سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یکشنبه 91 مهر 9 , ساعت 6:26 عصر

http://snn.ir/pic/13910709059_2011302402e.jpg
تاریخ مخابره : 1391/07/09
زمان مخابره : 7:10 AM
سرویس خبر :
سیاسی > حلقه شهید علیرضا شبانی

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز همزمان با خروج نام گروهک منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا، نام و نشان همه حامیان این گروهک را منتشر کرد.
به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری حلقه شهید علیرضا شبانی» نیویورک تایمز  در گزارشی ضمن اشاره به اینکه بیش از یک سال است که مسئولین برجسته سابق آمریکایی برای ایراد سخنرانی‌هایی در حمایت از یک گروهک اپوزسیون ایرانی پول می‌گرفته‌اند گفته شده: مجاهدین خلق گروهی هستند که برای معکوس نشان دادن نقش پانزده ساله خود به عنوان یک سازمان تروریست در فهرست وزارت امور خارجه آمریکا مبارزه می‌کنند.

با توجه به اینکه طبق قانون ایالات متحده، آمریکایی‌‌ها از هرگونه رابطه اقتصادی و تجاری با گروه‌های تروریستی منع شده‌اند، وزارت خزانه‌داری تحقیق و تفحصی را آغاز کرده تا ببیند آیا حق‌الزحمه‌ای توسط مجاهدین خلق یا عوامل این گروهک به شخصیت‌های سیاسی آمریکایی پرداخت شده است یا خیر؟

«ادوارد‌‌رندل» فرماندار سابق دموکراتیک پنسیلوانیا و حامی منافقین روز دوشنبه اعتراف کرد که «ویلیام‌موریس‌اندیور» که سخنرانی‌های وی را هماهنگ می‌کند هفته گذشته احضاریه‌ای دریافت کرده مبنی‌بر جستجوی اطلاعاتی درباره حق الزحمه‌های دریافت شده وی از منافقین در ازای سخنرانی برای این گروهک.

این گزارش می‌افزاید: وزارت خزانه‌داری از اظهارنظر درباره این تحقیق و بررسی خودداری کرده، ولی احضاریه‌ای که برای آقای رندل آمده و اخیراً توسط واشنگتن تایمز منتشر شده، این احتمال را افزایش می‌دهد که لیست بلند و بالای مسئولین سابق دولتی آمریکا که از منافقین بابت ایراد سخنرانی پول دریافت کرده اند – شامل سران سابق سیا و اف‌بی‌آی- برای هر مبلغی تحت بررسی و موشکافی قرار بگیرند.

آقای رندل رئیس کمیته ملی دموکراتیک گفته از جولای تاکنون 7 یا 8 سخنرانی انجام داده که در مجموع 150 تا 160 هزار دلار دریافت کرده است. البته به گفته وی این پول ها از ناحیه حامیان آمریکایی و ایرانی منافقین بوده نه از سوی خود این گروهک!

دیگر مسئولین سابق آمریکا که در حمایت منافقین سخنرانی کرده‌اند، گفته‌اند که تاکنون آنها و دفترشان هیچ احضاریه‌ای دریافت نکرده‌اند و البته برخی نیز به بررسی‌ها و تحقیق و تفحص پاسخ نداده‌اند. مبلغ حق الزحمه برای هر سخنرانی مختصر از 15 تا 30 هزار دلار بوده است، البته برخی از مدعوین هم رایگان سخنرانی کرده‌اند.

فهرست حامیان منافقین در ادامه این گزارش اینگونه منتشر شده است: از میان مسئولین سابقی که در کنفرانس‌ها و همایش‌ها در حمایت از منافقین سخنرانی کرده اند 2تن از سران سیا به نام‌های آر جیمز‌ ووزلی و پورتر جی گراس، یک تن از سران اف‌بی‌آی به نام لوئیس جی فری، یک دادستان کل به نام مایکل موکیسی، اولین وزیر امنیت داخلی جرج بوش، اولین مشاور امنیت ملی اوباما به نام جن جیمز آل جونز و همین طور جمهوری خواهان برجسته‌ای مثل رادولف دبلیو گیلیانی و شهردار سابق نیویورک و دموکرات هایی مثل هاوارد دین، فرماندار سابق ورمونت حضور دارند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ