سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
سه شنبه 91 مهر 11 , ساعت 5:9 عصر

 

http://snn.ir/pic/13910711165_2012276153e.jpg

تاریخ مخابره : 1391/07/011
زمان مخابره : 5:50 AM
سرویس خبر : 
سیاسی> حلقه شهید علیرضا شبانی

رئیس قوه مجریه کشورمان در خصوص اظهار اخیر لاریجانی مبنی بر بی‌اثر بودن تحریم‌های خارجی بر اختلالات اخیر بازار اقتصادی ایران با خنده پاسخ داد: حتماً تصمیمات ایشان اثر دارد که تحریم اثر ندارد.

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی، وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص واکنش ایران در اظهارات اخیر مسئولان آمریکایی مبنی بر تشدید فشارها و تحریم‌های خود علیه ملت ایران گفت: واکنش ما معلوم است ما در کنار ملت ایرانیم و از همه حقوق تمامیت ملت ایران دفاع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تحریم روش شکست خورده‌ای است، گفت: آنها قبلاً هم این مسئله را تجربه کرده‌اند و علاقه‌مندند باز هم تجربه کنند اشکالی ندارد تجربه کنند.

احمدی نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار یکی از شبکه‌های خبری چین که از وی پرسید با توجه به تهدیدات نتانیاهو آیا ایران خود را در خطر جنگ و رویارویی با آمریکا و اسرائیل احساس می کند، گفت: این نظمی که دنیا در آن قرار دارد و مدیریت جهانی فعلی آن به این گونه است که برخی به خود اجازه می‌دهند که دیگران را تهدید کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید مدیریت جهان اصلاح شود، گفت: اینگونه نباید باشد که چهارنفر تصمیم بگیرند کشوری را تهدید و یا به آن حمله کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه تکلیف ایران در برابر اینگونه مسائل روشن است، گفت: ملت ایران هیچ گاه مهاجم نبوده است و هرگز حمله نکرده است ما مدافع خیلی خوبی است و همیشه توانسته است از خود دفاع کند.

وی با بیان اینکه پاسخ‌های دفاعی ایران همیشه پشیمان‌کننده بوده است، گفت: ایران کشوری نیست که با چهار ترقه و تیر و ترکش تکان بخورد، کشوری با این تمدن عظیم و این ریشه‌های عمیق به این راحتی از پا در نمی‌آید.

احمدی نژاد ضمن انتقاد به مدیریت حاکم بر جهان گفت: این چه مدیریتی است در دنیا که اجازه می‌دهد کشوری یا فردی دیگران را تهدید کند.

وی با بیان اینکه من فکر می‌کنم آنها بیش از اینکه به فکر حمله به ایران باشند هنوز در مُد جنگ روانی هستند و متاسفانه برخی نیز در در داخل آن را رله می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما یک ملت بزرگیم و با هم زندگی می‌کنیم البته این به این معنی نیست که ما اشتباه نداریم.

احمدی نژاد هم اشتباه دارد و نقاط ضعف داریم اما هیچ‌‌گاه از تلاش و حرکت کوتاهی نکردیم.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم حاکمیت آمریکا به این نتیجه رسیده است که باید دست و پای صهیونیست‌های تندرو را جمع کند و می‌خواهند آنها را مهار و کنترل کنند.

وی با بیان اینکه آنها به دنبال ماجراجویی هستند و جنگ با ایران را ماجراجویی و خرید فرصت می‌دانند، گفت: آنها خیال می‌کنند اگر به ایران حمله کنند این فرصت برای آنها مهیا خواهد شد.

وی افزود: اما آنها نمی‌دانند هر چه ماجراجویی کنند آینده خود را به خطر انداخته‌اند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا که از او در خصوص التهاب بازار ارز و انتظار دولت از دستگاه‌های امنیتی در این خصوص گفت: اولاً همراهی کنند و با تصمیمات خود مسئولان مربوطه را کمک کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه یکی از مسئولان امنیتی اعلام کرده است که 22 نفر از سرحلقه‌های اخلال‌گر را شناسایی کرده است، گفت: من نمی‌توانم در این زمینه کاری کنم و امیدواریم آنها نیز به وظیفه خود عمل کنند و این نابسامانی از بین برود.

وی در پاسخ به سئوال دیگر این خبرنگار در خصوص اظهار اخیر لاریجانی مبنی بر بی‌اثر بودن تحریم‌های خارجی بر اختلالات اخیر بازار اقتصادی ایران با خنده پاسخ داد: حتماً تصمیمات ایشان اثر دارد که تحریم اثر ندارد.

وی ادامه داد: ایشان که می‌دانند دولت چگونه حساب‌های خود را جابه‌جا می‌کند و وضعیت خرید و مسائل نفت چگونه است.

وی افزود: من این سخنان ایشان را در یک خبرگزاری وابسته به یکی از نهادهای امنیتی خواندم و متاسفم که ایشان در گفت‌وگو با یک خبرگزاری وابسته به یکی از ارگان‌های نظامی که باید بی‌طرف باشد این سخنان را مطرح کرده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ