوان را باید حفظ کرد.
 
- سیاست تحدید نسل باید تغییر کند.
 
- اگر نسل جوان کنونی را بتوانیم در مرحله آینده نیز حفظ کنیم این نسل جوان همه‌ی مشکلات را حل می‌کند.
 
- مشکل اساسی برای پیشرفت کشور نداریم.
 
-افزایش قیمت‌ها و بیکاری جزو دغدغه‌های مردم است.
 
- مشکلی اساسی که مسئولان و کشور نتوانند آن را حل کنند وجود ندارد.
 
- ملت ایران از مشکلات اقتصادی عبور خواهد کرد.
 
- در طول سی سال انقلاب دشمنان خواستند آتش‌هایی را روشن کنند که نتوانستند؛ در ماه‌های اول انقلاب تحریک قومیت‌ها بود. پس از آن جنگ تحمیلی راه انداختند مگر 8 سال جنگ شوخی است و امروز مسئله تحریم را بزرگ می‌کنند.
 
- تحریم برای امروز و دیروز نبوده و نیست البته تحریمها را زیاد کردند ولی اثر نکرد.
 
- امروز تحریم را به مساله هسته‌یی مرتبط کردند که دروغ است.
 
- آنچه دشمنان را از ملت ایران عصبانی می‌کند سرافرازی،‌ استقلال و عدم تسلیم است و به همین دلیل با اسلام بد هستند و به پیامبر اسلام اهانت می‌کنند.
 
ـ وقتی حضور مردم در همه صحنه‌ها، حضور برجسته‌ای است، دشمنان ایران هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.
 
ـ مردم روحیه گرفته ایران به برکت اسلام در مقابل غرب کوتاه نمی‌آیند. غرب عصبانی است و بهانه‌اش را امروز انرژی هسته‌یی گذاشته است.
 
ـ وانمود می‌کنند اگر ملت ایران از انرژی هسته‌یی صرف‌نظر کند تحریم‌ها برداشته می‌شود، دروغ می‌گویند.
 
ـ از روی بغض و کینه تصمیم می‌گیرند تحریم‌های غیرمنطقی که همه عقلا آن را غیرمنطقی می‌دانند، علیه ایران اعمال کنند.
 
ـ تحریم‌های غیرمنطقی غرب، وحشیانه است. این جنگی با یک ملت است که با توفیق الهی مغلوب ملت ایران خواهند شد. البته ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند، بعضی از بی‌تدبیری‌ها هم این مشکلات را افزایش می‌دهد.
 
ـ فشارهای غرب چیزی نیست که ملت ایران نتواند از آن عبور کند. ملت ایران از همه این مشکلات عبور خواهد کرد و دشوارتر از آن را مسئولان کشور حل کرده‌اند.
 
ـ غرب با اندک مشکلی ابراز خوشحالی می‌کند. در موضوع نوسان ارز و ریال غرب متانت و وقار دیپلماسی را رعایت نکرد و کودکانه ابراز خوشحالی کرد. آنها با آتش زدن چند سطل زباله در آن سوی دنیا ابراز خوشحالی می‌کنند.
 
ـ مشکل غرب به مراتب پیچیده‌تر از مشکل ما است، اقتصاد غرب قفل است. شما بدبختید و رو به اضمحلال و رکود هستید.
 
ـ جمهوری اسلامی ایران با این مشکلات از پا در نمی‌آید.
 
ـ مشکلات اصلی امروز گریبان غربی‌ها را گرفته است. جنبش 99 درصدی در آمریکا یک واقعیت است که آن را سرکوب می‌کنند.
 
ـ گرفتار اقتصادی، غربی‌ها هستند. بدانند جمهوری اسلامی بر این مشکلات فائق خواهد آمد و آنها را باز هم در حسرت شکست دادن ملت ایران خواهند گذاشت.
 
ـ مردم و مسئولان در مورد مسائل کشور وظیفه دارند، همه باید به وظایف خود عمل کنند. هوشیاری مردم نقش دارد، وقتی به وظیفه عمل کردیم کارها پیش می‌رود.
 
ـ هوشیاری قشرهای مختلف مردم و موقع‌شناسی آنها با ارزش است. بیانیه بازاری‌ها کار با ارزشی بود.
 
ـ حرف من در فتنه 88 این بود که چند روز بعد از انتخابات به آن عظمت در پی تشنج‌آفرینی آن کسانی که به نام آنها این کارها انجام می‌گرفت باید همان موقع اعلامیه می‌دادند و اعلام بیزاری می‌کردند، این کار را نکردند. اگر این کار را می‌کردند فتنه زودتر ریشه‌کن می‌شد و مسائل بعدی پیش نمی‌آمد.
 
ـ هوشیاری و موقع‌سنجی خصوصیت مهمی است که ملت ما باید متوجه آن باشد.
 
ـ مسئولان کشور مسئولیت‌شناس و مسئولیت‌پذیر باشند و تقصیرها را گردن هم نیندازند، اتحاد لازم و همدلی و برنامه‌ریزی را داشته باشند.
 
ـ مسئولان حدود قانون اساسی را نسبت به هم حفظ کنند، قانون اساسی ما کمبود ندارد.
 
ـ نقش هرکدام از قوا مشخص است، همه به وظایف خود عمل کنند.
 
ـ مسئولان کشور دلسوزند.
 
ـ ممکن است هرکس اشتباهاتی انجام دهد اما همه اشتباهات قابل جبران هستند.
 
ـ کار، تلاش، صبر، امید و برنامه‌ریزی لازمه عبور از این مسیر است.
 
ـ مسیر امروزی که در آن قرار داریم بسیار مهم است.
 
- چه کسی خیال می‌کرد در منطقه مهم شمال آفریقا و غرب آسیا حوادثی اتفاق بیفتد که به زیان غرب و به خصوص آمریکا و تهدید رژیم صهیونیستی است.
 
- یاوه‌گویی‌های مسوولان رژیم صهیونیستی انقدر اهمیت ندارد که بخواهد به آنها پاسخ داد.
 
- همراهی اروپایی‌ها با آمریکایی‌ها همراهی عاقلانه‌ای نیست و آنها دارند خودشان را پیش‌مرگ آمریکا می‌کنند. مردم ما از فرانسه، ایتالیا و اسپانیا خاطرات بد ندارند اما از انگلیس خاطره بد داریم و به انگلیس، انگلیس خبیث می‌گوییم. با این کاری که اروپایی‌ها می‌کنند دشمنی ملت ایران را به خود جلب و خود را در چشم ملت ایران منفور می‌کنند.
 
- ما از این گردنه‌ها عبور می‌کنیم چراکه ملت ما چابک‌تر و هوشیارتر از این حرف‌هاست.
 
- مشکلات اقتصادی هم برطرف می‌شود و امروز اساس قضیه عبارت از تولید ملی است و علاج اصلی و بنیادین همین تولید ملی است و این تولید ملی گرانی‌ها را از بین می‌برد، باعث افزایش تولید می‌شود و بیکاری را نیز از بین خواهد برد و سرمایه‌های ملی را به کار می‌اندازد.
 
- مسئولان در سطوح مختلف کشور باید به تولید ملی توجه کنند البته خطاب ما در وهله اول مسئولان درجه اول در سطح بالایی است و پس از آن سطوح استانی و پایانی است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ