سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شنبه 91 آبان 20 , ساعت 4:57 عصر

 

استقبال از جشنواره طلای سرخ با چه قیمتی؟!!

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی : این جشن شادی در روز پنجشنبه ساعت 6 تا 10 شب در سالن جلسات پیام نور به مناسبت استقبال از جشنواره طلاع سرخ برگزار شد .

متاسفانه در خلال برنامه های این جشن اتفاقاتی افتاد که ماهیت برگزاری این جشن را زیر سوال برد

یکی از برنامه های این جشن اجرای حرکات رزمی توسط دختران رزمی کار با لباس های زننده بود که باعث حیرت بساری از حاضران در جلسه گردید

نکته بعدی این جلسه عدم مدیریت بر فضای حاکم این جشن بود تا آنجاکه پخش آهنگ های فجیحح عدهای جوان را در انتهای سالن وادار به رقاصی می کند.

گرچه که یکسری از این جوانان را  از جشن بیرون کردند ولی دعوت های مداوم مجری برای ادامه این حرکات نامناسب و تداوم ژخش این آهنگ ها همچنان باعث بروز بعضی از صحنه های زننده شد.

--------------------------------

یا داشت ::مجتبی سعیدی در نسیم قاین

یک جو غیرت ! جشنواره طلای سرخ فرصتی برای هنجار شکنان
در عصری که بسیاری از واژه ها معنای حقیقی خود را از دست داده اند اشاعه ابتذال ،نام ترویج فرهنگ و خدمت به جامعه بشری به خود میگیرد و دفاع از هویت ملی و ارزشهای والای انسانی و فرهنگی ،واپسگرایی و عقب ماندگی تلقی می شود و باندهای آشکار و نهان مافیایی از هر وسیله ای برای استحاله فرهنگی ومسخ ارزشهای معنوی بهره می جویند
باید جلوی حرکت های ضد ارزشی را در جامعه بگیریم .زنان و دختران را مقابل چشم جوانان قرار میدهیم که این حرکات ورزشی را انجام دهند این خلاف صریح آیه قرآن است
تبرچ بر زن حرام است (آیه 33 سوره احزاب )
تبریچ یعنی اینکه زن محاسن خود را برای دیگران به نمایش بگذارد این مسئله در دارالمومنین قابل قبول نیست  و دهن کجی به حکم خداست.
آیا شریعتمان این اجازه را می دهد که برای سرگرمی مردم در یک جشن تعدادی دختر جوان در جلوی انتظار صدها نا محرم ابراز اندام کنند!!پس چه شد غیرت مردان حسینی و زنان زینبی که اجازه می دهند ناموسشان را جلوی نامحرمان به نمایش بگذارند و حتی با صوت و کف آنها را همراهی نمایند و از این نمایش ابراز خوش ایندی کنند
از اول تا آخر چشن آهنگ های محرک کننده پخش می شد آیا انتضار می رود با این کار جوانان ساکت و بی حرکت بنشینند ؟!خوب اینگونه امکان ندارد و این می شود که عده ای جوان دست به دست هم شروع به رقاصی می کنند و حتی بیرون کردن عده ای از جوانان توسط نیروی انتضامی از جشن راه چاره نشد و همچنان این حرکات ادامه داشت .
بهتر بود مسئولین برگزار کننده  جشن  را به گونه ای مدیریت می کردند که از بروز چنین مشکلاتی جلو گیری شود که نه تنها این نشد بلکه خودشان هم در این امر نقش بسزایی داشتند.
اگر قرار است با این کار ها زعفران قاینات را به جهانیان بشناسانیم بهتر است دست از این کار ها برداریم و بیهوده وقت نیروی انسانی و پول خرج نکنیم که دارالمومنین به اینگونه شناساندن ها نیای ندارد.
تا کی مسئولین در خواب غفلت خواهند بود که در آستانه محرمالحرام و دهه امر به معروف و نهی از منکر به بهانه جشنوراه طلای سرخ این چنین ابتذال فرهنگی  در قهستان رخ دهد
در واق این سوال پیش می آید که :مسئولین منتظر چه واقعه ای هستند که در مقابل آن از خود واکنشی نشان دهند و فقط تنها به این واژه که تنها تعدادی از دلسوزان نظام که بعضی اوقات از آنها میشنویم که (ان شاالله درست میشود) آیا مسئولین نباید از تریبونهای رسمی با انتقادات و جوابهای دندان شکن خود جلوی این هنجار ها را بگیرند پس تا کی ؟! این تذهبون ...
از کجا باید شروع کرد ؟ این سئالات در ذهن هر بیننده ای تداعی میشود که باید برای آن اتاق فکری تشکیل داد.
جوانان باید فرهنگ ناب اسلامی را در کجا بیاموزند ؟ مسئولین فرهنگی چه چاره ای برای اینده جوانان اندیشیده اند دفاتر فرهنگ اسلامی در دانشگاه ها چه جایگاهی دارن ؟ نقش حوزه علمیه چیست؟
به نظر میرسد که بعضی از نهاد های فرهنگی که نام اسلام را دارند تنها این واژه را باخود به یدک می کشیده و هر بار به بهانه های واهی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و راه را هر بار برای عده ای هنجار شکن باز میگزارند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ