سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جمعه 91 مهر 28 , ساعت 11:29 عصر

تبلیغ آیین مسیحیت با میگ میگ

حلقه شهید علیرضا شبانی:این روزها با توجه به بی توجهی برخی مسوولین و سرمایه گذاری هنگفت فرقه های مسیحی وابسته به استعمار حضور جریانهای تبلیغاتی مسیحی در جامعه بیش از پیش احساس می شود.این گروهها از روشهای زیر برای جلب مخاطب استفاده می کنند:

1-تبلیغات شهری: 

تبلیغات شهری مسیحیت شامل طیف وسیعی از اقدامات می‌شود. دیوارنویسی، ترسیم صلیب بر روی دیوار اماکن عمومی و خصوصی، توزیع رایگان کتاب‌های از نمونه های این جریان هستند. برای مثال  کتاب انجیل عهد جدید ترجمه هزاره نو در شمارگان وسیع به همراه سه لوح تصویری تبلیغاتی مسیحیت در برخی محله ها و مناطق شمال تهران به صورت رایگان توزیع شده است. این انجیل نفیس که در قطع جیبی چاپ انگلستان است با عنوان "انجیل عیسی مسیح ترجمه هزاره نو" درب مجموعه های آپارتمانی به نحوی توزیع شده که توزیع کنندگان شناسایی نشده اند. یا برای مثال تبلیغ مسیحیت در شهرهای بزرگ از جمله تهران در حال گسترش بوده بطوریکه چندی پیش نیز برخی از تاکسیرانان در هنگام مسافربری به تبلیغ دین مسیحیت پرداخته و به مسافران انجیل‌هایی در قطع جیبی هدیه می‌دادند.

2-هدف قرار دادن اقشار مذهبی به صورت خاص:

اگرچه اقشار متدین و مذهبی جامعه ایران در طول تاریخ علاقه و ارادت خود را به کیان دین و مقدسات نشان داده اند اما جریانهای وابسته به گروههای تبشیری این گروه را از مخاطبان اصلی خود قرار داده است.اگرچه احتمال گرویدن این افراد به مسیحیت کم است اما صرف ایجاد شبهه نیز برای این گروههای هدف خوبی است. به تازگی برخی از مبلغین مسیحی اقدام به جاسازی کتاب انجیل لوقا و تبلیغ دین مسیحیت در نقاط مختلف آستان حضرت عبدالعظیم و امامزاده صالح کرده‌اند. این مبلغین مسیحی کتاب انجیل لوقا را در بین کتب ادعیه، داخل جا مهری، کنار کفشداری و جاسازی کرده بودند که با واکنش منفی زائرین مواجه می شوند .

3-حضور در دانشگاهها:

یکی از اصلی ترین گروههای هدف گروههای تبشیری دانشگاهها و جوانان می باشند. برخی ضعفها و کم کاری ها در معرفی صحیح عقاید اسلامی به دانشجویان زمینه مساعدتری را برای این جریانه ها فراهم ساخته است. برای مثال اخیرا گروهی به نام ایمان دار در دانشگاهها ظهور پیدا کرده است.گروه موسوم به ایمان‌دار، در تهران و شهرستان‌ها فعالند. اعضای این گروه با پخش مشروبات الکلی در میان جوانان عنوان می‌کنند که مشروب خون مسیح و خوردنش مباح است.

4-تبلیغات تلویزیونی:

تلویزیون‌های ماهواره‌ای به صورت‌های گوناگون نقش بسزایی را در اعمال تبلیغات مسیحیت ایفا می‌‌کنند. این مجموعه‌های رسانه‌ای که به صورت شبکه‌ای و کاملا هماهنگ به تحرک می‌پردازند به شیوه‌های گوناگونی، به صورت مستقیم و غیر مستقیم تبلیغات وسیعی را برای مسیحیت به مرحله اجرا در می‌آورند. در همین حال شبکه های ماهواره ای «محبت تی‌ وی»، «تپش»، «نجات»، «امید ایران»، «پارس تی ‌وی» به طور شبانه روزی مشغول تبلیغ مسیحیت هستند.

5-کلیساهای خانگی:

کلیساهای خانگی، خانه هایی هستند که مبلغان مسیحی و یا افراد مرتد تازه جذب شده، مالکیت و یا اجاره آنها را در اختیار دارند. این محل‌ها از سوی سازمان‌های کلیسایی با مبالغ قابل توجهی به اجاره در آورده می‌شوند تا توسط مالک، امور شناسایی و جذب در آنها صورت بگیرد. این مکان‌ها عمدتا شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند. همچنین برخی از کتب، سی‌دی‌ها و جزوات شب‌نامه‌ای و وبلاگ‌های اینترنتی، از این اماکن تهیه و توزیع و بروزرسانی می‌شوند. بیشترین آمار در خصوص کلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، کرج و رشت است.

در جدیدترین اقدام صورت گرفته توسط فرقه های مسیحی این بار کودکان مسلمان ایرانی در کانون توجه قرار گرفته و سرمایه گذاری گسترده ای برای جذب آنان به دین مسیحیت صورت گرفته است.

در بسته هایی که تصویر آن در زیر خبر آمده است و در سوپر مارکت ها به فروش می رسد اقلامی از قبیل سی دی کارتون، خوراکی و یک کتابچه وجود دارد که در این کتابچه که از کاغذ بسیار مرغوب تهیه شده است در قالب داستانی دین مسیحیت و افکار مربوط به این دین به کودکان آموزش داده می شود.

این بسته با قیمت بسیار نازلی (1500 تومان) به فروش می رسد و فاقد آدرس یا شماره تماس تولید کننده می باشد. 

لازم است مسئولین امر توجه ویژه ای در برخورد با اینگونه اقدامات مشکوک مبذول نمایند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ