سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جمعه 91 مهر 28 , ساعت 11:34 عصر

میوه‌ها و سبزی‌ها از افراد در برابر سرطان پروستات محافظت می‌کنند

به گزارش حلقه شهید علیرضا شبانی به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، این تحقیقات جدید حاکی است: بیماران مبتلا به سرطان که قبل از تشخیص بیماری به طور معمول مقدار زیادی ترکیبات آنتی اکسیدان فلاونوئید در غذاها و نوشیدنی‌های گیاهی می‌خوردند، چه بسا خطر ابتلای آنها به کشنده‌ترین نوع این بیماری کاهش یافت.

محققان مسئولان تحقیقات در دانشگاه آرنولد در عین حال گفتند که نتایج آنها همچنان محدود است و در نتیجه زود است که گفته شود رژیم غذایی متکی بر گیاهان از بدن در برابر سرطان پروستات محافظت می‌کند.

ترکیبات آنتی اکسیدان فلاونوئید از جمله در میوه‌ها، سبزی‌ها، چای، کاکائو یافت می‌شود.

محققان به طور تئوری گفتند که آنتی اکسیدان‌های یاد شده ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان از طریق مبارزه با عفونت و اکسیداسیون و مرگ سلولها و رشد سلولهای سرطانی کمک کند.

این تحقیقات جدید قدرت فلافونوید ها در جلوگیری از آغاز سرطان را ارزیابی نکرد اما از طریق زیر نظر گرفتن نزدیک به 1900 بیمار که ابتلای آنها به سرطان پروستات اخیرا تشخیص داده شده بود، دریافت کسانی که بیشترین مقدار فلاونوئید‌ها را در غذای خود داشتند، به میزان 25 درصد کمتر در معرض ابتلا به سریعترین و سخت‌ترین نوع بیماری در مقایسه با دیگران قرار داشتند.

سوزان استیک محقق مسئول این تحقیقات گفت: ما مردان مبتلا به نوع کمتر کشنده سرطان پروستات را با مردان مبتلا به نوع بیشتر کشنده این سرطان مقایسه کردیم 

وی افزود: ما تاثیر فلاونوئید در کاهش خطر ابتلا به سرطان شدید پروستات را شاهد بودیم شاید فلاونوئید در کاستن از خطر ابتلای شما به بیماری تاثیری نداشته باشد اما ممکن است نوع سرطان پروستات را کاهش دهد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ